شرکت متا به دنبال راهکاری برای حل مشکل آزار های احتمالی آنلاین در متاورس

با توجه به اخطارهایی که در مورد آزار های احتمالی آنلاین در متاورس به این شرکت مطرح بود متا اعلام کرد برای حل این مشکل فاصله اجباری بین آواتارهای دیجیتالی را در نظر گرفته است. با توجه به برنامه ریزی های زیاد این شرکت برای دنیا های واقعیت مجازی و همچنین سابقه آن در این […]

با توجه به اخطارهایی که در مورد آزار های احتمالی آنلاین در متاورس به این شرکت مطرح بود متا اعلام کرد برای حل این مشکل فاصله اجباری بین آواتارهای دیجیتالی را در نظر گرفته است. با توجه به برنامه ریزی های زیاد این شرکت برای دنیا های واقعیت مجازی و همچنین سابقه آن در این زمینه نگرانی‌های وجود دارد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا و به نقل از گاردین، متا با هدف مشخص کردن حد و مرز فردی دو اپلیکیشن VR را معرفی کرده است که یکی از آنها Horizon Worlds است که طی آن کاربران امکان تعامل با دوستان خود را داشته و می تواند به ساخت دنیای مخصوص خودشان مشغول باشند. دیگری Horizon Venues نام دارد که در آن قرار است برخی رویدادهای VR همانند مراسم کمدی و یا موسیقی برگزار شود.

 در این اپلیکیشن ها ۱۲۰ سانتی متر فاصله بین آواتارها در نظر گرفته شده است. طبق بیانیه متا ایجاد حد و مرز فردی می‌تواند باعث جلوگیری از تجاوز افراد به فضای شخصی شود. به طوری که در صورت ورود به حد و مرز شخصی سیستم از حرکت او جلوگیری خواهد کرد. هم اکنون این قابلیت به صورت یک پیش فرض بوده و کاربران در آینده می‌توانند حد و مرز شخصی خود را تعیین کنند.

در این روش متا تنظیم هنجارهای رفتاری را به کاربران می آموزد. در ماه گذشته نیز یکی از کاربران هوریزون ولز اعلام کرده بود مورد اذیت و آزار جنسی قرار گرفته است. از طرفی نهاد نظارتی بریتانیا نیز درباره کنترل‌های والدین بر آکیلس کوئست ۲ از متا درخواست کرده تا شفاف‌سازی بیشتری انجام دهد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال