طراحی نرم‌افزار اندرویدی نانویی توسط محقق ایرانی

محقق دانشگاه فردوسی مشهد، نرم‌افزار اندرویدی  «nanotube maker»را بر مبنای بخشی از پایان‌نامه دکتری خود طراحی کرد. وی با استفاده از یک الگوریتم ابداعی، با قابلیت تولید انواع نانولوله‌ها بدون محدودیت در نوع ساختار موفق به طراحی و ارائه این نرم افزار شد. از ویژگی‌های این نرم‌افزار می توان به بررسی خواص انواع نانولوله‌های کربنی، […]

محقق دانشگاه فردوسی مشهد، نرم‌افزار اندرویدی  «nanotube maker»را بر مبنای بخشی از پایان‌نامه دکتری خود طراحی کرد. وی با استفاده از یک الگوریتم ابداعی، با قابلیت تولید انواع نانولوله‌ها بدون محدودیت در نوع ساختار موفق به طراحی و ارائه این نرم افزار شد.

از ویژگی‌های این نرم‌افزار می توان به بررسی خواص انواع نانولوله‌های کربنی، نانولوله‌های گرافاین، نانولوله‌های گرافدین، نانولوله‌های پنتا گرافن، نانولوله‌های بوروفین، نانولوله‌های ژرمانین با استفاده از مختصات نانولوله اشاره کرد.

گام اول در بررسی خواص فیزیکی و شیمیایی نانوساختارها با استفاده از روش محاسبات عددی، محاسبه مکان اتم‌ها و نحوه قرارگیری آن‌ها در ساختار مورد نظر است. انجام این محاسبه در ساختارهای دو بعدی (نانوصفحات) و تک بعدی (نانوریبون‌ها) بسیار ساده است و به صورت دستی انجام می‌شود، اما تبدیل این مختصات به فضای سه‌بعدی و محاسبه مختصات مکان اتم‌ها در دیواره نانولوله‌ها کاری دشوار است و گاهی انجام این محاسبات به صورت دستی ممکن نیست، از این رو نرم‌افزار «nano tube maker» با هدف تولید انواع نانولوله‌ها با استفاده از یک الگوریتم ابداعی، طراحی شده است.

ستاد نانو اعلام کرده است که نرم‌افزار اندرویدی نانویی مناسب پژوهشگرانی است که در زمینه‌های نانومحاسباتی فعالیت می‌کنند و همچنین این نرم‌افزار در رشته‌های فیزیک، شیمی و مهندسی کاربرد دارد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال