استفاده از لنزهای جدید می‌تواند در کاهش بروز بیماری‌های چشمی کمک کند

محققان دانشگاه خلیفه نوعی لنزهای جدید برای محافظت چشم تولید کرده‌اند که با توجه به تغییرات دما و تابش اشعه فرابنفش تغییر رنگ داده و از بروز بیماری‌های چشمی نیز جلوگیری می‌کنند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، لنزهای جدید در واکنش به تغییرات محیطی رنگ خود را تغییر داده و از بروز […]

محققان دانشگاه خلیفه نوعی لنزهای جدید برای محافظت چشم تولید کرده‌اند که با توجه به تغییرات دما و تابش اشعه فرابنفش تغییر رنگ داده و از بروز بیماری‌های چشمی نیز جلوگیری می‌کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، لنزهای جدید در واکنش به تغییرات محیطی رنگ خود را تغییر داده و از بروز بیماری‌های چشمی جلوگیری می‌کند. آب مروارید با کدر کردن عدسی چشم یکی از بیماری‌های بارز چشمی است که سالانه ۱۰ میلیون نفر را به اتاق جراحی می‌کشاند. یکی از دلایل اصلی این نوع بیماری چشمی علاوه بر سن و برف کوری قرارگیری در معرض اشعه فرابنفش است. پژوهشگران دانشگاه خلیفه در ابوظبی برای محافظت از چشم در برابر اشعه فرابنفش نوعی لنزهای پیشرفته توسعه دادند. در ساخت این نوع لنزها از پودرهای فتوکرومیک و ترموکرومیک استفاده شده است.

حالت‌های فعال یا غیر فعال این لنزها می‌تواند ویژگی‌های نوری منحصر به فردی را ارائه کند.‌ طبق گفته پژوهشگران در حالت معمول این لنز می‌تواند حدود ۴۵ درصد از اشعه فرابنفش را حذف کرده و باعث مسدود سازی ۲۰ درصد از نور آبی محیط شود. در صورت قرارگیری این لنز در معرض اشعه فرابنفش تیره‌تر شده و امکان جذب مقداری نور مرئی را خواهد داشت. با توجه به ماده فتوکرومیک مورد استفاده سرعت و شدت فرایند این لنزها نیز متفاوت است. بنابراین کاربران می‌توانند لنز مخصوص خود را با توجه به مقدار پودرهای ترموکرومیک و فتوکرومیک به صورت سفارش سازی بسازند. این لنزها به دما حساس بوده و با کاربری چند منظوره می‌توانند شرایط بروز بیماری را در تغییرات نوری مشخص کنند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال