تلسکوپ جدید ناسا می‌تواند فضایی 100 بار بیشتر از تلسکوپ فضایی هابل را نمایش دهد!

اخیرا ناسا تلسکوپی جدید را با نام Wide-Field Infrared Survey Telescope (به اختصار: WFIRST) تولید نموده که فضای دید آن 100 بار بیشتر از تلسکوپ فضایی هابل می‌باشد و هدف از تولید آن نیز پی بردن به حقایق دور دست و اسرار‌آمیزی کیهان‌های دیگر می‌باشد. طبق گفته‌ی سازندگان، این تلسکوپ برای دفع کردن نور ستارگان از یک کورنوگراف […]

اخیرا ناسا تلسکوپی جدید را با نام Wide-Field Infrared Survey Telescope (به اختصار: WFIRST) تولید نموده که فضای دید آن 100 بار بیشتر از تلسکوپ فضایی هابل می‌باشد و هدف از تولید آن نیز پی بردن به حقایق دور دست و اسرار‌آمیزی کیهان‌های دیگر می‌باشد.

طبق گفته‌ی سازندگان، این تلسکوپ برای دفع کردن نور ستارگان از یک کورنوگراف بزرگ استفاده می‌نمایند. با دفع شدن درخشندگی و نوری که توسط ستارگان بر این تلسکوپ تابیده می‌شود، امکان اندازه‌گیری میزان مواد شیمیایی موجود در اتمسفر سیارات وجود خواهد داشت و دانشمندان ساده‌تر می‌توانند به تاریخچه و شکل‌گیری این ستاره‌ها پی ببرند.

چندیست که دانشمندان ناسا ماموریت Kepler را آغاز نموده و در حال مطالعه‌ پیرامون موضوعی با نام Dark Energy یا “انرژی تاریک” هستند. در سال 2020 نیز قرار است از تلسکوپ WFIRST برای همین موضوع استفاده گردد. به دنبال این موضوع، فضانوردان می‌توانند به کمک WFIRST و تکنیک‌هایی مخصوص، در مورد انرژی تاریک اطلاعاتی را به دست آورده و تاریخچه‌ و نقش آن در مورد تحت تاثیر قرار دادن دنیا را مورد بررسی قرار دهند. البته این انرژی یک چیز نامرئیست و آن را نمی‌توان دید، اما طبق عقیده‌ای که دانشمندان دارد، این انرژی بیشترین حجم از مواد را در دنیای پیرامون ما تشکیل می‌دهد.

در نهایت باید اشاره داشته باشیم که تلسکوپ WFIRST قادر به اندازه‌گیری شکل، موقعیت مکانی و فاصله‌ی میلیون‌ها کهکشان‌ نیز خواهد بود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال