مارشملو حالا روی 10 درصد از گوشی‌های اندرویدی نصب شده است

آخرین نسخه از سیستم‎عامل اندروید به یک مرحله‎ی بسیار مهم و بزرگ رسیده است. آمار اولیه‎ی توسعه‎دهندگان اواسط ماه خرداد گوگل نشان می‎دهد که اندروید مارشملو بر روی 10 درصد از گوشی‎های اندرویدی نصب شده، که نسبت به اسفند‌ماه یک افزایش بارز 2.3 درصدی داشته است. نکته‎ی قابل توجه این است که تنها مقداری از […]

آخرین نسخه از سیستم‎عامل اندروید به یک مرحله‎ی بسیار مهم و بزرگ رسیده است. آمار اولیه‎ی توسعه‎دهندگان اواسط ماه خرداد گوگل نشان می‎دهد که اندروید مارشملو بر روی 10 درصد از گوشی‎های اندرویدی نصب شده، که نسبت به اسفند‌ماه یک افزایش بارز 2.3 درصدی داشته است. نکته‎ی قابل توجه این است که تنها مقداری از این افزایش را می‎توان به آپگرید کردن کاربران از اندروید آب‎نبات چوبی نسبت داد. البته باید گفت که پذیرش نسخه‎ی فعلی به طور کامل روند رو به کاهشی نداشته (تا 35.4 درصد) و بزرگ‌ترین کاهش در میزان استفاده از نسخه‎های سیستم‎عامل اندرویدی متعلق به کیت‎کت و جیلی‌بین بوده است. به طور کلی، افراد زیادی که رو به مارشملو آورده‎اند آن دسته از کاربرانی هستند که دستگاه‎های 3 ساله یا قدیمی‎تر خود را جایگزین کرده‎اند.

همان‎طور که ممکن است متوجه شده باشید، زمان ارائه‎ی این آمار تصادفی نیست. از آخرین باری که این آمار ارائه شده است 3 ماهی می‎گذارد و در طول این بازه‎ی زمانی شرکت‎های سازنده‎‎ی دستگاه‎های اندرویدی زیادی دستگاه‎های خود را به اجبار با اندروید مارشملو روانه‎ی بازار کرده‎اند. گلکسی اس 7 سامسونگ مهم‎ترین آن‎ها است، ولی شما می‎توانید هم‎چنین به گوشی‎هایی نظیر اچ‎تی‎سی 10، LG G5 و گوشی اکسپریا X جدیدتر سونی اشاره داشته باشید. اگر در فصل بهار امسال گوشی جدیدی خریده‎اید، به ویژه اگر گوشی‎های رده بالا را انتخاب کرده باشید، سخت بتوان تصور کرد که نسخه‎ی سیستم‎عامل آن مارشملو نبوده است.

البته هنوز مشخص نیست دوران خوش مارشملو تا چه زمانی باشد چون نسخه‎ی بعدی اندروید (اندروید N) در چند ماه آتی، در حدود اولین سالگرد مارشملو، ارائه خواهد شد. برای اندروید آب‎نبات چوبی یک سال و نیم طول کشید تا تبدیل به نسخه‎ی غالب اندروید شد. با آن‎که مارشملو ضرورتا قصد تکرار تاریخ را ندارد، ولی آمار آن در یک سال باید به خوبی نشان دهد که میزان موفقیت آن به نسبت نسل قبلی خود چه مقدار بوده است.

نمودار زیر آمار توزیع نسخه‎های فعلی سیستم‎عامل اندروید را نشان می‎دهد

android-versions-june-2016

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال