رویای جدید فیسبوک ؛ کنترل تجهیزات با امواج مغزی

فیسبوک در ادامه فعالیت های بلند پروازانه خود ، شرکت جدید CTRL-Labs را خریده است . این شرکت در زمینه فناوری محاسبات مغزی فعالیت دارد. فیسبوک پیش از این اعلام کرده بود در تلاش است تا بصورت علمی بتواند ذهن افراد را بخواند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک نیوز ، فیسبوک در […]

فیسبوک در ادامه فعالیت های بلند پروازانه خود ، شرکت جدید CTRL-Labs را خریده است . این شرکت در زمینه فناوری محاسبات مغزی فعالیت دارد. فیسبوک پیش از این اعلام کرده بود در تلاش است تا بصورت علمی بتواند ذهن افراد را بخواند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک نیوز ، فیسبوک در اقدامی استارتاپ کنترل-لبز (CTRL-Labs) را خریداری کرده است. از فعالیت این شرکت مشخص است که فیسبوک تلاش دارد تا با ترکیب فناوری یادگیری ماشینی و علوم اعصاب بتواند رابط‌های کامپیوتری را با کمک نیروی مغز کنترل کند.

مدیر اجرایی بخش واقعیت افزوده و واقعیت مجازی فیسبوک در این باره گفت : این فناوری در آینده بدین صورت است که با درک قصد و هدف کاربر و تنها با یک حرکت نامحسوس ، عملیات مورد نظر مانند انتشار عکس وی را انجام دهد. این فناوری در آینده ممکن است جایگزین تایپ و سوایپ کردن شود.

شرکت استارتاپ کنترل-لبز (CTRL-Labs) در زمینه اتصال مغز به ماشین فعالیت میکند. موسس این شرکت ، توماس راردون ، همان شخصی است که اینترنت اکسپلورر و اولین مرورگر وب مایکروسافت را ایجاد کرده بود. وی در کنار پاتریک کایفوش که عصب‌شناس است، کنترل-لبز را تاسیس کرده است. از اخرین دستاورد این شرکت میتوان به مچ بند هوشمند آن اشاره کرد که سیگنال های ارسالی از مغز به دست را شناسایی میکند. او پس از دریافت این سیگنالها ، آنها را به سیگنال های دیجیتالی تبدیل کرده و سپس برای دستگاهها قابل فهم میشود. بدین ترتیب این مچ بند تنها با فکر کردن آن را تشخیص داده و ماشین آنرا انجام میدهد.

بخش واقعیت افزوده و واقعیت مجازی فیسبوک در سال ۲۰۱۴ و با اضافه شدن همکاری آکیولس شکل گرفت و سال‌های سختی را پشت سر گذاشت، اما اخیرا با بازگشت باذورث، یکی از دوستان دیرینه‌ی مارک زاکربرگ به روزهای اوج خود برگشته است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال