مرسدس بنز برای کنترل دمای تایر خودروها از اسپری آب استفاده می‌کند

اکثر رانندگان فکری در مورد دمای تایرهایشان نمی‎کنند، ولی لاستیکی که تجمع یخ یا برق زیادی داشته باشد می‎تواند به شکل بارزی کشش را کاهش دهد، حتی تایرهای مخصوص فصل زمستان. شرکت مرسدس بنز به نظر می‎رسد ولی به این قضیه اندیشیده‎ است. شرکت مادر مرسدس، Daimler، اخیرا درخواست پتنتی را در بریتانیا در رابطه […]

اکثر رانندگان فکری در مورد دمای تایرهایشان نمی‎کنند، ولی لاستیکی که تجمع یخ یا برق زیادی داشته باشد می‎تواند به شکل بارزی کشش را کاهش دهد، حتی تایرهای مخصوص فصل زمستان. شرکت مرسدس بنز به نظر می‎رسد ولی به این قضیه اندیشیده‎ است.

شرکت مادر مرسدس، Daimler، اخیرا درخواست پتنتی را در بریتانیا در رابطه با دستگاهی داده است که مایعی را بر روی تایر خودروها اسپری می‎کند. تصویر این پتنت (در بالا) سه نازل اسپری را نشان می‎دهد که از زوایای مختلف بر روی تایر مایع می‎پاشند. این پتنت اشاره به این دارد که Daimler به دنبال استفاده از سیستمی برای ذوب کردن برف و یخ، حداقل در ابتدا، است. سیستمی که تایرهایی که بسیار داغ شده‎اند را خنک کنند تکیه به استفاده از دوربین تصویربرداری حرارتی دارد، چیزی که شرکت Daimler در درخواست خود به آن اشاره می‎کند ولی محدودیت‎های کامل آن را نیز می‎پذیرد.

توضیح این پتنت این است که واحد کنترل در واقع آبی را جمع‎آوری می‎کند که از پنجره‎ی عقبی خودرو به پایین می‎ریزد، راه‎حلی که هر گونه نیاز به پر کردن دائم یک مخزن را کاهش یا از بین می‎برد. این درخواست اشاره به این دارد که آب جمع‎آوری شده می‎تواند “آب باران، آب حاصل از شستشوی ماشین در کارواش، یا ذوب کردن یخ و برف” باشد. یک تبادل‎گر حرارتی مانع یخ زدن آب در زمستان خواهد شد. در این پتنت اشاره‎ای به ضد یخی که برای این منظور ساخته شده باشد، نشده است گرچه تلاش‎های که در قدیم بابت حل کردن مشکل تجمع یخ بر روی تایرها صورت گرفته شامل استفاده از اتیلن گلیکول می‎شود.

زمان و امکان عملی کردن این سیستم هنوز مشخص نیست، ولی حداقل خوب است بدانیم که شرکت مرسدس‎بنز به دنبال راه‎حلی برای این مشکل است.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال