لوازم صوتی و تصویری پرکاربرد را بیشتر بشناسید

امروزه لوازم صوتی و تصویری از نظرعملکرد، کیفیت و کاربرد پیشرفت ‌های بسیاری کرده اند، به طوری که هر کدام دارای فناوری ‌ها، امکانات و مشخصه های متفاوتی هستند. در این مقاله با ما همراه باشید تا بیشتر در رابطه با این لوازم پر کاربرد صوتی و تصویری بدانیم. تلویزیون سونی تلویزیون های سونی به […]

امروزه لوازم صوتی و تصویری از نظرعملکرد، کیفیت و کاربرد پیشرفت ‌های بسیاری کرده اند، به طوری که هر کدام دارای فناوری ‌ها، امکانات و مشخصه های متفاوتی هستند. در این مقاله با ما همراه باشید تا بیشتر در رابطه با این لوازم پر کاربرد صوتی و تصویری بدانیم.

تلویزیون سونی

تلویزیون های سونی به علت کیفیت بسیار بالا در تصاویر و همچنین بهره مندی از قطعات درجه یک و با کیفیت به یکی از محصولات پرفروش این کمپانی تبدیل شده است و توانسته به محبوبیت زیادی در بازار لوازم صوتی و تصویری دنیا راه یابد. نسل جدید تلویزیون ‌های سونی به فناوری HDR مجهز هستند و قابلیت پخش ویدیوهای با کیفیت با فرمت K4 را دارند. این تلویزیون ‌ها از میلیون ‌ها رنگ پشتیبانی می ‌کنند و تصاویر را با وضوح و کنتراست بالا برای مخاطب به نمایش در می آورند. همه تلویزیون ‌ها از نوآوری Motion Handling برخوردار هستند اما قدرت آن در تلویزیون‌ های سونی بیشتر و بهتر است.

میزان لرزش تصویر در این محصولات بسیار کم بوده و همچنین از پردازشگرهای قدرتمندی ساخته شده‌ اند. برای مثال یکی از بهترین پردازشگرهای تعبیه شده در اکثر مدل های این شرکت پردازشگر X نام دارد. وجود تراشه X1 در تلویزیون ‌های برند سونی موجب پردازش بهتر تصاویر گرافیکی می ‌شود. با وجود این تراشه می ‌توان با کیفیت ‌ترین ویدیوها که کیفیت K4 دارند را با شفافیت بالا تماشا کرد.

از جمله آیتم های قابل توجه در تلویزیون سونی

برای بزرگنمایی کلیک کنید

از جمله آیتم های قابل توجه در تلویزیون سونی موارد زیر می باشد:

  • صفحه نمایش

جدیدترین تلویزیون‌ های سونی را می ‌توان با صفحه نمایش تخت و با نمایشگرهای  LED، OLED  و QLED با کیفیت تصاویر مختلف دسته ‌بندی کرد.

  • سیستم عامل

سیستم عامل یا رابط کاربری یکی از جذاب ترین قسمت تلویزیون های هوشمند به حساب می آید که می تواند برای کاربر بسیار جذاب و خوشایند باشد. سونی از رابط کاربری اندروید در تلویزیون های رده بالای خود و از سیستم عامل لینوکس نیز در تلویزیون های میان رده بهره می گیرد.

  • پنل نمایشگر

کمپانی سونی پنل نمایشگر تلویزیون هایش را از پنل های OLED , VA , IPS بسته به نوع تلویزیون هایی که این کمپانی تولید و طراحی می کند، استفاده می کند.

  • دستیار صوتی

دستیار صوتی نیز یکی از فناوری های هوشمند و نوینی است که در تلویزیون های هوشمند امروزی به چشم می خورد. دستیار صوتی در جهت دسترسی سریع تر به محتوای تلویزیون و دنیای وب، کاربر را یاری می کند. تلویزیون های سونی به دستیار صوتی گوگل اسیستنت و Alexa مجهز شده اند.

کیفیت تصویر K 4 تلویزیون سونی

تلویزیون های K 4 سونی کیفیت تصویر بسیار خوبی را ارائه میدهند. کیفیت تصویر تلویزیون های K 4 سونی 4 برابر بهتر از تلویزیون های Full HD سونی است و جزییات دقیق تر، رنگ های طبیعی تر و کنتراست تصویر بهتری را نمایش می دهند. با خرید جدیدترین تلویزیون K 4 سونی تا چند سال آینده نیاز به تعویض تلویزیون نخواهید داشت چرا که تلویزیون های K 4 تمامی تصاویر را با کیفیت بسیار خوبی نمایش می دهد. تلویزیون های K4 سونی بسیار متنوع هستند. پردازنده و فناوری های به کار رفته در هر مدل با مدل دیگر متفاوت است. همچنین ابعاد تلویزیون، سری ساخت، امکانات هوشمند، سال عرضه و … از عواملی هستند که در قیمت تلویزیون سونی تاثیر می گذارند.

کیفیت تصویر HD تلویزیون سونی

 HDکوتاه شده عبارت HDTV (High Definition) است و به معنای یک استاندارد ویدئویی با کیفیت بالا برای جایگزینی با قالب‌ های قدیمی ویدئو است. سیگنال‌های HD به صورت دیجیتال بوده و می‌ تواند از بروز تداخل آنالوگ ناشی از جریان‌ های الکتریکی و میدان‌ های مغناطیسی را برطرف سازد. همچنین HD دارای نسبت ابعاد وسیع ‌تری نسبت به فناوری‌ های نسل قبلی خود است که می‌ تواند تصاویر را به صورت واقعی ‌تری نمایش دهد.

کیفیت تصویر Full HD تلویزیون سونی

Full HDنام کیفیت تصویری است که جزء یکی از رایج ‌ترین وضوح تصاویر در انواع تلویزیون‌ ها بوده و از کیفیت تصویر HDبهتر و پیشرفته ‌تر است. بیشتر فیلم ‌ها و سریال‌ های مربوط به سرویس ‌های پخش زنده با کیفیت Full HD در دسترس هستند و پخش کننده Blu-ray اصلی نیز تصاویر را با این وضوح نمایش می‌ دهد. این کیفیت تصویر، با تمام پیشرفت‌ ها و رزولوشن 1920 در 1080 پیکسل که نسبت به تصاویر HD بسیار بهتر و زنده‌ تر است.

وجود برخی امکانات در تلویزیون ‌های این برند موجب می ‌شود تا صدا به صورت سه بعدی پخش شود و تمام محیط را در بر بگیرد. با وجود ویژگی ‌های Dolby™ Audio ،  Dolby™ Atmos در این تلویزیون ‌ها نیز می ‌توان انتظار پخش صدا با نهایت کیفیت را داشت.

شما با خرید تلویزیون سونی بهترین کیفیت صدا را تجربه کنید. خروجی صدا در تلویزیون‌ های سونی به شکل زیر است:

  • 10 وات
  • 20 وات
  • 30 وات
  • 50 وات
  • 60 وات
  • 85 وات

پخش کننده خانگی و ساندبار

با استفاده از سیستم پخش کننده خانگی با کیفیت در کنار تلویزیون یا دیوارهای خانه در فضایی مناسب می توانید از صدایی شفاف و بی نقص لذت ببرید و طیف وسیعی از صدا را تجربه کنید. برای ایجاد یک سیستم صوتی مناسب و قدرتمند در فضای منزل خود می توانید از پخش کننده خانگی استفاده کنید. پخش کننده خانگی به اسپیکری گفته می شود که برای مصارف خانگی طراحی شده است و اسپیکرها با توجه به نوع کاربری، توان خروجی و تعداد بلندگوها، وزن و حجم، رنگ و شکل ظاهری با توجه به نوع استفاده در فضاها و مکان ها طراحی و ساخته می شوند. از آن جایی که این اسپیکرها در اندازه ها، توان خروجی، رنگ، طرح و کاربردهای متنوعی تولید می شوند و در طیف وسیعی در دسترس هستند، انتخاب را برای تنوع و نیازهای شما آسان می کنند.

پخش کننده خانگی و ساندبار

برای بزرگنمایی کلیک کنید

ساندبار اسپیکر جلو تلویزیون هوشمند بوده که برای ارتقا وضوح و کیفیت صوتی تلویزیون های هوشمند به کار گرفته می شود. ساندبارها عمدتا به صورت افقی روی میز قرار گرفته یا روی دیوار نصب می شوند. عمده آن ها کیفیت صوتی بالایی داشته و تجربه تماشا فیلم و سریال را در کنار تلویزیون هوشمند لذت بخش می سازند. ساندبارها بهترین گزینه برای گرفتن یک تجربه خوب صوتی از تلوزیون هستند.

  • ساندبارهای دارای رپیتر

در مورد استفاده از اسپیکرها  و در تبلیغات اسپیکر ساند بار در کنار تلوزیون و بر روی دیوار نصب شده اند. اما به صورت معمول مردم ساندبار را جلوی تلوزیون خود قرار می دهند. این اسپیکرها به دلیل ابعاد بزرگی که دارند می توانند جلوی حسگر مادون قرمز تلوزیون شما را بگیرند. پس نیاز به تغییر و جابجایی محل اسپیکرهای ساندبار می باشد تا این که مطمئن شوید جلوی حسگر مادون قرمز را نگرفته است. اما لازم به یادآوری است که برخی از مدل های اسپیکر ساندبار در پشت خود بخشی به نام IR repeater دارند که از بخش جلوی خود فرمان های مادون قرمز را دریافت می کنند و به تلویزیون انتقال می دهند.

  • ساندبارهای کنترل دار

بیشتر دستگاه های ساندبار کنترلر نداشته و در عوض به کاربران متکی هستند تا برنامه ها را به ساندبار انتقال دهند. درصورتی که نمی خواهید هر بار پیام غیر فعال شدن اسپیکرهای داخلی را دریافت کنید از ساندبارهای کنترل دار استفاده کنید. این مدل های جدید ویژگی های خاصی در دنیای اسپیکر ها دارند.

اگر کیفیت صدا برای شما مهم است و هنگام پخش فیلم و موسیقی به جزئیات صدا نیز توجه می کنید، یک سیستم ساندبار خوب می تواند به شما کمک کند از موسیقی لذت ببرید و فیلم هایی با کیفیت صدای خوب تماشا کنید.

اطمینان از کیفیت کالا یکی از موارد مهمی است که در خرید اینترنتی لوازم خانگی مورد توجه کاربران است و فروشگاه اینترنتی انتخاب سنتر با دارا بودن مجوزهای قانونی این اطمینان را به شما عزیزان می دهد که تمامی کالاهای موجود در این فروشگاه از مبادی رسمی و قانونی تامین شده اند و دارای کیفیت و ضمانت نامه می باشند.

لازم به ذکر است که شما با خرید از فروشگاه اینترنتی انتخاب سنتر، علاوه بر بهره مندی از تخفیفات نقدی جشنواره انتخاب سنتر، از هدیه اولین خرید آنلاین نیز بهره مند می شوید. لازم به ذکر است که شما می ‌توانید با خرید از انتخاب سنتر از خدماتی چون ارسال رایگان درب منزل، پرداخت در محل و دریافت گارانتی معتبر شرکتی بهره ‌مند شوید.