با آسیب‌پذیرترین نرم‌افزارهای کاربردی ایران آشنا شوید!

جدول آخرین به روزرسانی‌ها و آسیب‌پذیری‌های نرم‌افزارهای پرکاربرد در کشور توسط مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه‌ای منتشر شد. در گزارش مذکور که مربوط به آبان ماه سال جاری است، آسیب‌پذیری‌های نرم‌افزارهای کاربردی در چند دسته مورد بررسی قرار گرفته‌اند که عبارتند از: سرویس دهنده‌های وب و پست الکترونیک، سیستم‌های عامل، محیط‌های برنامه‌نویسی، […]

جدول آخرین به روزرسانی‌ها و آسیب‌پذیری‌های نرم‌افزارهای پرکاربرد در کشور توسط مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه‌ای منتشر شد.

در گزارش مذکور که مربوط به آبان ماه سال جاری است، آسیب‌پذیری‌های نرم‌افزارهای کاربردی در چند دسته مورد بررسی قرار گرفته‌اند که عبارتند از: سرویس دهنده‌های وب و پست الکترونیک، سیستم‌های عامل، محیط‌های برنامه‌نویسی، مرورگرهای اینترنت، مجازی سازی، تجهیزات شبکه، دیواره‌های آتش و ضدبدافزار و نرم افزارهای کاربردی.

در بخش آسیب پذیری سطح دسترسی در سرویس دهنده‌های وب و پست الکترونیک، مایکروسافت SQL SERVER و ISC BIND بررسی شده است. در همین حال مایکروسافت EXCHANGE SERVER با استناد ارسال یک ایمیل دارای پیوست جعلی به یک سرویس دهنده آسیب‌پذیر، شناسایی شده است.

2

3

در بخش دیگر این گزارش که مربوط به سیستم عامل بود، ۱۸ آسیب پذیری در ویندوز شناسایی شده و سهم آسیب پذیری‌های هر کدام از سیستم عامل‌های لینوکس و اندروید یک مورد بوده است.

4

5

6

7

در بخش محیط‌های برنامه نویسی نیز بیشترین آسیب پذیری مربوط به برنامه‌های جوملا و DRUPAL بود و مرورگرهای اینترنتی اینترنت اکسپلورر، مایکروسافت EDGE ، گوگل کروم و فایرفاکس موزیلا نیز آسیب پذیری با سطح زیاد داشته‌اند.

8

9

10

بیشترین آسیب پذیری در بخش تجهیزات شبکه و فایروال‌ها و ضدبدافزارها نیز به سیسکو ASR تعلق داشت.

11

12

در بخش نرم افزارهای کاربردی، آفیس مایکروسافت، ادوب ریدر و نرم افزار گرافیکی NVIDIA دارای بیشترین آسیب پذیری بوده‌اند.

13

14

مرکز ماهر با اعلام این آسیب پذیری‌ها، آخرین نسخه پایدار این نرم‌افزارها را نیز اعلام کرده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال