با لنزهای جدید چشمی، میتوانید تا 2.8 برابر زوم کنید!

آیا شما نیز همچون بسیاری از افراد، از لنز‌های چشمی با فاصله‌ی کانونی ثابت خسته شده‌اید؟ به تازگی دانشمندان توانسته‌اند لنزهایی چشمی را با به کارگیری تکنولوژی‌های به کار رفته در دوربین‌های تلسکوپی، تولید کنند که به سادگی و تنها با پلک زدن، می‌توانید تا 2.8 برابر زوم کنید! این لنز‌های مفهومی و ابتدایی، در […]

آیا شما نیز همچون بسیاری از افراد، از لنز‌های چشمی با فاصله‌ی کانونی ثابت خسته شده‌اید؟ به تازگی دانشمندان توانسته‌اند لنزهایی چشمی را با به کارگیری تکنولوژی‌های به کار رفته در دوربین‌های تلسکوپی، تولید کنند که به سادگی و تنها با پلک زدن، می‌توانید تا 2.8 برابر زوم کنید!

این لنز‌های مفهومی و ابتدایی، در مرکز EPFL کشور سوئیس در حال توسعه بوده و قصد دارند تا دید حدود 285 میلیون نفر در سراسر جهان را بهبود بخشند. هر کدام از این لنز‌های چشمی که 1.55 میلی‌متر ضخامت دارند به وسیله‌ی یک “تلسکوپ نازک و بازدارنده”، قابلیت زوم شدن تا 2.8 برابر را دارند و این کار را نیز به وسیله‌ی تابیدن نور بر روی تلسکوپ‌ها انجام می‌دهند.

سازندگان قصد دارند تا یک عینک نیز برای افرادی که مایل به استفاده از لنزهای چشمی نیستند تولید نمایند اما این عینک، قابلیت تنظیم شدن برای چشم‌های با فاصله‌ی کانونی مختلف را داشته و می‌توان به سادگی، آن را تنظیم نمود. همچنین، قابلیت زوم کردن تا 2.8 برابر نیز در این عینک‌ها وجود داشته و برای رخ دادن آن، توسعه‌دهندگان از نوعی تکنولوژی مخصوص پلاریزه کردن استفاده می‌کنند که کاربران با پلک زدن چشم راست خود می‌توانند عینک را تا 2.8 برابر بزرگ‌نمایی کرده و با پلک زدن چشم چپ، آن را تا 1 برابر کاهش دهند.

اینطور که مشخص شده، در حال حاضر توسعه‌دهندگان در حال کار بر روی کارایی و کیفیت تصاویر اپتیکال این دوربین بوده و قصد عرضه‌ی این عینک‌ها را دارند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال