مدیاتک مشغول کار بر روی تراشه Helio P35 است

طبق گزارشی از چین، شرکت مدیاتک (MediaTek) مشغول ساخت پردازنده میان رده جدیدی در سری Helio است. این پردازنده هلیو پی 35 نام دارد که با ده هسته پردازشی کار می‌­کند. قدرتمندترین هسته­‌های پردازشی آن، دو هسته 64 بیتیCortex-A73 هستند که از سرعت کلاک قابل توجه 2.2 گیگاهرتزی بهره می­‌برند. Helio P35 از واحد گرافیکی Mali […]

طبق گزارشی از چین، شرکت مدیاتک (MediaTek) مشغول ساخت پردازنده میان رده جدیدی در سری Helio است. این پردازنده هلیو پی 35 نام دارد که با ده هسته پردازشی کار می‌­کند. قدرتمندترین هسته­‌های پردازشی آن، دو هسته 64 بیتیCortex-A73 هستند که از سرعت کلاک قابل توجه 2.2 گیگاهرتزی بهره می­‌برند.

Helio P35 از واحد گرافیکی Mali G71 استفاده می­‌کند که در حال حاضر بهترین پردازنده گرافیکی شرکت ARM است و در مقایسه با واحد گرافیکی Mali-T880 (که به­‌عنوان مثال در گلکسی S7 و S7 اج استفاده شده است) تا 20 درصد انرژی کم­تری مصرف کرده و 40 درصد قدرت بیش­تری در پردازش امور گرافیکی دارد. اگرچه واحد گرافیکی Mali G71 که در هلیو پی 35 استفاده شده است در مقایسه با نسخه اصلی خود، قدرت کم­تری دارد. شرکت مدیاتک طی گزارشاتی اعلام کرده است که پردازنده هلیو پی 35 حداکثر از وضوح گرافیکی فول اچ دی پشتیبانی می­‌کند، درصورتی که پردازنده گرافیکی Mali G71 به­‌خوبی از عهده پردازش یک صفحه نمایش 4K بر می آید.

این چیپ­ست بنابر گزارش­ ها، تا 10 گیگابایت حافظه رم LPDDR4 و مودم Cat 10 LTE را پشتیبانی می­‌کند که با این قابلیت می‌توان سرعت دانلودی تا 450 مگابیت بر ثانیه را انتظار داشت. پشتیبانی از حافظه UFS 2.1، یکی دیگر از مشخصات اعلام شده برای تراشه میان­‌رده جدید مدیاتک است و هم­چنین، هلیو پی 35 با فناوری شارژ سریع Pump Express 3.0 مدیاتک نیز همراه خواهد بود.

براساس اطلاعات به‌­دست آمده هلیو پی 35 در سه ماهه سوم سال 2017 میلادی عرضه خواهد شد و یک جایگزین مقرون به­‌صرفه برای تراشه اسنپدراگون 660 کوالکام برای سازندگان  گوشی­‌های هوشمند چینی خواهد بود.

البته تراشه میان­‌رده اسنپدراگون 660 کوالکام برای عرضه در سه ماه دوم سال 2017 برنامه‌­ریزی شده است و در بحث مشخصات فنی، این تراشه از هشت هسته پردازشی با فرکانس کاری 1.9 گیگاهرتز برای چهار هسته و 2.2 گیگاهرتز برای چهار هسته پردازشی دیگر بهره می‌برد. واحد گرافیکی آدرنو 510، پشتیبانی از حداکثر هشت گیگابایت حافظه رم و مودم Cat 10 LTE، از جمله مشخصات اعلام شده برای این تراشه است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال