هر آنچه که باید از گوشی‌های سال آینده نوکیا بدانید

در سال‌های نه‌چندان دور و در کشور فنلاند شرکتی به نام نوکیا گوشی‌هایی را تولید می‌کرد که دیگر شرکت‌ها در تولید آن‌ها عاجز بودند. گوشی‌های نوکیا با آن زنگ‌های دوست‌داشتنی، بازی‌های خاطره‌انگیز و طراحی سفت و سخت خود توانستند حرف اول را در این حوزه بزنند تا این که دو پلتفرم اندروید و iOS کار را […]

در سال‌های نه‌چندان دور و در کشور فنلاند شرکتی به نام نوکیا گوشی‌هایی را تولید می‌کرد که دیگر شرکت‌ها در تولید آن‌ها عاجز بودند. گوشی‌های نوکیا با آن زنگ‌های دوست‌داشتنی، بازی‌های خاطره‌انگیز و طراحی سفت و سخت خود توانستند حرف اول را در این حوزه بزنند تا این که دو پلتفرم اندروید و iOS کار را برای این شرکت کمی سخت کردند. نوکیا با روی کار آمدن این دو پلتفرم سعی داشت تا پلتفرم مخصوص خود را تولید کند اما در این امر هیچ‌گاه موفق نشد. در نهایت مایکروسافت شرکت نوکیا را خریداری کرد تا گوشی‌های نوکیا با برند لومیا وارد بازار شوند اما این گوشی‌ها هم نتوانستند در مقایسه با برند‌های مطرح دیگر نظیر سامسونگ و اپل به خوبی رقابت کنند.

از آن زمان، نوکیا هیچ حرفی را در حوزه‌ی گوشی‌های‌هوشمند نداشته اما این بدان معنا نبوده که برند این شرکت به طور کامل فراموش شده است. شاید با کمی تغییرات و روی کار‌ آمدن گوشی‌های جدید در سال آ‌ینده بتوانیم بار دیگر نوکیای افسانه‌ای را در دستان خود بگیریم. نوکیا رسما تایید کرده که گوشی‌های‌هوشمند خود را در اوایل سال آینده‌ی میلادی معرفی خواهد کرد. 

لازم به ذکر است که گوشی‌های در دست ساخت نوکیا را شرکت‌های همکار تولید خواهند کرد؛ بنابراین سازنده‌ی گوشی‌های سال آینده‌ی نوکیا همان سازنده‌ای نخواهد بود که سری N و گوشی افسانه‌ای Nokia 3310  را تولید کرده است بلکه شرکت HMD به عنوان شرکت همکار وظیفه‌ی آن را طی 10 سال آینده برعهده خواهد گرفت. در کنار این شرکت، کمپانی تایوانی Foxconn هم قطعات مربوط به گوشی‌های نوکیا را تولید می‌کند.

آشنایی بیشتر با شرکت HMD Global

شاید برند نوکیا در دستان شرکت HMD باشد اما افرادی که در این شرکت فعالیت دارند به خوبی با نوکیا آشنایی دارند. تقریبا اکثر افراد و مدیران شرکت HMD Globar در گذشته در شرکت نوکیا سمتی را برعهده داشته‌اند. به عنوان مثال، Arto Nummela به عنوان رئیش بخش محصولات HMD از سال 1994 در شرکت نوکیا فعالیت داشته و به عنوان مدیر بازرگانی این شرکت موفق ظاهر شده است.  Florian Seiche هم که امروز به عنوان رئیس شرکت HMD Global شناخته می‌شود در گذشته به عنوان معاون شرکت نوکیا به حساب می‌آمده و در شرکت مایکروسافت نیز فعالیت‌های قابل قبولی را داشته است.

چه اطلاعاتی در مورد گوشی‌های جدید نوکیا در دست داریم؟

متاسافانه اطلاعات زیادی در مورد گوشی‌های سال آینده‌ی نوکیا منتشر نشده است. تنها مسئله‌ای که از آن‌ مطمئن هستیم استفاده از سیستم‌عامل اندروید به عنوان پلتفرم اصلی این گوشی‌ها بوده و شاید بتوانیم شاهد همان طراحی ساده و دوست‌داشتنی نوکیا در گوشی‌های سال آینده‌ی این شرکت هم باشیم.

یکی از گوشی‌های‌هوشمندی که در مورد آن شایعات زیادی منتشر شده D1C نام گرفته است. احتمالا این نام تنها به عنوان کد در آزمایشگاه‌های شرکت HMD استفاده می‌شود و نام اصلی گوشی کمی متفاوت خواهد بود. به‌هر‌حال اطلاعات زیادی هم در مورد این گوشی در دسترس نیست و نمی‌توان با قاطعیت زیادی در مورد آن صحبت کرد.

از آن‌جایی که گوشی‌های نوکیا به گوشی‌های ساده و رابط کاربری آسان معروف هستند، احتمالا در گوشی‌های سال آینده‌ی این شرکت، نوکیا تا جایی که بتواند از اندروید خام استفاده می‌کند و کمترین تغییرات را در نسخه‌ی هفتم اندروید به وجود می‌آورد. حتی اگر نوکیا رابط کاربری جدیدی را در دست تولید داشته باشد گمان می‌رود این رابط کاربری به ساده‌تر شدن اندروید و استفاده‌ی بهتر از آن کمک بسزایی کند.

در مورد سخت‌افزار گوشی‌های سال آینده‌ی این شرکت فنلاندی شایعات زیادی منتشر شده است. یکی از این شایعات حکایت از وجود چیپست اسنپ‌دراگون 820 و دوربینی با برند Carl Zeiss داشته و دیگری گوشی پایین‌رده با چیپست اسنپ‌دراگون 200 را معرفی کرده است. با این وجود هنوز هیچ‌گونه مدرکی مبنی بر درست یا اشتباه بودن این شایعات منتشر نشده است.

تاکنون چندین تصویر از گوشی‌های آینده‌ی نوکیا منتشر شده اما واقعیت امر این است که تصاویر فاش شده هم دارای اعتبار بالایی نیستند. به‌هر‌حال طی این خبر سعی کردیم تا تصاویر فاش شده از گوشی‌های نوکیا را در اختیار شما قرار دهیم. احتمالا گوشی‌های نوکیا با دکمه‌ی فیزیکی Home و حسگر اثر انگشت عرضه خواهند شد. بدنه‌ی یکی از گوشی‌ها قطعا فلزی خواهد بود در حالی که در مدل‌های پایین‌رده می‌توان انتظار بدنه‌ای پلاستیکی را داشت.

ما هم مثل اکثر شما انتظار داریم تا نوکیا بتواند عملکرد خوبی را از خود نشان دهد. بازگشت این برند محبوب به عرصه‌ی گوشی‌های‌هوشمند می‌تواند به جذابیت رقابت برندهای مطرح دنیا بیفزاید و از طرفی شاید عدم عرضه‌ی گوشی پرچم‌دار باعث نارضایتی برخی از کاربران شود. به هر حال گوشی Nokia 520 که گوشی ویندوزفونی و میان‌رده به حساب می‌آید پرفروش‌ترین گوشی نوکیا طی سال‌های اخیر بوده و ممکن است نوکیا همین روند میان‌رده‌ای را در اندروید نیز پیش بگیرد.

هر چه که باشد، نوکیا به همراه شرکت HMD Global تا اسفندماه گوشی جدید خود را معرفی خواهند کرد. این شرکت قصد دارد در رویداد MWC 2017 مراسمی را جهت معرفی جدیدترین محصولات خود برگزار کند بنابراین زمان زیادی تا بازگشت نوکیا به عرصه‌ی گوشی‌های‌هوشمند باقی نمانده است.

 

 

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال