دزدگیر منزل چی بخرم؟ معرفی انواع دزدگیر اماکن

حفظ امنیت خانه و محل کار یکی از دغدغه‌های همیشگی بسیاری از افراد است. متاسفانه آمار دزدی از خانه یا مغازه‌ بسیار بالا است و سالانه بیش از 500 هزار سرقت از اماکن مختلف صورت می‌گیرد. زمانی این موضوع اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که در این اماکن مانند مغازه یا منزل وسیله‌های ارزشمند و گران‌قیمت […]

حفظ امنیت خانه و محل کار یکی از دغدغه‌های همیشگی بسیاری از افراد است. متاسفانه آمار دزدی از خانه یا مغازه‌ بسیار بالا است و سالانه بیش از 500 هزار سرقت از اماکن مختلف صورت می‌گیرد. زمانی این موضوع اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که در این اماکن مانند مغازه یا منزل وسیله‌های ارزشمند و گران‌قیمت داریم. اما امرزوه به لطف تکنولوژی و پیشرفت فناوری‌های مختلف، ابزار امنیتی خوبی تولید شده است که یکی از بهترین آن‌ها دزدگیر اماکن یا همان دزدگیر منزل است. دزدگیرها در انواع و اقسام متنوعی طراحی شده‌اند و کارایی‌های مختلفی دارند. در این مقاله به‌طور کامل با دزدگیر منزل، نحوه عملکرد و انواع آشنا می‌شویم تا انتخاب بهتری در هنگام خرید داشته باشیم.

دزدگیر منزل یا دزدگیر اماکن چیست؟

انسان برای حفظ حریم خصوصی خود همیشه اهمیت قائل است. دزدی و ورود بدون اجازه به هر مکانی، یکی از بدترین انوع شکستن حریم خصوصی است. دزدگیرها با هدف ایجاد یک سیستم امنیت قدرتمند طراحی شدند که در صورت رد شدن از آن‌ها به سرعت عکس‌العمل نشان دهند. مشهورترین و اولین نحوه اطلاع رسانی دزدگیرها از طریق به صدا درآمدن آژیر خطر آن‌ها است تا فرد سارق دستپاچه شده و تمرکز خود را از دست بدهد. به‌طورکلی دزدگیر یک سیستم اعلام سرقت است.

دزدگیرها از مدرن‌ترین و بهترین ابزار امنیتی هستند که در سال‌های اخیر پیشرفت بسیاری کرده‌اند. از این سیستم‌های اعلام سرقت علاوه بر امکان، برای خودروها نیز استفاده می‌شود. دزدگیر ماشین در کنار ردیاب خودرو از پیشرفته‌ترین ابزار امنیتی ماشین‌ها هستند که سطح امنیت خودرو را به حداکثر می‌رسانند.

نحوه عملکرد دزدگیر منزل چگونه است؟ بهترین دزدگیر جهان را با شناخت کافی بخرید

همه دزدگیرهای موجود در بازار یک هدف مشترک دارند که آن هم اعلام هشدار و اطلاع‌رسانی بعد از ورود غیر مجاز است. اکثر دزدگیرها دارای خط تحریک باز و خط تحریک بسته هستند که محل اتصال حسگر باز و حسگر بسته نیز در همان نقطه است. در واقع به محض اینکه تداخلی میان اتصال این دو خط ایجاد شود، دزدگیر شروع به اعلام هشدار خواهد کرد.

با توجه به مدل دزدگیر نحوه اصلاع رسانی آن متفاوت است. آژیر، ارسال اس‌ام‌اس، تماس صوتی و هشدار نوری شیوه‌های اصلاع‌رسانی دزدگیرها هستند. در نمونه‌های پیشرفته‌تر دزدگیرها برای خاموش کردن آن‌ها نیاز به وارد کردن رمز است تا به‌سادگی نتوان آن‌ها را از کار انداخت.

معرفی انواع دزدگیر؛ دزگیر باسیم و دزدگیر بدون سیم کشی

دزدگیر مناسب اماکن به دو دسته بی‌سیم و باسیم تقسیم‌بندی می‌شود که هر کدام از آن‌ها با توجه به نیاز کاربر مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع از دزدگیرها در چهار مدل: دزدگیر اماکن با تلفن‌کننده خط شهری، دزدگیر اماکن سیم کارتی، دزدگیر اماکن تلفن‌کننده شهری و سیم کارتی و دزدگیر امکان اینترنتی تولید و عرضه می‌شوند.

همه این دزدگیرها قابلیت نصب و راه‌اندازی در مکان‌های مختلف از خانه تا محل کار یا انبارها را دارند. دزدگیرها در چند سال اخیر پیشرفته بسیاری کرده‌اند و درصد خطا یا از کار افتادن ناگهانی آن‌ها کاهش یافته است. با این وجود اگر در خانه یا محل مورد نظر خود شی گران‌بها دارید، بهتر است علاوه بر نصب دزدگیر از یک دستگاه جی‌ پی اس مخفی نیز استفاده کنید. با کمک ردیاب مخفی، حتی در صورت سرقت اموال نیز به سرعت به موقعیت قرارگیری آن‌ها دسترسی خواهید داشت.

تفاوت دزدگیر بی‌سیم و باسیم چیست؟

هر دو مدل این دزدگیرها اگر به درستی جاسازی شوند، به خوبی می‌توانند از ساختمان مورد نظرتان محافظت کنند. اما برای یک انتخاب درست باید به خوبی با تفاوت‌های دزدگیرهای بی‌سیم و باسیم آشنایی داشته باشیم. طبیعتا دزدگیرهای سیمی برای محافظت از ساختمان به سیم کشی نیاز دارند. هر چند که این دزدگیرها ارزان‌تر هستند اما هزینه کابل کشی و غیره را باید محاسبه کرد.

هنگام استفاده از دزدگیرهای باسیم نگرانی از بابت محدودیت‌های سیگنالی وجود ندارد. هرچند این مدل از دزدگیر را نمی‌توان با نقل مکان جابه‌جا کرد. البته این دزدگیرها برای ارتباط با سنسور خود از اتصالات سیمی استفاده می‌کنند. درحالی‌که دزدگیر بی‌سیم دزدگیری است که در آن سنسورهای دزدگیر بدون وجود هیچ سیمی با آن در ارتباط هستند. این مدل از دزدگیرها برای ارتباط میان سنسور و کنترل پنل تنها از امواج رادیویی استفاده می‌کنند.

از نظر نصب نیز دزدگیرهای بی‌سیم بسیار راحت‌تر نصب شده و هزینه و زمان کمتری را صرف می‌کنند. در مجموع دزدگیر باسیم مجهز به کنترل از راه دور، قابلیت شخصی‌سازی و سنسور تشخیص عبور حیوانات است. دزدگیر بی‌سیم یک نمونه مدرن‌تر از دزدگیرها است که یادآور مجهزترین انواع ردیاب با قابلیت شنود است. شاید سارقین برای از کار انداختن ردیاب از شیوه‌های متعددی مانند استفاده از نرم افزار ردیابی دستگاه شنود استفاده کنند. اما مجهز کردن اماکن به دزدگیرها اجازه این‌کار را به آن‌ها نخواهد داد و زمان و تمرکز را از سارقین خواهد گرفت.

دزدگیر منزل اینترنتی چیست؟ دزدگیر درب آپارتمان تحت شبکه وای فای

این مدل از دزدگیر بر بستر اینترنت کار می‌کند و تمامی هشدارها و گزارش‌های دزدگیر را از طریق اپلیکیشن نمایش می‌دهد. در برنامه دزدگیر اینترنتی امکان فعال‌سازی، غیر فعال‌سازی و سایر تنطیمات این دستگاه وجود دارد.

نصب و راه‌اندازی این مدل از دزدگیر به سادگی انجام می‌شود. شیوه کارکرد آن نیز مانند دیگر دزدگیرها است ولی هنگام فعال شدن سنسورها واکنشی متفاوت خواهد داشت. این دزدگیرها بعد از فعال شدن سنسورشان امکان برقراری تماس اضطراری را دارند و حتی می‌توان از شماره پلیس در چنین مواقعی استفاده کرد. البته به دلیل اختلالات اینترنتی زیاد در کشور، بسیاری از مردم دید مثبتی به این مدل دزدگیر ندارند.

بهترین دزدگیر منزل؛ دزدگیر دوربین دار منزل

دزدگیر دوربین دار منزل یک مجموعه کامل امنیتی برای هر خانه‌ای است. داشتن همزمان دزدگیر و دوربین مداربسته یک مزیت عالی برای این مدل از دزدگیر است. این مدل از دزدگیر یک دوربین مداربسته کوچک با قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت بالا را دارد. بیشتر این مدل از دزدگیرها با استفاده از یک سیم کارت یا پنل مرکزی راه ‌اندازی می‌شوند. سیستم اعلام خطر آن‌ها نیز توسط ارسال پیامک، تماس یا صدای آژیر کار می‌کند.

دوربین این سنسورها همه حرکت افراد ناشناس را تشخیص داده و سیستم هشدار را فعال می‌کند. این دستگاه مدرن مجهز به شنود نیز است تا بتوان از صدای محیط خانه نیز به خوبی آگاه بود. البته در محل نصب این دزدگیرها باید دقت داشت، تا در نقطه کور قرار نگیرند و چشم‌انداز خوبی به همه بخش‌های خانه داشته باشند.

خرید بهترین انواع ردیاب خودرو در جی پی اس خودرو

در این مقاله به‌طور کامل به بررسی دزدگیرها و بهترین انواع برای نصب در منزل پرداختیم. دزدگیرها انواع مختلفی داشته و در هنگام انتخاب آن‌ها بهتر است موارد نیاز و محل نصب مورد را مدنظر خود قرار دهیم. در کنار دزدگیر منزل باید برای وسیله‌های ارزشمند و گران‌بها خود امنیت بالاتری را فراهم کنید. سارقین شاید از دزدگیر منزل عبور کرده و به اموال گران‌قیمت شما دسترسی پیدا کنند. در این صورت وجود یک جی‌پی‌اس مخفی خیال شما را بابت حفظ آن‌ها راحت خواهد کرد.

فروشگاه جی پی اس خودرو با بیش از 10 سال تجربه و تکیه بر فناوری‌های روز دنیا در سه حوزه‌ی فروش و خدمات انواع ردیاب خودرو، جی پی اس آهنربایی و ردیاب شخصی آماده ارائه خدمات به مشتریان است. برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید بهترین ردیاب خودرو با شماره 02128426383 تماس حاصل کنید. همکاران ما پاسخگوی سوالات شما هستند