کاوشگر استقامت ناسا به همراه 11 میلیون اسم سفر خود را آغاز خواهد کرد

ربات کاوشگر ناسا به زودی برای کاوش در فضا ارسال خواهد شد. ناسا اعلام کرده که در این سفر 11 میلیون اسم بهمراه این کاوشگر به مریخ خواهد رفت. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا و به نقل از cnet، ناسا در برنامه ارسال کاوشگر خود ۱۰۹۳۲۲۹۵ نام را بر روی لوح های […]

ربات کاوشگر ناسا به زودی برای کاوش در فضا ارسال خواهد شد. ناسا اعلام کرده که در این سفر 11 میلیون اسم بهمراه این کاوشگر به مریخ خواهد رفت.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا و به نقل از cnet، ناسا در برنامه ارسال کاوشگر خود ۱۰۹۳۲۲۹۵ نام را بر روی لوح های سیلیکونی به مریخ ارسال خواهد کرد. چندی پیش ناسا در برنامه ای با عنوان Send Your Name to Mars (نام خود را به مریخ بفرستید) از هواداران صنعت فضانوردی خواست تا نام خود را همراه با کاوشگر ناسا به مریخ اسال کنند. قرار است ناسا اسامی این افراد را روی صفحه ای آلومینیومی با پوششی مناسب بچسباند. همچنین چکیده ای از مقالات 155 دانش آموز فینالیست که در انتخاب نام این کاوشگر شرکت داشته اند روی این لوح حک خواهد شد. ناسا نام این کاوشگر را از طریق برگزاری مسابقه میان دانش آموزان انتخاب کرده بود.

این صفحه آلومینیومی که کلمه “اکتشافگران” را نیز روی خود دارد بر روی بدنه استقامت نصب می شود. ناسا اعلام کرد که این صفحه در میان عکس خورشید، زمین و مریخ قرار می گیرد تا نشان دهنده ارتباط بین دو جهان از طریق این کاوشگر باشد.

ناسا تلاش دارد تا شیوع کرونا مانع از برنامه ریزی های او برای انجام ماموریت استقامت نباشد و ارسال این کاوشگر طبق برنا مه های قبلی پیش برود. ناسا طی بیانیه بیانیه ای اعلام کرد اگر ارسال استقامت طبق زمان برنامه ریزی شده انجام شود، این کاوشگر می تواند اسفند امسال خود را به مریخ برساند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال