کالبد‌شکافی نکسوس 6P هواوی از سخت‌ تعمیر بودن آن حکایت می‌کند

دو نکسوس جدید معرفی شده‌ی شرکت گوگل با یکدیگر تفاوت بسیار زیادی دارند. از قیمت این دو نکسوس گرفته تا میزان راحتی تعمیر‌ آن باعث تقاوت این دو نکسوس جدید گوگل شده است. بر اساس کالبدشکافی انجام شده بر روی نکسوس ال‌جی، این گوشی توانسته نمره‌ی 7 از 10 را برای راحتی تعمیر کسب کند […]

دو نکسوس جدید معرفی شده‌ی شرکت گوگل با یکدیگر تفاوت بسیار زیادی دارند. از قیمت این دو نکسوس گرفته تا میزان راحتی تعمیر‌ آن باعث تقاوت این دو نکسوس جدید گوگل شده است. بر اساس کالبدشکافی انجام شده بر روی نکسوس ال‌جی، این گوشی توانسته نمره‌ی 7 از 10 را برای راحتی تعمیر کسب کند که نمره‌ی آن‌چنان بدی هم نیست اما نکسوس هوآوی داستان دیگری دارد.

قطعات نکسوس ساخته شده توسط هوآوی، Nexues 6P، توسط سایت معتبر iFixit باز شده و این گوشی بر خلاف نکسوس ال‌جی نمره‌ای بسیار بدتر را کسب کرده است. کالبدشکافی انجام شده بر روی نکسوس هوآوی نمره‌ی 2 از 10 را برای این گوشی رقم زده است که حکایت از سخت‌ تعمیر شدن این گوشی دارد.

Nexus 6P teardown yields very low repairability score

به‌نظر می‌رسد مشکل اصلی این گوشی در تعمیرات آن نمایشگرش باشد. به گفته‌ی سایت iFixit برای تعویض نمایشگر گوشی، تمامی قطعات گوشی باید از یکدیگر جدا شوند تا بتوانیم صفحه‌نمایش گوشی را تعویض کنیم. بنابراین یکی از مشکلاتی که بسیاری از کاربران با آن سروکار دارند تعویض نمایشگر گوشی است که کار تعمیر آن بسیار سخت شده است. از طرفی دیگر، برای جدا کردن قاب پشتی گوشی از باتری، به نیروی بسیار زیادی نیاز است چراکه این دو سخت به یکدیگر چسبیده‌اند. پس می‌توان گفت که برای جدا کردن این دو، صدمه نرسیدن به محافظ شیشه‌ای دوربین امری غیر ممکن است.

شاید طراحی خوب نکسوس هوآوی فقط در یک زمینه به کمک تعمیرکاران این گوشی بیاید. به خاطر طراحی این گوشی، بعد از باز شدن تمامی قطعات آن دسترسی به باتری گوشی کاری بسیار ساده بوده و به راحتی می‌توان به باتری گوشی برای عوض کردن آن دسترسی داشت.

یکی دیگر از نکات عجیب در مورد نکسوس هوآوی حسگر اثر انگشت آن است. شاید شما هم فکر کنید که حسگر اثر انگشت نکسوس هوآوی دایره‌ای شکل است اما قطعه‌ی اصلی به کار رفته در این حسگر مربع شکل بوده و هیچ شباهتی به قطعه‌ی بیرونی ندارد. پس حسگر استفاده شده در این گوشی اصلا شباهتی به حسگر استفاده شده در نکسوس ال‌جی ندارد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال