مقایسه‌ی نسل دوم موتو 360 موتورولا در مقابل ساعت هوشمند هواوی

مقایسه دو ساعت هوشمند موتو 360 شرکت موتورولا و واچ شرکت هواوی به مانند مقایسه کردن دو کامپیوتر شخصی با سیستم عاملی مشابه است که هر دو دستگاه دارای مشخصات فنی یکسانی بوده و تنها در ظاهر بیرونی خود تفاوت دارند. با این مقدمه بیایید نگاهی به بهترین ساعت‌های هوشمند حال حاضر دنیا بیندازیم. در […]

مقایسه دو ساعت هوشمند موتو 360 شرکت موتورولا و واچ شرکت هواوی به مانند مقایسه کردن دو کامپیوتر شخصی با سیستم عاملی مشابه است که هر دو دستگاه دارای مشخصات فنی یکسانی بوده و تنها در ظاهر بیرونی خود تفاوت دارند. با این مقدمه بیایید نگاهی به بهترین ساعت‌های هوشمند حال حاضر دنیا بیندازیم. در ادامه با تک‌نیوز همراه باشید.

تشبیه ساعت‌های هوشمند به کامپیوتر‌های رومیزی شاید عمل خیلی مناسبی به نظر نرسد. زیرا این گجت ساعت هوشمند است که بیشتر از همه چیز به ظاهر و طراحی بیرونی آن اهمیت می‌دهیم و در حقیقت این موضوع را مطمئنا  تایید خواهید که ظاهر بیرونی یک کامپیوتر رومیزی نمی‌تواند از اولویت‌های انتخاب و خرید آن باشد. در کنار این موضوع، سیستم عامل اندروید ور گوگل که بر روی اکثر ساعت‌های هوشمند موجود در بازار وجود دارد، از نظر نرم‌افزاری به نمایان سازی این ظاهر زیبا کمک خواهد کرد.

هدف از نوشتن این مقاله، نشان دادن برتری ظاهری یک ساعت بر دیگری نیست. بلکه با نوشتن این مطالب قصد داریم به بهترین ویژگی‌های این دو گجت زیبا اشاره کنیم.

moto-360-2-vs-huawei-watch-comparison-review-47

هر دو شرکت هواوی و موتورولا، ساعت‌های هوشمند خود را در رنگ‌ها و نسخه‌های گوناگون به فروش می‌رساند. در این مقاله قصد داریم به نسخه‌های ارزان‌تر این دو ساعت هوشمند اشاره کنیم. ساعت هوشمند هواوی با بند چرمی خود 349 دلار قیمت گذاری شده است. این در حالیست که نسل دوم موتو 360 موتورولا با بند چرمی مشکی رنگ 42 میلی‌متری، با قیمت 299 دلار خریداری خواهد شد.

البته در صورت خریداری مدل‌های گرانتر ساعت‌های هوشمند شرکت هواوی (در بالاترین سطح قیمتی) می‌بایست 799 دلار برای نسخه طلائی آن بپردازید. در طرف دیگر گرانترین نسخه نسل جدید ساعت هوشمند موتو 360 را نیز می‌توانید با قیمت 450 دلار تهیه نمایید.

بدنه هر دو ساعت هوشمند تحت بررسی ما از استیل ضد زنگ ساخته شده‌اند و از این نظر شباهت بسیار زیادی به ساعت‌های استاندارد موجود در بازار خواهند داشت. با نگاهی کلی به ظاهر هر دو ساعت هوشمند، بزرگترین دلیل خرید آنها به این شکل خواهد بود که هر دو ساعت واچ و موتو 360 جدید، کمتر به ساعت‌های کامپیوتری قدیمی شباهت داشته و بیشتر به لحاظ ظاهری شبیه به یک تکه جواهر با کمی هوشمندی در داخل بدنه خود هستند!

شاید هم این مورد، حداقل هدف شرکت‌ها برای ساعت‌های هوشمند خود باشد. با تمام این تفاسیر این طور به نظر می‌رسد که ساعت‌ هوشمند شرکت هواوی در بر آورده کردن این موضوع بسیار موفق‌تر بوده است.

moto-360-2-vs-huawei-watch-comparison-review-17

قطر دایره بدنه اصلی هر دو ساعت هوشمند برابر 42 میلی‌متر بوده و البته می‌بایست این نکته را نیز در نظر گرفت که شرکت موتورولا در حال فروش نسخه بزرگتری با قطر دایره 46 میلی‌متری نیز هست. در هر صورت برای مچ دست جنس مرد، قطر دایره 42 میلی‌متری بسیار مناسب و کافی به نظر می‌رسد. البته نسخه 46 میلی‌متری این ساعت هوشمند نیز برای مردانی با جثه بزرگتر می‌تواند بسیار مناسب و راضی کننده باشد.

نسل دوم ساعت‌های هوشمند موتو 360 شرکت موتورولا در بخش نمایشگر خود دارای ظاهری تخت بوده و البته این طراحی در مدل پیشین این گجت هوشمند نیز قابل مشاهده است. در بخش پایینی نمایشگر این گوشی شاهد قرارگیری برشی هستیم که البته  در هنگام جابه‌جایی میان کارت‌های اندروید ور این ساعت بسیار کمک کننده خواهد بود (به این خاطر که این کارت‌ها دارای خط‌های افقی بوده و از این نظر موازی و هم جهت با این برش افقی خواهند بود). در هر صورت شاید این موضوع کمی عجیب به نظر برسد، زمانی که به ساعت هوشمند خود نگاهی انداخته و ببینید که تکه پایینی آن دارای ظاهری متفاوت است:

moto-360-2-vs-huawei-watch-comparison-review-20

در حالت استفاده عادی از این دو ساعت هوشمند (به شکلی که میزان روشنایی نمایشگر بر روی عدد 80 درصد قرار گرفته و نمایش اعلانات و همچنین کنترل صوتی هوشمند نیز فعال است) باتری گجت هوشمند شرکت هواوی توانست با فاصله نسبتا کمی، به مدت بیشتر دوام آورد. در واقع در هر ساعت از گذشت زمان، 3 تا 4 درصد از شارژ باتری  ساعت هوشمند شرکت هواوی کم می‌شود. این در حالی است که نماینده شرکت موتورولا در این زمینه عدد ضعیف‌تر 4 تا 5 درصد را به نام خود ثبت کرده است.

البته بهتر است بدانید که تست‌ها و بررسی‌های به عمل آمده در این باره در حالت فعال بودن تنظیمات مربوط به روشن بودن ممتد نمایشگر این دو گجت بوده (همانند ساعت هوشمند اپل) و در اینجا جا دارد از این موضوع ابراز خوشحالی و سرور کنیم. زیرا با کمی محاسبه به این نتیجه خواهیم رسید که هر دو ساعت هوشمند را می‌توان با این نوع تنظیمات برای یک روز کامل بر روی مچ دست بست. این در حالی است که حتی در هنگام نگاه نکردن به ساعت نیز نمایشگر آن همانند یک ساعت معمولی به نمایش زمان و دیگر اطلاعات خواهد پرداخت. مسلما این منظره بهتر از ظاهر کامل مشکی و مرده نمایشگر ساعت هوشمند خواهد بود. moto-360-2-vs-huawei-watch-comparison-review-16

ما هیچ کدام از این دو ساعت هوشمند و نمایشگرهای آنها را تحت تست مقاومتی خاصی قرار ندادیم. اما با این وجود می‌بایست به این موضوع اشاره کرد که نمایشگر ساعت هوشمند واچ هواوی از پوشش یاقوت (Sapphire) به منظور جلوگیری از ایجاد خط و خش استفاده می‌کند. این در حالی است که در نسل جدید ساعت هوشمند موتورولا از لایه حفاظتی گوریلا گلس نسل سه استفاده شده است.

شرکت کورنینگ (کمپانی سازنده پوشش‌های حفاظتی گوریلا گلس) اخیرا ویدئویی را منتشر کرده است که به مقاومت بسیار زیاد لایه محافظتی جدید ساخته شده توسط این شرکت اشاره دارد. در این کلیپ مشخص شد که شیشه گوریلا گلس بعد از تحمل فشار بسیار زیاد، درست قبل از شکستن توانست میزان تحمل نسبت به  سنگینی بیشتری را نسبت به امتیاز ثبت شده توسط شیشه ساخته شده از یاقوت، از خود نشان دهد. البته مسلما است که در ساعت‌های هوشمند به جای فشار زیاد، بیشتر می‌بایست نگران خراش‌های وارده به شیشه ساعت خود بود. جالب است بدانید که در این حوزه (مقاومت در برابر خراش) شیشه یاقوت توانسته است امتیازات بسیار بهتری را از آن خود کند.

moto-360-2-vs-huawei-watch-comparison-review-22

مسلما اولویت شما در انتخاب یک ساعت هوشمند، طراحی لوکس و شکل ظاهری و زیبایی‌های جانبی آن خواهد بود. به همین منظور می‌توانید برای بررسی بیشتر این دو محصول از نظر ظاهری به این گالری رجوع کنید. در هر صورت نظر ما این است که ساعت هوشمند هواوی در حالت کلی، ساعت بهتری بوده و این موضوع را با نگاهی به طرح ظاهری بسیار زیبای این گجت هوشمند، دوام بیشتر باتری و همچنین استفاده از یاقوت برای صفحه نمایش آن می‌توان اظهار کرد.

اما با این حال اگر شما با نظرمان مخالف بوده و یا حتی ترجیحتان بر روی مدل جدید ساعت هوشمند موتو 360 شرکت موتورولا است، مطمئنا صفحه نمایش تخت بیرون‌زده این گجت، قیمت ارزان‌تر آن (50 دلار کمتر)، وجود قابلیت‌های نرم‌افزاری و عملکرد بسیار خوب سخت‌افزاری و همچنین طراحی و ظاهر بسیار زیبای ساعت هوشمند، می‌توانند از گزینه‌ها و موارد شاخص، درخشان و مورد توجه شما بوده باشند.

moto-360-2-vs-huawei-watch-comparison-review-48

در نهایت می‌توانید در بخشی مجزا به مشاهده و بررسی دقیق  بهترین ساعت‌های هوشمند دایره‌‌ای شکل موجود در بازار (تا به امروز) بپردازید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال