«گوگل مپ» بومی راه‌اندازی می‌شود

خسرو سلجوقی، یک مقام مسئول از سازمان فناوری اطلاعات از عملیاتی کردن پروژه بومی خدمات مکان محور (نقشه برخط بومی) که طرحی مانند «گوگل مپ» خواهد بود، خبر داد و گفت: دو شرکت تولیدکننده محتوای دیجیتالی برای اجرا و توسعه زیرساخت‌های پروژه خدمات مکان محور (گوگل مپ بومی)  به عنوان زیرپروژه جویشگر بومی شناسایی شده […]

خسرو سلجوقی، یک مقام مسئول از سازمان فناوری اطلاعات از عملیاتی کردن پروژه بومی خدمات مکان محور (نقشه برخط بومی) که طرحی مانند «گوگل مپ» خواهد بود، خبر داد و گفت: دو شرکت تولیدکننده محتوای دیجیتالی برای اجرا و توسعه زیرساخت‌های پروژه خدمات مکان محور (گوگل مپ بومی)  به عنوان زیرپروژه جویشگر بومی شناسایی شده است.

وی تصریح کرد: این طرح امکان تولید خدمات برمبنای داده‌های تصویری و نقشه را فراهم می‌کند و در صورت اتمام آن، امکان ارائه خدمات تصویری نقشه بر مبنای محتوای بومی برای کاربران فراهم می‌شود.

به گفته سلجوقی، آمارها نشان می‌دهد که در سال‌های اخیر نزدیک به ۸۳ درصد داده‌ها به سمت داده‌های ویدئویی در حرکت است و با توسعه همزمان تلفن‌های هوشمند و اینترنت پرسرعت همراه، یک فیلم به سرعت در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌گیرد. به تدریج داده‌های متنی و نوشتاری در حال کاهش است. باید زمینه های توسعه ویدئو و تصویر بر بستر شبکه فراهم شود. برهمین اساس یکی از این پروژه‌ها می‌تواند تولید اطلاعات مکان محور باشد.

مقام مسئول سازمان فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: با اجرای طرح تولید داده‌های مکان محور، دیگر نیازی نیست که گوگل بخواهد مشخصات مکان ها و نشانی‌های کشور ما را در اختیار کاربران قرار دهد. این اطلاعات باید به صورت بومی تولید شود و مصرف کنندگان، این محتوا را تولید و مدیریت کنند.

وی همچنین افزود: در این پروژه قصد الگوبرداری از «گوگل مپ» را نداریم. از زمان تولد وب ۲ واژه‌هایی مانند «کرات فاندینگ» و « کرات سورسینگ» وارد فضای کسب و کار شد که این اصطلاحات برای تامین جمعی سرمایه و جمع سپاری سرمایه‌ها به کار گرفته می‌شد. به این معنی که در دنیای تولید محتوا، تنها یک نفر نباید سرمایه‌گذاری کند و علاقه‌مندان به تولید محتوا نیز می‌توانند به روش‌های مختلف در این زمینه حضور داشته باشند.

سلجوقی در ادامه گفت: با این روش تولید محتوا، اطلاعات با کمترین هزینه و سریعترین زمان ممکن، دیجیتالی می‌شود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال