جی پی اس خودرو؛ راهکار جدید تامین امنیت خودرو

ردیاب جی پی اس دستگاه کوچکی است که روی وسیله نقلیه نصب می‌شود و توسط یک اپلیکیشن موبایل با کاربر در ارتباط بوده و امکان نظارت بر خودرو یا موتورسیکلت را برای او فراهم می‌کند. این دستگاه اطلاعاتی در مورد مکان دقیق و حرکات قبلی (تاریخچه مسیر) ارائه می‌دهد و امکان ردیابی را به‌صورت لحظه‌ای فراهم می‌کند.

جی پی اس چیست؟

به نقل از فرارو سیستم موقعیت‌یابی جهانی (GPS) ابزاری متعلق به ایالات متحده است که خدمات موقعیت‌یابی (Positioning)، ناوبری (Navigation) و زمان‌بندی (Timing) یا به اختصار PNT را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این سیستم از سه بخش تشکیل شده است: بخش فضا ، بخش کنترل و بخش کاربر . نیروی فضایی ایالات متحده بخش‌های فضا و کنترل را توسعه، نگهداری و اداره می‌کند.

بخش فضایی جی پی اس (GPS Space Segment) شامل مجموعه‌ای از ماهوارها است که سیگنال‌های رادیویی را به کاربران ارسال می کند. ایالات متحده متعهد است که در 95 درصد مواقع حداقل 24 ماهواره عملیاتی GPS را حفظ کند. برای اطمینان از این تعهد، نیروی فضایی ایالات متحده بیش از یک دهه است که با 31 ماهواره GPS، شرایط این تعهد را برآورده کرده است.

جی پی اس خودرو و موتور سیکلت وایزربخش کنترل جی پی اس (GPS Control Segment) شامل یک شبکه جهانی از تأسیسات زمینی است که ماهواره‌های GPS را ردیابی می‌کند، انتقال آن‌ها را نظارت می‌کند، تجزیه و تحلیل انجام داده و دستورات و داده‌ها را ارسال و دریافت می‌کند.

کاربردهای جی پی اس چیست؟

مانند اینترنت، جی پی اس یک عنصر اساسی زیرساخت اطلاعات جهانی است. ماهیت رایگان، باز و قابل اعتماد GPS منجر به توسعه صدها برنامه کاربردی شده است که بر هر جنبه از زندگی مدرن تأثیر می‌گذارد. فناوری GPS اکنون در همه چیز از تلفن‌های همراه و ساعت‌های مچی هوشمند گرفته تا بولدوزرها، کانتینرهای حمل‌ونقل و دستگاه‌های خودپرداز وجود دارد.

GPS بهره‌وری را در بخش وسیعی از اقتصاد افزایش می‌دهد که شامل کشاورزی، ساخت‌وساز، معدن، نقشه‌برداری، تحویل بسته و مدیریت لجستیکی زنجیره تامین می‌شود. شبکه‌های ارتباطی اصلی، سیستم‌های بانکی، بازارهای مالی و شبکه‌های برق برای همگام‌سازی دقیق زمان به شدت به GPS وابسته هستند. برخی از خدمات بی سیم نمی‌توانند بدون آن کار کنند.

GPS با جلوگیری از حوادث حمل‌ونقل، کمک به تلاش‌های جستجو و نجات، و سرعت بخشیدن به ارائه خدمات اضطراری و امدادرسانی در بلایای طبیعی جان انسان‌ها را نجات می‌دهد. GPS برای نسل بعدی سیستم حمل‌ونقل هوایی (NextGen) حیاتی است که ضمن افزایش ظرفیت فضای هوایی، ایمنی پرواز را افزایش می دهد. GPS همچنین اهداف علمی مانند پیش‌بینی آب‌و‌هوا، نظارت بر زلزله و حفاظت از محیط زیست را پیش می‌برد.

انواع جی پی اس

جی پی اس ها بر اساس نوع مصرف و کاربری به سه نوع زیر تقسیم می‌شوند:

  • جی پی اس شخصی: این احتمال وجود دارد که شما از GPS به هر شکلی استفاده کرده باشید، چه از طریق یک گوشی هوشمند، دستگاه دستی، یا یک دستگاه نصب شده روی خودرو. دستگاه‌های جی‌پی‌اس برای استفاده شخصی توسط عموم مردم برای مواردی مانند پیمایش به مقصد یا کمک به مکان‌یابی استفاده قرار می‌شوند. دستگاه‌های GPS شخصی رایج‌ترین نوع گیرنده هستند و در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرند.
  • جی پی اس تجاری: برخلاف دستگاه‌های GPS شخصی، دستگاه‌های تجاری توسط شرکت‌ها و مشاغل استفاده می‌شوند. ممکن است تفاوت عملی زیادی بین دستگاه های شخصی و تجاری وجود نداشته باشد، اما اغلب اوقات یکپارچگی بیشتری با سیستم‌های دیگر وجود دارد. برای مثال، یک شرکت تحویل‌دهنده ممکن است از GPS برای کمک به ردیابی وسایل نقلیه خود، یا در ترکیب با سیستم رایانه‌ای که برای ردیابی محل تحویل اقلام به کار می‌رود، استفاده کند.
  • جی پی اس نظامی: GPS در ابتدا توسط ارتش ایالات متحده برای استفاده خود ساخته شد اما در طول دهه 1980 برای استفاده عمومی باز شد. امروزه نیز ارتش ایالات متحده و متحدانش از GPS برای هدایت سلاح‌ها و ردیابی وسایل نقلیه استفاده می‌کنند.

جی پی اس خودرو

یکی از مهم‌ترین کاربردهای جی پی اس حفظ امنیت وسایل نقلیه افراد است. با پیشرفت تکنولوژی طی سال‌های اخیر، راهکار جدیدی در جهت جلوگیری از سرقت خودروهای شخصی افراد فراهم شده که به‌علت استفاده آسان و موثر بودن، با استقبال زیادی مواجه شده است.

افزایش بی‌سابقه قیمت خودرو و موتورسیکلت و نیز بی‌فایده بودن روش‌های قدیمی حفظ امنیت خودرو باعث شده افراد زیادی به فکر نصب ردیاب جی پی اس خودرو بیفتند.

ردیاب جی پی اس دستگاه کوچکی است که روی وسیله نقلیه نصب می‌شود و توسط یک اپلیکیشن موبایل با کاربر در ارتباط بوده و امکان نظارت بر خودرو یا موتورسیکلت را برای او فراهم می‌کند. این دستگاه اطلاعاتی در مورد مکان دقیق و حرکات قبلی (تاریخچه مسیر) ارائه می‌دهد و امکان ردیابی را به‌صورت لحظه‌ای فراهم می‌کند.

مزایای ردیاب جی پی اس خودرو

  • نظارت بر وسیله نقلیه با تلفن همراه
  • موقعیت‌یابی دقیق روی نقشه
  • دریافت هشدارهای ضربه، حرکت، سرعت، باز و بسته شدن درب خودرو و…
  • قابلیت متوقف کردن خودروی مسروقه
  • قابلیت برقراری ارتباط صوتی با فضای داخل خودرو

با امکاناتی که یک دستگاه ردیاب جی پی اس برای کاربران فراهم می‌کند می‌توان احتمال سرقت خودرو و موتورسیکلت را به صفر نزدیک کرد.

ردیاب خودرو و موتور سیکلت وایزر

ویژگی‌های بهترین ردیاب جی پی اس خودرو

ردیاب خودروهای متنوعی در بازار وجود دارند که انتخاب بهترین محصول را برای خریداران سخت می‌کنند. لازم است بدانیم بهترین ردیاب خودرو چه ویژگی‌های دارد و چگونه ردیاب مناسب خودروی خود را پیدا کنیم.

یک ردیاب جی پی اس خوب باید ویژگی‌های زیر را داشته باشد:

حافظ امنیت اطلاعات شما باشد.

برای این منظور لازم است که سرورهای ردیاب جی پی اس داخل کشور باشند. همچنین قطع نشدن سرورها و امنیت بالای آن‌ها از جمله ویژگی‌های بسیار مهم است.

همراه هر لحظه شما باشد.

داشتن یک تیم پشتیبانی قوی که 24 ساعته 7 روز هفته کنار کاربران باشند از جمله مواردی است که خیال صاحبان وسیله نقلیه را راحت و آسوده می‌کند.

گارانتی و خدمات پس از فروش حرفه‌ای داشته باشد.

ردیاب جی پی اسی که به کیفیت خود مطمئن باشد آن را گارانتی کرده و خدمات پس از فروش حرفه‌ای ارائه می‌کند.

اپلیکیشن اندروید، iOS و وب اپلیکیشن داشته باشد.

لازم است که بهترین برند ردیاب خودرو برای انواع تلفن همراه اپلیکیشن مناسب داشته باشد. وب اپلیکیشن از جمله امکانات بسیار مهم است که به افراد اجازه می‌دهد بدون نصب اپلیکیشن از تمام قابلیت‌های آن استفاده کنند.

جی پی اس وایزر؛ آرامش هوشمند

وایزر نسل جدید و پیشرفته دزدگیرهای هوشمند است. جی پی اس‌های وایزر محبوب‌ترین ردیاب در کشور هستند چرا که تمام ویژگی‌های یک ردیاب جی پی اس خوب را دارند. همچنین با داشتن بیش از 160 نمایندگی رسمی در سراسر کشور دسترسی به وایزر و نصب آن برای همه افراد آسان است.

اگر می‌خواهید دیگر نگران به سرقت رفتن خودرو یا موتورسیکلت خود نباشید و امنیت آن را تضمین کنید همین امروز در کمتر از یک ساعت وایزری شوید.

کلام آخر

با توجه به افزایش ارزش خودرو، حفظ امنیت آن تبدیل به اولویت اصلی مالکان شده است. استفاده از انواع ردیاب جی پی اس خودرو می‌تواند در این مسیر به شما کمک کند. در این مطلب مزایای استفاده از ردیاب‌ جی پی اس‌ها را مورد بررسی قرار دادیم و بهترین ردیاب جی پی اس موجود در بازار را برای افزایش امنیت خودرو و موتورسیکلت به شما معرفی کردیم. شما می‌توانید با نصب جی پی اس‌ وایزر در خودرو یا موتورسیکلت خود، از تأمین امنیت آن اطمینان داشته باشید و گزارش‌های لحظه‌ای از تغییرات موقعیت مکانی آن دریافت کنید.