دانشمندان موسسه MIT تراشه های رایانه ای جدید توسعه دادند

دانشمندان موسسه MIT در روشی نوین توانستند تراشه های پرقدرتی را توسعه دهند که در آینده باعث تحول فناوری های الکترونیکی خواهد شد. به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، استفاده بیش از حد از ابزارهای الکترونیکی و هوش مصنوعی باعث شده است تا نیاز به تراشه های قدرتمند بیش از گذشته وجود داشته […]

دانشمندان موسسه MIT در روشی نوین توانستند تراشه های پرقدرتی را توسعه دهند که در آینده باعث تحول فناوری های الکترونیکی خواهد شد.

به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، استفاده بیش از حد از ابزارهای الکترونیکی و هوش مصنوعی باعث شده است تا نیاز به تراشه های قدرتمند بیش از گذشته وجود داشته باشد. تراشه های جدید علاوه بر قدرت بیشتر باید متراکم تر نیز باشند. در حال حاضر نحوه چیدمان تراشه ها بسیار حجیم بوده و به همین دلیل چیدمان آنها در لایه های زیاد دشوار است.

گروهی از محققان دانشگاه ماساچوست فناوری جدیدی را ابداع کرده اند که طی آن می توانند لایه هایی از مواد دوبعدی را روی تراشه های سیلیکونی رشد دهند. بدین ترتیب امکان رشد لایه ها در تراش های ویفری ۸ اینچی ممکن میشود. جیادی ژو، یکی از مهندسان برق و علوم کامپیوتر و از نویسندگان این پژوهش می گوید: برای افزایش چگالی مدار مجتمع می توان از مواد دوبعدی استفاده کرد. این روش مانند ساختن یک ساختمان چند طبقه است. اگر فقط یک طبقه وجود داشته باشد امکان قرارگیری تعداد زیادی در آن وجود ندارد.

اما وجود طبقات بیشتر باعث میشود تا تعداد افراد بیشتری درون آن قرار گیرد. در اینجا سیلیکون به عنوان طبقه اول قرار داده میشود. سپس در طبقات بعدی می توان از مواد دو بعدی را بصورت یکپارچه بکار ببریم.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال