هدست هولولنز مایکروسافت به کمک جراحی ستون فقرات می‎آید

از زمان معرفی هدست هولولنز توسط مایکروسافت، این شرکت آن را هم به عنوان یک لوازم‎ جانبی مخصوص بازی و هم یک دستیار کاربردی در محیط کار تبلیغ کرده است. متخصصان در حال حاضر از فناوری واقعیت افزوده در زمینه‎های مختلف استفاده می‎کنند از مهندسین ساختمان در به کاربردن آن برای بصری‎سازی بلوپرینت‎های ساختاری گرفته […]

از زمان معرفی هدست هولولنز توسط مایکروسافت، این شرکت آن را هم به عنوان یک لوازم‎ جانبی مخصوص بازی و هم یک دستیار کاربردی در محیط کار تبلیغ کرده است. متخصصان در حال حاضر از فناوری واقعیت افزوده در زمینه‎های مختلف استفاده می‎کنند از مهندسین ساختمان در به کاربردن آن برای بصری‎سازی بلوپرینت‎های ساختاری گرفته تا جراحان که آن را در طول عمل‎های مغز محک می‎زنند. این مثال‎ها کاربردهای ابتدایی بوده است اما شرکت نرم‎افزاری واقعیت افزوده‎ی Scopis پلت‎فرمی را مخصوصا برای هولولنز عرضه کرده است تا به کمک جراحی‎های ستون فقرات آید.

این پلت‎فرم براساس نامی که این شرکت بر روی آن گذاشته است Holographic Navigation Platform (پلت‎فرم ناوبری هولوگرافیک) نامیده می‎شود که در حین جراحی با نمایش محتوای واقعیت ترکیبی روی بدن بیمار به کمک پزشک خواهد آمد. جراحان از آن می‎توانند برای دنبال کردن پیچ‎های پدیکال و ژست‎های حرکتی برای تنظیم نمایشگرهای مجازی همانند با یک HUD قابل سفارشی‎سازی استفاده کنند تا اعداد مهم در میدان دید آن‎ها حفظ شود.

یقینا، بالا بردن سطح دقت با استفاده از فناوری موقعیت‎یابی سه‎بعدی شرکت Scopis به احتمال زیاد باعث کاهش وقت جراحی و عمق شکاف می‎شود. علاوه بر این استفاده از این فناوری پوشش بصری هم‎چنین باعث کاهش مقدار مواجه‎سازی با تابش اشعه‎ها در روش فعلی تصویربرداری از ستون فقرات با استفاده از فلوئوروسکوپی می‎شود. علاوه بر این، استفاده از هدست بی‎سیم هولولنز به نسبت سیستم‎های قبلی واقعیت ترکیبی با دردسر کمتری همراه است. اما رو آوردن یک شرکت خصوصی به استفاده از سیستم واقعیت افزوده‎ی مایکروسافت نشان از شکل‎گیری مرحله‎ی دیگری از ادغام این فناوری در کاربردهای تخصصی دارد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال