محققان MIT دوربینی با قابلیت خواندن کتاب‌های بسته اختراع کرده‌اند

تاکنون اتفاق افتاده که با کتابی برخورد و با خود فکر کنید که کاش می‎شد راهی وجود داشت تا این کتاب را بدون نیاز به باز کردن آن بخوانم!. اگر واقعا تا به حال چنین افکاری را داشته‎اید باید برای شما خبر خوشی داشته باشیم؛ چون محققان MIT موفق به اختراع دوربینی دقیقا برای همین منظور شده‎اند. این […]

تاکنون اتفاق افتاده که با کتابی برخورد و با خود فکر کنید که کاش می‎شد راهی وجود داشت تا این کتاب را بدون نیاز به باز کردن آن بخوانم!. اگر واقعا تا به حال چنین افکاری را داشته‎اید باید برای شما خبر خوشی داشته باشیم؛ چون محققان MIT موفق به اختراع دوربینی دقیقا برای همین منظور شده‎اند. این محققان دوربینی طراحی کرده‎اند که بدون نیاز به باز کردن جلد کتاب قادر به خواندن محتویات آن است.

البته باید اشاره داشت هدف از طراحی این دوربین کمک به افرادی که در مطالعه تنبل هستند نیست. در واقع این دوربین به این جهت اختراع شده است تا کمک به خواندن اسنادی شود که حساسیت آن‎ها، نظیر نسخه‎های خطی یا کتاب‎های قدیمی به جا مانده از 100 سال قبل، بسیار بالا و در نتیجه باز کردن آن‎ها مشکلات خاصی دارد چون ممکن است باعث از بین بردن آن‎ها در همین حین شود.

اگر در رابطه با نحوه‎ی عملکرد این دوربین سوال دارید باید گفت که طبق گفته‎ی محققان این موسسه بر اساس پرتوی تراهرتز خواهد بود.

این تیم تحقیقاتی در این رابطه گفته است “سیستم این دوربین از این حقیقت بهره‎مند است که صفحات کتاب ذرات بسیار ریزی از هوا را در بین خود به دام اندا‎خته‎اند که عمقی در حدود 20 میکرومتر دارند. تفاوت در شاخص انکسار-درجه‎ای که آن‎ها نور را می‎شکنند-بین هوا و کاغذ به این معنا است که مرز بین این دو باعث منعکس شدن پروتوی تتراهرتز بر روی یک آشکارساز خواهد شد”-

سپس الگوریتمی به کار گرفته می‎شود تا کرکترهای بین فضاهای کاغذ تشخیص داده شوند و به واسطه‎ی آن محققان بتوانند بدون نیاز به باز کردن کتاب به محتویات داخل آن پی ببرند. البته باید گفت این فناوری در حال حاضر محدودیت‎هایی هم دارد، یکی از آن‎ها این است که این سیستم بدون نشان دادن خطا از خود نمی‎تواند از صفحه‎ی 9 جلوتر برود، ولی می‎توان گفت شروعی برای یک موفقیت بزرگ صورت گرفته است.

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال