مدیاتک باگ نرم‌افزاری برخی از دستگاه‌های اندرویدی مجهز به چیپ‌های خود را تایید کرد

مدیاتک به صورت رسمی از وجود باگ نرم‌افزاری برخی از دستگاه‌های اندرویدی مجهز به اندروید 4.4 کیت‌کت را که به چیپ‌های این شرکت مجهز شده‌اند، تایید نمود. این باگ که پیشتر در اوایل ماه جاری توسط یکی از محققین دنیای امنیت، Justin Case گزارش شده بود، به یک مهاجم این اجازه را می‌دهد تا به […]

مدیاتک به صورت رسمی از وجود باگ نرم‌افزاری برخی از دستگاه‌های اندرویدی مجهز به اندروید 4.4 کیت‌کت را که به چیپ‌های این شرکت مجهز شده‌اند، تایید نمود. این باگ که پیشتر در اوایل ماه جاری توسط یکی از محققین دنیای امنیت، Justin Case گزارش شده بود، به یک مهاجم این اجازه را می‌دهد تا به اطلاعات ریشه‌ای دستگاه نفوذپذیر، دسترسی داشته باشند.

انجام چنین کاری می‌تواند برای فرد قربانی گران تمام شود چرا که هکر می‌تواند از این طریق به بسیاری از فایل‌ها دسترسی داشته و اطلاعات دستگاه مورد نظر را به سرقت برد. همچنین این امکان وجود دارد تا هکر بتواند تمامی اطلاعات و پیام‌های دریافتی و ارسالی فرد مورد نظر را رصد کرده و حتی از فرد قربانی جاسوس نیز نماید.

مدیاتک نیز در این مورد اعلام کرده که سازندگان پیش از عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند خود، باید این مشکل نرم‌افزاری را برطرف نمایند. تیم تحقیقاتی آنها در این مورد اعلام کرده که سازندگان باید ویژگی “de-bug” را پیش از وارد نمودن محصولات خود به بازار، غیر فعال کنند تا دستگاه‌ها نفوذپذیر نباشند.

البته مدیاتک اطلاعات بیشتری در مورد این مشکل امنیتی را منتشر ننموده و تنها سازندگان را از وجود این مشکل مطلع کرده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال