گوگل در مورد نحوه انتخاب نام نکسوس‌های جدید توضیح می‌دهد

همان‌طور که اطلاع دارید، چندی پیش شرکت گوگل طی مراسمی رسمی از گوشی‌های جدید خود با نام‌های نکسوس 5X و نکسوس 6P رونمایی به عمل آورد. در این بین بیشترین کنجکاوی طرفداران این دو گوشی و اهالی تکنولوژی به چگونگی نام‌گذاری گوگل بر روی دو محصول جدیدش متمرکز شده بود. طی بررسی‌های انجام شده متوجه شدیم […]

همان‌طور که اطلاع دارید، چندی پیش شرکت گوگل طی مراسمی رسمی از گوشی‌های جدید خود با نام‌های نکسوس 5X و نکسوس 6P رونمایی به عمل آورد. در این بین بیشترین کنجکاوی طرفداران این دو گوشی و اهالی تکنولوژی به چگونگی نام‌گذاری گوگل بر روی دو محصول جدیدش متمرکز شده بود. طی بررسی‌های انجام شده متوجه شدیم که این دو گوشی در واقع نسل هفتم گوشی‌های سری نکسوس گوگل به حساب می‌آیند و همان‌طور که مطلع هستید، نسل‌های پیشین این سری از گوشی‌ها (از نسخه نکسوس 4) تا به امروز با نام استاندارد “نکسوس + شماره نسخه” به بازارهای فروش عرضه می‌شدند. بنابراین این سری نیز می‌بایست در صورت پیروی از این قانون، نکسوس 7 نام می‌گرفت.

اما شرکت گوگل امسال از این قاعده استفاده نکرد و بخشی از نام گوشی‌های جدید خود (قسمت عددی) را بر مبنای ابعاد نمایشگر آنها تنظیم کرده است. اما در نهایت این سوال پیش می‌آید که حروف “P” و “X” در آنها به چه معنا هستند و چه مفهومی را دنبال می‌کنند؟

Hiroshi Lockheimer، نایب رئیس بخش مهندسین تیم گوگل در وب‌سایت Reddit AMA در این مورد عنوان کرد که حرف X نمایان‌گر بخش اصلی نام Nexus بوده و هسته آن را نشان می‌دهد (که البته این موضوع بسیار جالب به نظر می‌رسد). حرف P نیز از کلمه Premium به معنای حرفه‌ای نشات گرفته است.

قبل از انتشار این خبر، بسیاری به این فرضیه اعتقاد داشتند که نام نکسوس 5X به معنا و مفهوم تغییراتی است که بر روی گوشی نکسوس 5 گوگل (که آن هم توسط شرکت ال‌جی ساخته شده بود) بوده و حرف X نیز به ترتیب جانشینی آن اشاره دارد. همچنین نام گوشی نکسوس 6P گوگل که توسط شرکت هواوی تولید شده است، دارای یک حرف P بوده که قبل از انتشار این اخبار، انتظار می‌رفت که این حرف از نام گوشی‌های پرچم‌دار این شرکت نشات گرفته باشد.

در هر صورت هم اکنون به طور رسمی به جواب سوالاتمان در این زمینه دست پیدا کرده‌ایم. اما  هم اینک سوال دیگری مطرح می‌شود و آن هم این است که شما از کدام گوشی جدید این شرکت استفاده خواهید کرد. از مدل X آن که به نام نکسوس گوگل اشاره دارد و دارای مشخصات فنی معمولی‌تری است یا از نسخه P آن که حرفه‌ای‌تر بوده و به سرویس‌های پیشرفته‌تری مجهز است؟

در جدول زیر می‌توانید با استفاده از اطلاعات و مشخصات فنی این دو گوشی، دستگاه هوشمند مناسب خود را انتخاب و خریداری نمایید:

مشخصات فنی نکسوس 6P نکسوس 5X
وضعیت منتشر شده منتشر شده
دقت تصویر نمایشگر 2560×1440 پیکسل 1920×1080 پیکسل
ابعاد نمایشگر 5.7 اینچ 5.2 اینچ
نام تراشه و مشخصات آن اسنپدراگون 810 کوآلکام شامل 4 هسته با فرکانس کاری 1.56 گیگاهرتز اسنپدراگون 808 کوآلکام شامل 2 هسته با فرکانس کاری 1.8 گیگاهرتز
بیشترین میزان ظرفیت حافظه داخلی 128 گیگابایت 32 گیگابایت
میزان دقت حسگر دوربین اصلی 13 مگاپیکسل 12 مگاپیکسل
میزان ظرفیت باتری 3450 میلی‌آمپر ساعت 2700 میلی‌آمپر ساعت
کمترین میزان قیمت  499 دلار 379 دلار
مشخصات فنی کامل گوشی Google Nexus 6P Full specs Google Nexus 5X Full specs
پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال