سهامدار متا از سرمایه گذاری افراطی زاکربرگ در متاورس انتقاد کرد

یکی از سهامداران متاورس طی نامه ای به متا نسبت به سرماگذاری بی رویه ، تعداد کارمندان بالا و کندی حرکت آنها انتقاد کرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، رئیس هیئت مذیره و مدیر شرکت Altimeter Capital نسبت به اقدامات زاکربرگ در قبال متاورس انتقاد کرد. وی در نامه ای به متا […]

یکی از سهامداران متاورس طی نامه ای به متا نسبت به سرماگذاری بی رویه ، تعداد کارمندان بالا و کندی حرکت آنها انتقاد کرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، رئیس هیئت مذیره و مدیر شرکت Altimeter Capital نسبت به اقدامات زاکربرگ در قبال متاورس انتقاد کرد. وی در نامه ای به متا عنوان کرد حرکت کارمندان این شرکت در این بخش بسیار کند است بطوری که دیگر نمی توان اعتماد سرمایه گذاران را حفظ کرد. وی در این مورد پیشنهاد کرد این شرکت با تعدیل نیرو، ۲۰ در صد از تعداد کارمندان را کاهش دهد. همچنین سرمایه گذاری در متاورس نیز باید کاهش یابد.

برد گریتنر، اعلام کرد تنها در صورتی متا به شرایط قبلی خود باز می گردد که ۲۰ درصد از نیروهای خود را تعدیل کند. همچنین سرمایه گذاری سالانه در متاورس نیز به ۵ میلیارد دلار کاهش یابد. وی می گوید: برای جلب اعتماد سرمایه کذاران، کارمندان، کاربران و جامعه فناوری نیاز است تا بهترین افراد حفظ شوند. این کار باعث سبک‌تر و متمرکز تر شدن متا خواهد شد.

با توجه به کاهش ۶۱ درصدی ارزش بازار متا در سال ۲۰۲۲ می توان به احساس سرمایه گذاران به عملکرد اخیر این شرکت پی برد. در این بین شرکت Altimeter Capital نیز دارای دو میلیون سهم از این شرکت است.

سرمایه گذاران در رابطه با تمرکز متا روی واقعیت افزوده و واقعیت مجازی نیز احساس خوبی ندارند. گرستنر در این مورد در نامه خود گفته است: هنوز مردم به خوبی در مورد متاورس نمی دانند. در صورتی که متا روی این پروژه تنها ۱ یا ۲ میلیارد دلار سرمایه گذاری کرده بود، این مورد به مشکلی بزرگ تبدیل نمیشد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال