ببینید: این‌ها نمونه تصاویر گرفته شده با دوربین گوشی‌های نوکیا 6 و نوکیا 3 است

در کنگره جهانی موبایل امسال محصولی از نوکیا با دروبین PureView رونمایی نشد ولی به جای آن این شرکت به همراه شرکت HMD تصمیم گرفتند برند نوکیا را با ورود چند دستگاه به بازار گوشی‎های میان‎رده و پایین‎رده دوباره زنده کنند. ما در این پست نگاهی به دوربین گوشی‎های نوکیا 6 و نوکیا 3 می‎اندازیم. […]

در کنگره جهانی موبایل امسال محصولی از نوکیا با دروبین PureView رونمایی نشد ولی به جای آن این شرکت به همراه شرکت HMD تصمیم گرفتند برند نوکیا را با ورود چند دستگاه به بازار گوشی‎های میان‎رده و پایین‎رده دوباره زنده کنند. ما در این پست نگاهی به دوربین گوشی‎های نوکیا 6 و نوکیا 3 می‎اندازیم.

دوربین گوشی Nokia 6

دوربین این گوشی از یک سنسور 16 مگاپیکسلی برخوردار بوده که از پیکسل‎های نسبتا کوچک 1 میکرومتری تشکیل شده است. نسبت کانونی متوسط و f/2.0 بوده و به همراه این دوربین فلاش ال‎ای‎دی دوتایی و فناوری فوکوس خودکار تشخیص فازی دیده می‎شود. زمانی که گوشی Xiaomi Mi Mix با دوربینی با مشخصات مشابه عرضه شد، اندکی در بین علاقه‎مندان به دنیای عکاسی ناامیدی ایجاد کرد. ولی با توجه به قیمتی که دستگاه جدید نوکیا دارد بایستی گفت که با دوربین بسیار خوبی روبرو هستیم.

نمونه تصاویر گرفته شده با دوربین این گوشی را در زیر می‎توانید مشاهده کنید.

علاوه بر آن‎ها، تصویر زیر نیز به صورت سراسرنما گرفته شده است.

دوربین جلوی Nokia 6، البته تمامی سه مدل جدید گوشی‎های نوکیا، یک سنسور 8 مگاپیکسلی قرار گرفته است. این دوربین اندکی پیکسل‎های بزرگتر (1.12 میکرومتر) دارد و از همان نسبت کانونی f/2.0 بهره می‎برد. این دوربین همانند با دوربین عقب توانایی ضبط ویدئوهای فول اچ‎دی را دارد.

نمونه تصویر گرفته شده با دوربین سلفی گوشی نوکیا 6 را در زیر می‎توانید مشاهده کنید.

ویدئوهای ضبط شده با دوربین Nokia 6 کیفیت 1080P و فرمت MP4 به همراه کدک AVC دارند. بیت‎ریت آن‎ها نسبتا بالا و 20 مگابیت در ثانیه و کیفیت صدا استریو و 96Kbps, 48kHz است.

دوربین گوشی Nokia 3

دوربین اصلی گوشی Nokia 3 به نظر می‎رسد همان ماژول استفاده شده برای دوربین سلفی آن یعنی یک سنسور 8 مگاپیکسلی با پیکسل‎های 1.12 میکرومتری و نسبت کانونی f/2.0 باشد.

می‎بایست خاطر نشان کنیم که نوکیا تقریبا تمامی جنبه‎های نرم‎افزاری دوربین گوشی پیکسل گوگل را در گوشی‎های خود بارگذاری کرده است با این تفاوت که نوکیا از دوربین AOSP استفاده می‎کند یعنی خبری از حالت معروف دوربین گوشی پیکسل HDR+ نیست.

تصاویر گرفته شده با دوربین نوکیا 3 به صورت زیر هستند.

نمونه تصویر گرفته شده با دوربین سلفی گوشی نوکیا 3 را در زیر می‎توانید مشاهده کنید.

Nokia 3 به نوعی فرمت تصویری 3GP را زنده نگه می‎دارد. خوشبختانه ویدئوپلیرها و یوتیوب مشکلی با این فرمت قدیمی ندارند. حداکثر کیفیت ویدئوی ضبط شده با این گوشی 720p (اچ‎دی‎) است. این گوشی از کدک ساده‎تری استفاده می‎کند تا ویدئوهایی با نرخ 32 فریم بر ثانیه ضبط شود. کیفیت صدا استریو و 128Kbps است.

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال