ساخت الماس مصنوعی با استفاده از مولکول سوخت‌های فسیلی

محققان توانستند با استفاده از مولکول های نفت و گاز طبیعی الماس مصنوعی تولید کنند. پیش از این تولید الماس مصنوعی نیازمند کاتالیزور و صرف مقدار زیادی انرژی بوده که اکنون روش ساده تری برای آن ابداع شده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا و به نقل از New Atlas، محققان برای […]

محققان توانستند با استفاده از مولکول های نفت و گاز طبیعی الماس مصنوعی تولید کنند. پیش از این تولید الماس مصنوعی نیازمند کاتالیزور و صرف مقدار زیادی انرژی بوده که اکنون روش ساده تری برای آن ابداع شده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا و به نقل از New Atlas، محققان برای ساخت الماس مصنوعی از پودرهای موجود در مخازن نفتی استفاده کردند. محققان دانشکده علوم زمین شناسی دانشکده استنفورد با مشاهده پودرهای تصفیه شده متوجه شدند که ساختار اتم های آن با ساختار تشکیل دهنده اتم های الماس مشابه است. این مواد که ناخالصی هایی نیز در خود دارند کاملا شبیه به الماس طبیعی نیستند.

محققان با شبیه سازی هایی که با کمک لیزر انجام دادند دریافتند که این مواد قابلیت تبدیل به الماس خالص را دارند. آنها این مواد را، که الماسواره نامگذاری شده است، درون  دستگاه سلول سندان الماس (برای ساخت مواد سخت استفاده می شود) قرار دادند. علت استفاده از این دستگاه ایجاد فشار زیاد و از بین رفتن هیدروژن موجود در الماسواره است. فشاری چند برابر فشار اعماق زمین و دمایی نزدیک به 627 درجه سانتیگراد این الماسواره را به الماس خالص تبدیل می کند.

از این روش ساخت الماس مصنوعی و دیگر ویژگی های الماس مانند سختی، شفافیت، پایداری شیمیایی، رسانایی گرمایی میتوان در پزشکی و کامپیوترهای کوآنتومی استفاده کرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال