مطالعات جدید تفاوت کلیدی خون افراد دارای عمر بسیار طولانی با بقیه را نشان می‌دهد

مطالعات جدید دانشمندان نشان می‌دهد خون افراد دارای عمر بسیار طولانی دارای تفاوت‌های کلیدی با بقیه است. البته تغذیه و متابولیسم بدن افراد نیز می‌تواند در رسیدن به طول عمر بسیار زیاد کمک کننده باشد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در حال حاضر افراد دارای طول عمر ۱۰۰ سال نسبت به گذشته […]

مطالعات جدید دانشمندان نشان می‌دهد خون افراد دارای عمر بسیار طولانی دارای تفاوت‌های کلیدی با بقیه است. البته تغذیه و متابولیسم بدن افراد نیز می‌تواند در رسیدن به طول عمر بسیار زیاد کمک کننده باشد.
به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در حال حاضر افراد دارای طول عمر ۱۰۰ سال نسبت به گذشته افزایش پیدا کردند. در واقع ع‌ترین نرخ رشد در بین گل انسان‌ها نیز به این بخش از جمعیت تعلق دارد اکنون نسبت به دهه ۱۹۷۰ تعداد افراد ۱۰۰ ساله بیشتر از دو برابر می‌شود پژوهش‌های جدید توسط دانشمندان سوئدی نشان می‌دهد برخی نشانگرهای زیستی مشترک در بین این افراد از قبیل سطح کلسترول و گلوکز وجود دارد. رو می‌توان گفت افراد دارای طول عمر بسیار طولانی دارای خونی متفاوت با بقیه افراد هستند.

دانشمندان از مدت‌ها پیش تاکنون روی افراد ۱۰۰ ساله و ۹۰ ساله مطالعه می‌کنند. در واقع راز طول عمر زیاد و داشتن طول عمر طولانی یکی از پرسش‌های آدمیان از هزاران سال پیش تاکنون بوده است. با این حال تاکنون مطالعات انجام شده روی این افراد تنها در مقیاس‌های کوچک بوده و افراد حاضر در خانه‌های سالمندان هرگز مورد آزمایش قرار نگرفتند.
موسسه علمی کارولینسکا اعلام کرد توانسته مجموعه‌ای از نشانگرهای زیستی افراد دارای عمر طولانی را جمع آوری کند. محققان داده‌های جمع آوری شده از ۴۴ هزار سوئدی بوده است که بین ۶۴ تا ۹۹ سال قرار داشته و مرتباً سلامت آنها مورد ارزیابی قرار گرفته است. در این ارزیابی‌ها داده‌هایی در مورد تفاوت خون این افراد با طول عمر زیاد آشکار شده است.

در این مطالعه ۱۲ نشانگر زیستی متفاوت در خون این افراد مورد بررسی قرار گرفت. از جمله این نشانگرها شامل علائم مرتبط با التهاب، متابولیسم، عملکرد کبد و کلیه، سوء تغذیه‌های احتمالی و کم خونی بوده است. این نشانگرها پیش از این نیز در پژوهش‌های قبلی مرتبط با طول عمر و مرگ و میر مورد استفاده قرار گرفته بودند. اگرچه شانس در رسیدن به طول عمر بسیار زیاد دخالت دارد اما مطالعات اخیر نشان می‌دهد برخی نشانگرهای زیستی ژن‌ها و سبک زندگی نیز در داشتن طول عمر زیاد نقش موثری خواهند داشت.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال