مایکروسافت به پشتیبانی از ویندوز ویستا پایان داد

امروز، شرکت مایکروسافت “پایان عمر” ویندوز ویستا را اعلام کرد. به عبارت دیگر اهالی ردموندی دیگر آپدیت‎های امنیتی را برای این نسخه از ویندوز ارائه نخواهند داد. بنابراین اگر هنوز جزو کاربران ویندوز ویستا هستید، بایستی به دنبال آپگرید آن به نسخه‎ی جدیدتر ویندوز برای حفظ امنیت سیستم‎ خود، باشید. در اوایل دهه‎ی 2000، ویندوز […]

امروز، شرکت مایکروسافت “پایان عمر” ویندوز ویستا را اعلام کرد. به عبارت دیگر اهالی ردموندی دیگر آپدیت‎های امنیتی را برای این نسخه از ویندوز ارائه نخواهند داد. بنابراین اگر هنوز جزو کاربران ویندوز ویستا هستید، بایستی به دنبال آپگرید آن به نسخه‎ی جدیدتر ویندوز برای حفظ امنیت سیستم‎ خود، باشید.

در اوایل دهه‎ی 2000، ویندوز با عرضه‎ی سه نسخه‎ی مهم سیستم‎عامل برای مصرف‎کننده همراه شد، در اوایل این تاریخ ویندوز 2000 و چند ماه بعد از آن مایکروسافت آپدیت ویندوز میلنیوم را ارائه کرد که مملو از باگ‎ها و نقص‎های امنیتی بود، از جمله روشی برای عبور از صفحه‎ی رمز عبور با فشار دادن چند کلید. سپس لطف مایکروسافت با عرضه‎ی ویندوز XP شامل تمامی کاربران شد.

ویندوز XP سپس با دریافت سومین سرویس پک خود در سال 2008 به سیستم‎عامل بسیار محبوبی تبدیل شد. چندین ماه از سال 2006 گذشته بود که ویندوز ویستا در اختیار عموم گذاشته شد. این نسخه از ویندوز مملو از باگ‎ها، حفره‎های امنیتی بود و عملکرد کلی سیستم‎عامل به طور کلی بر سخت‎افزار موجود در آن زمان فشار زیادی وارد می‎کرد و بسیار بد بود، یعنی زمانی که استفاده از پردازنده‎های دو‎هسته‎ای در کامپیوترهای شخصی به تازگی محبوب شده‎ بود. البته باید توجه داشته باشید که سیستم‎ها اغلب اوقات هر ده سال یک‎بار آپگرید می‎شدند.

اگر بخواهیم صادق باشیم این سیستم‎عامل در قالب ریلیز اولیه‎ی خود بد نبود. در مقایسه با XP، ویستا نیاز به سخت‎افزار قوی‎تری داشت، بنابراین کامپیوتری که Windows XP استفاده می‎کرد نمی‎توانست با ویندوز ویستا همان عملکرد را در اخیار کاربر قرار دهد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال