Nintendo قصد دارد تا سال 2017، پنج بازی جدید را برای گوشی‌های هوشمند عرضه کند

کمتر کسی است که به بازی‌ها کامپیوتری علاقه داشته باشد و نام شرکت بزرگ Nintendo را که در سال‌های دور، دهه‌ی شصتی‌ها را با کنسول میکرو سرگرم می‌کرد، نشنیده باشد! پس از اینکه در سال‌های اخیر، شرکت‌های سونی و مایکروسافت با کنسول‌های Xbox One و Play Station 4، عرصه را برای شرکت نینتندو تنگ کردند، […]

کمتر کسی است که به بازی‌ها کامپیوتری علاقه داشته باشد و نام شرکت بزرگ Nintendo را که در سال‌های دور، دهه‌ی شصتی‌ها را با کنسول میکرو سرگرم می‌کرد، نشنیده باشد! پس از اینکه در سال‌های اخیر، شرکت‌های سونی و مایکروسافت با کنسول‌های Xbox One و Play Station 4، عرصه را برای شرکت نینتندو تنگ کردند، این کمپانی قدیمی و بزرگ به سوی ورشکسته شدن پیش میرفت و همچنان نیز در وضعیت خوبی به سر نمی‌برد.

ماه مارس بود که نینتندو به صورت رسمی اعلام کرد که قصد دارد به کمک شرکت بزرگ DeNA، به تولید بازی برای تلفن‌های هوشمند بپردازد و کار خود را با ساخت بازی Mario & Co (ماریو، همان قارچ‌خور خودمان!) شروع کند. پس از گذشت چند ماه از اعلام این خبر، نینتندو از برنامه‌های خود برای حضورش در صنعت موبایل و بازی‌های این پلتفرم، خبر داده است. پس از انتشار گزارش‌های مالی نینتندو، مدیر اجرایی این شرکت Satoru Iwata در مصاحبه‌ای اذعان داشت که نینتندو تا ماه مارس سال 2017، قصد دارد 5 بازی را برای تلفن‌های هوشمند تولید نماید که اولین آنها، اواخر سال جاری عرضه می‌شود.

این مدیر اجرایی اذغان داشته که هدف از عرضه‌ی این بازی‌ها، تنها تولید بازی نیست، بلکه آنها می‌خواهند عناوینی را منتشر سازند که بتواند تا مدت‌ها، شما را سرگرم کند. در واقع، شرکت نینتندو، بازار موبایل را برای وارد شدن، یکی از بهترین زمینه‌ها برای تجارت خویش می‌داند و شاید یکی از دلایلی که اعلام شده نینتندو، هیچ نمایشی در نمایشگاه E3 2015 نخواهد داشت، همین موضوع باشد.

اما خبر خوشحال کننده‌ای که Satoru Iwata اعلام کرده، این است که این عناوینی مستقیما از روی نسخه‌ی کنسولی برای موبایل، پورت نخواهند شد. دلیل این موضوع نیز متفاوت بودن کنترل و سب بازی‌ها در گوشی‌های هوشمند و کنسول‌ها اعلام شده که اگر چنین باشد، می‌توانیم شاهد عرضه‌ی بازی‌هایی کاملا بهینه برای موبایل‌ها باشیم. ولی نباید فراموش کرد که دنیای کنسول‌ها، بخشی جدانشدنی از شرکت نینتندو است اما عرضه‌ی بازی برای گوشی‌های هوشمند، می‌تواند آغازگر راهی جدید برای این شرکت بزرگ باشد.

به نظر می‌رسد همکاری نینتندو با شرکتی همچون DeNA و داشتن بازی‌ها و شخصیت‌هایی محبوب، می‌تواند Nintendo را در این صنعت موفق کند. نظر شما چیست؟

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال