ناسا نسبت به تعداد زیاد ماهواره های استارلینک و ناتوانی این آژانس در شناسایی سیاره ها هشدار داد

ناسا اعلام کرد تعداد ماهواره های اینترنتی استارلینک به حدی زیاد است که باعث عدم توانایی زمین در شناسایی و تغییر مسیر سیارک‌های فاجعه‌بار خواهد شد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، به نظر می رسد ناسا چندان از ماهواره های اینترنتی استارلینک رضایت ندارد. زیرا در یک نامه پنج صفحه ای به […]

ناسا اعلام کرد تعداد ماهواره های اینترنتی استارلینک به حدی زیاد است که باعث عدم توانایی زمین در شناسایی و تغییر مسیر سیارک‌های فاجعه‌بار خواهد شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، به نظر می رسد ناسا چندان از ماهواره های اینترنتی استارلینک رضایت ندارد. زیرا در یک نامه پنج صفحه ای به کمیسیون ارتباطات فدرال در رابطه با اعطای مجوز به اسپیس ایکس نگرانی های خود را در رابطه با استقرار صورت فلکی ماهواره های نسل دوم ابراز کرده است. ایلان ماسک مالک استارلینک قصد دارد مجموعه دیگری از ماهواره ها را توسط موشک اسپیس ایکس در مدار زمین قرار دهد. ناسا در مورد پرتاب ماهواره های نسل دوم استارلینک ابراز نگرانی کرده و و می گوید این ماهواره ها در شناسایی اجرام آسمانی توسط تلسکوپ ها یا اجرامی که می تواند خطر بالقوه برای زمین ایجاد کنند اختلال ایجاد خواهد کرد.

هم اکنون ناسا وظیفه شناسایی و بررسی و نظارت بیست و پنج هزار شی در مدار زمین از جمله ایستگاه فضایی بین المللی، تلسکوپ هابل، ماهواره‌ها و حتی زباله های فضایی را بر عهده دارد. از طرفی ارسال صورت فلکی استارلینک نیز این تعداد را دو برابر خواهد کرد. به طوری که امکان برخورد این ماهواره‌ها در تعداد بالا و همچنین تولید زباله های بیشتر نیز وجود دارد. ناسا در نامه خود در این مورد هشدار داده و گفته است تعداد ماهواره ها و افزایش آن ها خطر ایجاد زباله های فضایی و برخورد آنها را افزایش می‌دهد.

دونالد کسلر از کارمندان سابق ناسا نیز پیش از این در مصاحبه خود اعلام کرده بود هم اکنون تعداد زباله های فضایی در مدار زمین از نقطه اوج گذشته و حتی تعداد آن ممکن است در صورت توقف پرتاب ها نیز همچنان افزایش داشته باشد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال