چیپست‌های ارزان‌قیمت و جدید مدیاتک، پشتیبانی از شبکه‌ی LTE را به تمام گوشی‌های هوشمند خواهد آورد

دنیای گوشی‌های هوشمند در سال‌های اخیر تغییرات بسیار زیادی داشته و این موضوع نیز هنوز هم وجود دارد. در این صنعت، نام‌های بسیار زیادی را شنیده‌ایم که با عرضه‌ی محصولاتی بسیار خوب، موفق شده‌اند جای پای خود را در این راه محکم کنند. عرضه کردن چیپ‌های مختلف با ویژگی‌های منحصر به فرد و همچنین چیپ‌های […]

دنیای گوشی‌های هوشمند در سال‌های اخیر تغییرات بسیار زیادی داشته و این موضوع نیز هنوز هم وجود دارد. در این صنعت، نام‌های بسیار زیادی را شنیده‌ایم که با عرضه‌ی محصولاتی بسیار خوب، موفق شده‌اند جای پای خود را در این راه محکم کنند. عرضه کردن چیپ‌های مختلف با ویژگی‌های منحصر به فرد و همچنین چیپ‌های ارزان‌قیمت که همه چیز را در خود دارند، سبب شده تا امروزه کاربران بتوانند یک گوشی‌هوشمند را با داشتن تمامی امکانات، با قیمت پایین‌تر از 100 دلار نیز خریداری کنند.

یکی از این شرکت‌ها، مدیاتک می‌باشد که با عرضه کردن چیپ‌ها قدرتمند و در عین حال مقرون‌به‌صرفه، سبب شده تا شاهد گوشی‌های هوشمند ارزان‌قیمتی نیز وارد بازار گردند. سیستم روی‌ چیپ‌های جدیدی که حالا مدیاتک در حال توسعه‌ی آنها می‌باشد نیز احتمالا برایتان جذاب باشد چرا که آنها با قیمتی کمتر از 50 دلار، حتی از شبکه‌ی 4G/LTE نیز پشتیبانی می‌کنند!

MediaTek to bring LTE to everyone with three ultra-affordable new chipsets

از میان این سه چیپ جدید، MT6738 ارزان‌ترین مدل است که با داشتن چهار هسته‌ی پردازشگر Cortex-A53 و فرکانس 1.5 گیگاهرتز به همراه پردازشگر گرافیکی Mali T860 MP1 در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. حداکثر رزولوشنی که این چیپ می‌تواند از آن پشتیبانی نماید نیز 720p می‌باشد. پشتیبانی تا 4 گیگابایت حافظه‌ی رم و دوربین 13 مگاپیکسلی، از دیگر ویژگی‌های کلیدی این چیپ ارزان‌قیمت می‌باشد. اما بهترین چیزی که در مورد این چیپ می‌توانیم بگوییم، پشتیبانی از شبکه‌ی Cat.6 LTE می‌باشد.

دومین چیپ، MT6750 می‌باشد که با داشتن مجموعا 8 هسته‌ی پردازشگر Cortex-A53 که نیمی از آنها فرکانس 1.5 و نیمی دیگر فرکانس 1 گیگاهرتز دارند، به پردازشگر گرافیکی قدرتمند Mali T860 MP2 مجهز بوده و می‌تواند قدرت بسیار خوبی را در اختیار کاربران قرار دهد. پشتیبانی از شبکه‌ی 4G/LTE، صفحه‌نمایش 720p و دوربین‌های 16 مگاپیکسلی نیز از دیگر ویژگی‌های این چیپ می‌باشد.

اما سومین چیپ پایین‌رده که می‌تواند یکی دیگز ار چیپ‌های بسیار خوبی باشد که مدیاتک آن را توسعه داده، MT6750T است که تعداد هسته‌های پردازشگر آن همانند چیپ دوم بوده و مجموعا هشت هسته‌ی پردازشگر Cortex-A53 در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند. این چیپ هم به پردازشگر گرافیکی Mali T860 MP2 مجهز شده و می‌تواند اطلاعات را به بهترین شکل ممکن پردازش نماید. اما بر خلاف دو چیپ قبلی، این چیپ از صفحه‌نمایش‌هایی با رزولوشن 1080p نیز پشتیبانی می‌کند.

این چیپ‌ها قرار است پس از جشن سال نو کشور چین به صورت رسمی معرفی شوند. به همین جهت باید خود را برای مشاهده‌ی چیپ‌ها در گوشی‌های هوشمند تا تابستان آماده نماییم. انتظار می‌رود با وورد این چیپ‌ها به بازار، رقابت بین تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند، بسیار سخت‌تر از گذشته گردد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال