شبکه‌ی جدید MIT با نام Riffle، امنیت کاربران را بیشتر از شبکه‌ی Tor تضمین می‌کند

احتمالا شما هم باید اطلاعاتی در مورد شبکه‌ی Tor که مسئول حفظ فعالیت‌های آنلاین کاربران می‌باشد، داشته باشید. همانطور که می‌دانید کاربران اگر بدون استفاده هیچ نرم‌افزار و سرویسی وارد دنیای اینترنت شوند، تمامی فعالیت‌های آنها می‌تواند توسط افراد مختلفی همچون هکرها و یا سازمان‌های مختلف، مورد بررسی قرار گرفته و دنبال شود. اما سرویس‌های […]

احتمالا شما هم باید اطلاعاتی در مورد شبکه‌ی Tor که مسئول حفظ فعالیت‌های آنلاین کاربران می‌باشد، داشته باشید. همانطور که می‌دانید کاربران اگر بدون استفاده هیچ نرم‌افزار و سرویسی وارد دنیای اینترنت شوند، تمامی فعالیت‌های آنها می‌تواند توسط افراد مختلفی همچون هکرها و یا سازمان‌های مختلف، مورد بررسی قرار گرفته و دنبال شود. اما سرویس‌های مختلفی همچون Tor وجود دارد که کاربران با استفاده از آن می‌توانند با متصل شدن به شبکه‌ای امن، از دنبال شدن اطلاعات خود توسط دیگر افراد جلوگیری کنند.

البته همانقدر که این شبکه امنیت بالایی داشته و می‌تواند فعالیت کاربران در اینترنت را مخفی کند، می‌تواند آسیب‌پذیر نیز باشد چرا که در دنیای اینترنت، هیچ چیزی به صورت 100 درصد امنیت نخواهد داشت. به همین جهت در تحقیقات اخیری که توسط محققین MIT و EPFL انجام شده، آنها موفق به توسعه شبکه‌ای به منظور مخفی نگاه داشتن اطلاعات کاربران با نام Riffle نموده‌اند که می‌تواند امنیت کاربران را بیشتر از شبکه‌ی Tor تضمین کند.

کلید موفقیت این شبکه‌ی جدید، امکان ترکیب شدن شبکه‌ها با یکدیگر می‌باشد، یعنی زمانی که سرور، پیغام جدیدی از سوی کاربران دریافت می‌کند، سرورها را تغییر داده و از سرور دیگری برای اتصال استفاده می‌کند. در واقع زمانی که پیغامی از سوی کاربران برای سرورهای این شبکه ارسال می‌شود، سرور مورد نظر باید بتواند درستی این پیام را تایید کند و اگر این اتفاق رخ ندهد، این کار با جا به جا شدن میان سرورهای این شبکه، تا جایی انجام می‌شود که پیغام مورد نظر به درستی عمل کند.

شاید مهم‌ترین بخش این شبکه، این باشد که تکنیک جدیدی که MIT و EPFL توسعه داده‌اند، بسیار کارآمدتر از تکنیک دیگر سرویس‌دهنگان بوده و حتی شاید تا 10 برابر بهتر از نیز عمل کند. از این جهت نیز می‌توان گفت که این موضوع اهمیت زیادی دارد که کاربران این شبکه مردم عادی هستند که واقعا نمی‌خواهند اطلاعات آنها توسط دیگر افراد مورد سرقت قرار گیرد.

هر چند هنوز زمان زیادی مانده تا شبکه‌ی Riffle را بخواهیم شبکه‌ای کاربردی تلقی کنیم چرا که هنوز توسعه‌دهندگان در ابتدای راه هستند. با این وجود، استفاده از تکنیک‌های امنیتی بهتر در کنار روش‌های کاربردی‌تر، می‌تواند خیال تقریبا هر کسی را که در مورد امنیت خود در فضای مجازی نگران است را به صورت کامل تضمین نماید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال