تکنولوژی جدید سلولی باتری‌ها، طول عمر آنها را تا دو برابر افزایش می‌دهد

تقریبا اگر بخواهیم از کاربران گوشی‌‌های هوشمند در مورد یکی از بزرگ‌ترین معایب این گوشی‌ها سوال کنیم، عمر کوتاه باتری‌ها و ضعیف بودن آن‌ها، جواب کاربران به ما خواهد بود. بنابراین می‌توان گفت که موسسه‌ی تحقیقاتی MIT با تولید باتری‌هایی به اندازه‌ی نصف باتری آیفون 6 اس و با همان ظرفیت، کاری خارق‌العاده را انجام داده و […]

تقریبا اگر بخواهیم از کاربران گوشی‌‌های هوشمند در مورد یکی از بزرگ‌ترین معایب این گوشی‌ها سوال کنیم، عمر کوتاه باتری‌ها و ضعیف بودن آن‌ها، جواب کاربران به ما خواهد بود. بنابراین می‌توان گفت که موسسه‌ی تحقیقاتی MIT با تولید باتری‌هایی به اندازه‌ی نصف باتری آیفون 6 اس و با همان ظرفیت، کاری خارق‌العاده را انجام داده و گام بعدی را در پیشرفته‌تر شدن گوشی‌های‌هوشمند برداشته است.

باتری‌های جدید تولید شده دارای 20 درصد آند باریک‌تر بوده و از ورقه‌های نازک‌تری نیز برای ساخت آن‌ها استفاده شده است. الکتورلیت‌های به کار رفته در این باتری‌ها نیز ترکیبی از مایع و جامد هیبریدی هستند که مقداری از این جسم جامد در اطراف ورقه‌های باتری و مایع ضدحریق به کار رفته است. بنابراین باتری‌های SolidEnergy دارای دوبرابر تراکم انرژی بیشتری نسبت به باتری‌های لیتیوم یونی امروزی هستند؛ این بدان معنا است که باتری‌های جدید تولید شده دقیقا اندازه‌ی نصف باتری‌های فعلی را با همان ظرفیت خواهند داشت و یا با همین اندازه‌ی باتری‌های فعلی در گوشی‌های هوشمند، ظرفیتی دوبرابری را تحویل کاربر می‌دهند. مایع ضدحریق به کار رفته در این باتری‌ها نیز استفاده‌‌ی آن‌ها را در مقابل باتری‌های لیتیوم یونی امن‌تر کرده است.

حال باورتان بشود یا نه باید بگوییم که این باتری‌ها در مرحله‌ی تولید قرار گرفته‌اند و تا سال آینده سازندگان می‌توانند از آن‌ها در گوشی‌های‌هوشمند خود استفاده کنند. حالا طبیعتا یکی از مشکلاتی که سازندگان با آن مواجه خواهند شد نحوه‌ی به کارگیری این باتری‌ها خواهد بود. آن‌ها می‌توانند از اندازه‌ی کوچک این باتری‌ها با همان ظرفیت‌های قبلی استفاده کنند و فضای بیشتری را برای باریک‌ترکردن گوشی و اضافه کردن ویژگی‌های جدید باز کنند و یا اندازه‌ی باتری‌ها را به اندازه‌ی باتری‌های فعلی حفظ کرده و از ظرفیتی دوبرابری برای باتری‌های گوشی خود استفاده کنند!

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال