سرمایه گذاران متاورس در مورد آینده این حوزه دچار تردید شدند

بنظر می رسد عملکرد مالی متا در حوزه متاورس باعث نگرانی و تردید در سرمایه گذاران آن شده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، خبرهای مربوط به اعلام گزارش مالی فصل اول متا و عملکرد آن در حوزه متاورس باعث نگرانی سرمایه گذاران شده است. مدیر عامل این شرکت نیز در این […]

بنظر می رسد عملکرد مالی متا در حوزه متاورس باعث نگرانی و تردید در سرمایه گذاران آن شده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، خبرهای مربوط به اعلام گزارش مالی فصل اول متا و عملکرد آن در حوزه متاورس باعث نگرانی سرمایه گذاران شده است. مدیر عامل این شرکت نیز در این جلسه پس از اعلام رشد فعلی این شرکت از کاهش سرعت سرمایه گذاری روی برخی از پروژه ها خبر داد. در حالیکه رشد این شرکت با افزایش ۷ درصدی همراه بوده است اما از زمان نغییر فیسبوک به عنوان سهامی عام پایین ترین نرخ رشد این شرکت محسوب می‌شود.

 از طرفی سود این شرکت در سه ماهه اول ۲۰۲۲ نیز نسبت به بازه زمانی سال گذشته حدود ۲۱ درصد کاهش یافته است. با وجود صرف میلیاردها دلار سرمایه به طور سالانه برای توسعه دستگاه‌ها و نرم‌افزارهای متاورسی اما این واحد به نام Reality Labs که وظیفه ساخت دو دستگاه هدست کوئست و عینک واقعیت افزوده را دارد، در فصل گذشته با ۱۷ هزار کارمند حدود ۳ میلیارد دلار ضرر داشته است. اما مارک زاکربرگ معتقد است توسعه نرم افزارها و دستگاههای متاورسی مانند خود  اینترنت مهم است. اما سرمایه‌گذاران با توجه به فاصله زمانی تا ورود این فناوری به جریان اصلی بازار نگران صرف هزینه و سرمایه خود هستند.

از زمان تغییر نام فیسبوک به متا تاکنون سهام این شرکت حدود ۵۰ درصد کاهش داشته است. با توجه به هزینه سالانه ۱۰ میلیارد دلار در Reality Labs ، زاکربرگ انتظار افزایش سرمایه گذاری را خواهد داشت. اگرچه فیسبوک همچنان به رشد خود ادامه می دهد اما سرعت آن نسبت به همیشه کمتر شده است. به طوری که در فصل چهارم 2021 این شبکه اجتماعی دچار افت کاربر شده بود. اما در این فصل توانست تا ۴ درصد کاربران خود را افزایش دهد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال