چیپ جدید و قدرتمند Helio P20 توسط مدیاتک معرفی شد

به دنبال معرفی محصولات جدید و بیشتر در MWC 2016، شرکت مدیاتک نیز چیپ‌های خانواده‌ی “P” را گسترش و دومین عضو از این خانواده را با رونمایی از سیستم روی چیپ Helio P20 معرفی نمود. اینطور که اعلام شده نیمه‌ی دوم سال جاری زمانی خواهد بود که می‌توانیم این چیپ‌ را قلب گوشی‌های هوشمند بازار مشاهده نماییم. مهندسین […]

به دنبال معرفی محصولات جدید و بیشتر در MWC 2016، شرکت مدیاتک نیز چیپ‌های خانواده‌ی “P” را گسترش و دومین عضو از این خانواده را با رونمایی از سیستم روی چیپ Helio P20 معرفی نمود. اینطور که اعلام شده نیمه‌ی دوم سال جاری زمانی خواهد بود که می‌توانیم این چیپ‌ را قلب گوشی‌های هوشمند بازار مشاهده نماییم.

مهندسین مدیاتک، بهینه‌سازی‌های زیادی را بر روی این چیپ که به دنبال عرضه Helio P10 تولید و معرفی شده، انجام داده و تمرکز اصلی خود را بر روی مصرف بهتر و بهینه‌تر برق قرار داده و مصرف برق آن را نسبت به گذشته تا 25 درصد کاهش داده‌اند. مهندسین این شرکت به چنین چیزی با استفاده از 8 هسته‌ی پردازشگر ARM Cortex-A53 با کلاک 2.3 گیگاهرتز رسیده‌اند. همچنین مدیاتک از پردازشگر گرافیکی جدید Mali T800 با سرعت 900 مگاهرتز استفاده نموده‌اند تا قدرت این چیپ تا حد ممکن بالا رود. در مورد Mali T800 نیز باید اشاره کنیم که این، قدرتمندترین پردازشگر گرافیکی شرکت ARM می‌باشد که تا کنون تولید و معرفی کرده است. برای حافظه‌ی رم آنها برای اولین بار از حافظه‌های LPDDR4X استفاده کرده‌اند تا سرعت در این زمینه نیز به شکل قابل توجهی افزایش پیدا کند.

طبق برآوردهای انجام‌شده، به کارگیری چنین سیستمی در Helio P20 باعث شده تا پهنای باند آن تا 70 درصد افزایش و مصرف برق آن نیز نسبت به حافظه‌های LPDDR3 تا 50 درصد کاهش پیدا نماید. این مهم نیز با کاهش دادن ولتاژ چیپ به اندازه‌ی 0.6 ولت میسر شده است. مدیرعامل و مدیر ارشد اجرایی شرکت مدیاتک، آقای Jeffrey Ju، در مورد چیپ Helio P20 اذعان داشته که هدف از تولید آن دست‌یابی به قدرت و سرعتی بالا بوده است. کاربران امروزی به دنبال مصرف بهتر باتری دستگاه و همچنین ویژگی‌های فنی بالای آن هستند، مدیاتک نیز این موضوع را درک کرده و به همین جهت Helio P20 را برای رفع نیاز کاربران تولید نموده است.

Mediatek introduces Helio P20 SoC at MWC 2

از دیگر مشخصاتی که در مورد Helio P20 می‌توانیم به آن اشاره نماییم، پشتیبانی این چیپ از دو صفحه‌نمایش FullHD به صورت همزمان و با نرخ فریم 60 ثانیه می‌باشد که نشان از قدرت بسیار بالای این چیپ دارد. در مورد دوربین نیز این چیپ می‌تواند از یک سنسور 24 مگاپیکسلی و یا دو سنسور 13 مگاپیکسلی با فیلم‌برداری با رزولوشن 4Kx2K و با نرخ فریم 30 پشتیبانی نماید.

در رابطه با شبکه‌ی 4G، باز هم مهندسین مدیاتک عملکرد بسیار خوبی داشته و Helio P20 را با پشتیبانی از Cat.6 LTE با حداکثر سرعت ارسال 50Mbps و حداکثر سرعت دریافت 300MBps توسعه داده‌اند. پشتیبانی از دو سیم‌کارت به صورت همزمان و حالت Dual Standby و البته دیگر امکانات معمولی که چپیپ‌ها دارند، همچون وای‌فای، بلوتوث و …، از ویژگی‌های اصلی سیستم روی چیپ جدید Helio P20 به حساب می‌آید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال