مایکروسافت لینکدین را به مبلغ 26.2 میلیارد دلار به مالیکت خود درمی‌آورد

شرکت مایکروسافت دیروز اعلام کرد که قصد خریداری لینکدین را به مبلغ 26.2 میلیارد دلار دارد. معامله‎ی مایکروسافت برای خریداری این غول دنیای شبکه‎های اجتماعی متمرکز بر امر تجارت و کار یک معامله‎ی کاملا نقدی است و هر سهم لینکدین در این معامله 196 دلار قیمت خواهد داشت. مایکروسافت می‎گوید که لینکدین برند و استقلال خود […]

شرکت مایکروسافت دیروز اعلام کرد که قصد خریداری لینکدین را به مبلغ 26.2 میلیارد دلار دارد. معامله‎ی مایکروسافت برای خریداری این غول دنیای شبکه‎های اجتماعی متمرکز بر امر تجارت و کار یک معامله‎ی کاملا نقدی است و هر سهم لینکدین در این معامله 196 دلار قیمت خواهد داشت. مایکروسافت می‎گوید که لینکدین برند و استقلال خود را حفظ خواهد کرد و مدیرعامل اجرایی فعلی این شرکت جف واینر در مقام خود باقی خواهد ماند و به صورت مستقیم به ساتیا نادلا (مدیر عامل فعلی مایکروسافت) گزارش خواهد داد.

نادلا اعلام کرد “تیم لینکدین یک کسب و کار شگفت‎انگیز را رشد داده‎اند که تمرکز آن بر در ارتباط قراردادن کارشناسان جهانی بوده است. ما در همکاری با هم می‎توانیم رشد لینکدین و هم‎چنین نرم‎افزارهای Office 365 و Dynamics مایکروسافت را بالا ببریم، چون ما به دنبال این هستیم که به هر فرد و سازمانی در این سیاره قدرت لازم را بدهیم.”

مایکروسافت قصد دارد در چند ماه آینده این معامله را کامل کند، و هیئت مدیران هر دو شرکت این قرارداد را تایید کرده‎اند.

این اولین خرید بزرگ ساتیا نادلا از زمان به دست آوردن ریاست شرکت مایکروسافت از دو سال قبل است. مایکروسافت در حال تثبیت موقعیت این همکاری به عنوان “فضای ابری حرفه‎ای پیشرو در جهان” به همراه “بزرگترین شبکه‎ی حرفه‎ای پیشرو در جهان” است. مشخص است که این خرید برای مایکروسافت، هم از نظر مقدار نقدینگی که باید پرداخت کند و هم چیزی که لینکدین برای این شرکت به ارمغان خواهد آورد، بسیار بزرگ است. بیشتر از 433 میلیون کاربر در جهان از لینکدین به منظوری برقراری ارتباط، پیدا کردن شغل و برقراری ارتباط با همکاران قدیمی، استفاده می‎کنند. بسیاری از این دسته از کاربران لینکدین برای استفاده از سرویس‎های پرمیموم سایت مجبور به پرداخت هزینه هستند.

مایکروسافت اعلام نکرده دقیقا به دنبال این خرید قصد چه استفاده‎ای از لینکدین را دارد، ولی به سادگی می‎توان متصور شد که از این شرکت به عنوان راهی برای حضور خود در دنیای شبکه‎های اجتماعی استفاده خواهد کرد. مایکروسافت در مراحل نسبتا اولیه‎ی شکل‎گیری فیس‎بوک در آن سرمایه‎گذاری کرد، ولی این شرکت تلاش کرده تا به شبکه‎های اجتماعی شرکتی نفوذ کند. این شرکت تقریبا نزدیک به 4 سال قبل 1.2 میلیارد دلار صرف شبکه‎ی اجتماعی شغلی Yammer کرد، ولی برخلاف انتظاری که داشت نتوانست از این شبکه استفاده کند. این غول دنیای نرم‎افزاری حالا قصد دارد در ساعت 11 و 45 دقیقه‎ی ظهر امروز به وقت ایالات متحده کنفرانسی برگزار کرده تا در آن خرید لینکدین را به بحث بگذارد.

ما حتما در خبرهای آتی شما را در جریان جزئیات این کنفرانس خواهیم گذاشت.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال