عرضه نسخه سبک‌تر و نازک‌تر مک‌بوک پروهای اپل با صفحه‌نمایش OLED در پاییز امسال

بر اساس یک یادداشت جدید نوشته شده توسط تحلیل‌گر معروف و البته قابل اعتماد موسسه KGI Securities، مینگ چی کو، که در تحلیل و پیش‌بینی اخبار و مسائل مربوط به شرکت اپل، ید طولایی دارد و بازتاب این یادداشت در وب‌سایت معبتر 9to5Mac، ظاهرا اپل قصد دارد نسخه جدیدی از مک‌بوک پروهای خود را در اواخر […]

بر اساس یک یادداشت جدید نوشته شده توسط تحلیل‌گر معروف و البته قابل اعتماد موسسه KGI Securities، مینگ چی کو، که در تحلیل و پیش‌بینی اخبار و مسائل مربوط به شرکت اپل، ید طولایی دارد و بازتاب این یادداشت در وب‌سایت معبتر 9to5Mac، ظاهرا اپل قصد دارد نسخه جدیدی از مک‌بوک پروهای خود را در اواخر سال جاری میلادی معرفی نماید. طبق گفته‌های مینگ چی کو این دستگاه جدید از طراحی سبک‌تر و نازک‌تری با الهام از طراحی نسخه 12 اینچی مک‌بوک برخوردار بوده و نیز به تاچ‌آی‌دی و نوار نمایشگر لمسی OLED در بالای صفحه‌کلید مجهز خواهد بود.

در گزارش مینگ چی کو آمده که به‌روزرسانی مک‌بوک پرو درخشان‌ترین قسمت کارنامه اپل در سال 2016 خواهد بود و این شرکت محصول جدید خود را در دو مدل 13 و 15 اینچی، در پاییز سال جاری رونمایی خواهد کرد.

نوار نمایشگر لمسی OLED جایگزین کلید‌های تابع فیزیکی که در بالای صفحه‌کلید لپ‌تاپ قرار داشتند شده و این در حالی است که در طراحی جدید مک‌بوک لولای فلزی برای باز وبسته شدن مک‌بوک تعبیه شده است. همچنین گفته شده که مک‌بوک پروی جدید از پورت‌های یواس‌بی Type-C و تاندربولت 3 برخوردار خواهد بود.

گفتنی است در این گزارش آمده، علاوه بر نسخه‌های 13 و 15 اینچی مک‌بوک پروی جدید، اپل قصد دارد یک نسخه 13 اینچی جدید از مک‌بوک، شبیه به نسخه 12 اینچی رتینا را با ارتقای سخت‌افزاری و بهبود عملکرد معرفی نماید. طبق گفته مینگ چی کو، این شرکت می‌خواهد مک‌بوک ایر را به عنوان محصول پایین‌رده، مک‌بوک را در بخش میان‌رده و مک‌بوک‌پرو را به عنوان محصول رده‌بالای خود قرار دهد تا بدین وسیله در تمامی بخش‌های بازار حرفی برای گفتن داشته باشد.

گفتنی است پیش از این گزارشی در ابتدای ماه جاری میلادی منتشر شد که در آن آمده بود، اپل به دنبال فراهم کردن راهی برای بازکردن قفل مک‌های خود از طریق تاچ‌آی‌دی به کار گرفته شده در آیفون است؛ اما حالا مشخص شده که این شرکت به دنبال اضافه کردن این قابلیت به مک‌بوک‌های خود بوده و در همین راستا هم قصد دارد تا بستر سخت‌افزاری آن را آماده کند.

 

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال