Playstation 4 Neo پیش از آبان‌ماه در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت

اگر اخبار مربوط به کنسول‌های بازی را دنبال کرده باشید این روزها باید اطلاعات زیادی در مورد کنسل جدیدی که سونی قصد عرضه کردن آن را دارد، شنیده باشید. شایعاتی که البته قرار است به حقیقت تبدیل شوند در رابطه با کنسولی جدید از سوی سونی در حال انتشار است که نشان می‌دهد این شرکت […]

اگر اخبار مربوط به کنسول‌های بازی را دنبال کرده باشید این روزها باید اطلاعات زیادی در مورد کنسل جدیدی که سونی قصد عرضه کردن آن را دارد، شنیده باشید. شایعاتی که البته قرار است به حقیقت تبدیل شوند در رابطه با کنسولی جدید از سوی سونی در حال انتشار است که نشان می‌دهد این شرکت می‌خواهد نسخه‌ای جدید از پلی‌استیشن 4 را که با نام PS4K یا PS4 Neo شناخته می‌شود، در اختیار کاربران قرار دهد.

حال اطلاعات جدیدی در مورد این کنسول از سوی عمده‌فروش فرانسوی و مشهور Innelec Multimedia منتشر شده که نشان می‌دهد این کنسول پیش از آبان‌ماه و تعطیلات کریسمس قرار است عرضه گردد. در رابطه با این عمده‌فروش فرانسوی، باید اشاره داشته باشیم که عمده‌ی فعالیت‌های این فروشگاه در مورد بازی‌های رایانه‌ای بوده و بعید است که اعلام این خبر از سوی آن‌ها، اشتباه باشد. همین‌طور، این تاریخ همزمان با نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای توکیو نیز بوده و همین موضوع می‌تواند یقین ما را در مورد این زمان، بیشتر نماید.

در مورد مشخصات فنی کنسول PS4 Neo، باید اشاره کنیم که پیش‌تر شرکت AMD مسئول طراحی یک سیستم روی چیپ اختصاصی برای PS4 بود که حالا نسخه‌ای بهینه‌شده و قدرتمندتر از آن را برای محصول جدید سونی طراحی نموده است. پردازنده‌ای 8 هسته‌ای شرکت AMD با معماری جگوار، پیش‌تر با فرکانس 1.6 گیگاهرتز فعالیت داشت که میزان آن در PS4 Neo به 2.1 گیگاهرتز افزایش پیدا کرده است. در مورد گرافیک مجتمع (IGP)، تعداد واحدهای اجرایی نیز حالا از 18 واحد به 36 واحد افزایش پیدا نموده و علاوه بر آن، کلاک آن‌ها نیز از 800 مگاهرتز به 910 مگاهرتز رسیده که توانایی این کنسول را تا حد زیادی افزایش می‌دهد. در واقع تعداد خوشه‌های گرافیکی حالا نسبت به قبل دو برابر شده‌اند که شاید این موضوع بتواند ما را به یاد معماری کارت‌های گرافیک نسب بعدی AMD با Polaris بیندازد. هرچند اخبار منتشر شده نشان می‌دهند که این فناوری ساخت این چیپ، 28 نانومتری بوده و خبری از معماری Polaris نخواهد بود، اما دو برابر شدن تعداد واحدهای اجرایی می‌تواند کمی ما را نسبت به این موضوع مشکوک کند.

کارت گرافیک به کار رفته در PS4 Neo نیز به حجم حافظه‌ی 8 گیگابایت و از نوع GDDR5 با پهنای باند 218GB/s مجهز شده که میزان آن نسبت به گذشته تغییری نداشته و تنها شاهد افزایش پهنای باند از 176GB/s به 218GB/s هستیم.

احتمالاً اطلاع دارید که این کنسول جدید قرار است اجرای بازی‌ها با رزولوشن 4K و همچنین پشتیبانی از هدست‌های واقعیت مجازی را فراهم آورد. در این مورد، سونی اذعان داشته که کنسول جدید آن‌ها (بدون ذکر نام)، می‌تواند بازی‌ها را با رزولوشن 4K و بدون هیچ مشکلی اجرا نماید. یکی از موارد اصلی که سونی در مورد آن تأکید زیادی داشته، موضوع مربوط به نرخ فریم در بازی‌هاست. این‌طور که اخبار منتشر شده نشان می‌دهند، سونی با آزاد گذاشتن دست توسعه‌دهندگان در ساخت بازی، آن‌ها را موظف کرده تا بازی‌ها را به گونه‌ای توسعه دهند که در رزولوشن 4K، ما شاهد اجرای بازی با نرخ فریم حداقلی نسبت به میزانی که در PS4 وجود داشت، باشیم.

البته هنوز این اطلاعات توسط سونی تأیید نشده‌اند، اما بدون شک نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای E3 2016، می‌تواند محلی برای آشنایی ما با PS4 Neo باشد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال