شرایط و فرآیند تولید اتوکلاو های برند ایرانی توسط شرکت های ایرانی چگونه است؟

امروزه با توجه به نیازهای بخش های مختلف تولید اتوکلاو ایرانی با استفاده از مواد اولیه مناسب و بهره گیری از نیروی متخصص و مجرب توانسته است که بازار خوبی را در داخل و خارج از ایران برای خود ایجاد کند. اتوکلاوهای ایرانی مانند نمونه های خارجی خود در نمونه های مختلفی عرضه شده است […]

شرایط و فرآیند تولید اتوکلاو های برند ایرانی توسط شرکت های ایرانی چگونه است؟ | تکناامروزه با توجه به نیازهای بخش های مختلف تولید اتوکلاو ایرانی با استفاده از مواد اولیه مناسب و بهره گیری از نیروی متخصص و مجرب توانسته است که بازار خوبی را در داخل و خارج از ایران برای خود ایجاد کند. اتوکلاوهای ایرانی مانند نمونه های خارجی خود در نمونه های مختلفی عرضه شده است و تولید کنندگان ایرانی همواره از زمانی که فعالیت خود را آغاز کرده اند همواره این هدف را داشته اند که بتوانند یک دستگاه مناسب و با کیفیت بالا را در اختیار کاربران قرار دهند. نکته ی قابل توجه در مورد تولید اتوکلاو ایرانی این است که رعایت استاندارد ها همیشه وجود داشته و همین امر باعث شده که از ابتدای کار تاکنون کیفیت همچنان پا برجا باشد.

دلایل انتخاب اتوکلاو ایرانی چیست

موضوع استریلیزاسیون و از بین بردن آلودگی ها در محیط های حساس از بدنه ی تجهیزات چند با مصرف یکی از نگرانی های افراد در طول زمان بوده است. در صورتی که این مسئله جدی گرفته نشود منجر به بیماری های خطرناکی خواهد شد. اتوکلاوهای ایرانی با ساختاری متناسب این امکان را برای شما فراهم می آورند که بهترین چرخه استریل سازی را تجربه کنید.

همان طور که در ابتدا اشاره کردیم اتوکلاو ها انواع مختلفی دارند و شامل دسته بندی وسیعی می شوند که به کاربران امکان می دهند که متریال های مختلف را در حالت گاز، مایع و جامد را به وسیله ی دستگاه های اتوکلاو میکروب زادیی و استریل سازی نمایند. یکی از پرکاربردترین انواع دستگاه اتوکلاو نمونه هایی هستند که فرایند استریلیزاسیون را با استفاده از فشار بالای بخار انجام می دهند. این نوع دستگاه ها به عنوان پرفروش ترین و پرکاربردترین انواع اتوکلاو شناخته می شوند.

فرایند ساخت اتوکلاوهای ایرانی

با توجه به بررسی انواع مختلف اتوکلاوهای ایرانی مشاهده می کنیم که جنس غالب آن ها استیل است. مطمئنا این پرسش برای کاربران وجود خواهد داشت که چرا از این متریال برای ساخت اتوکلاوها استفاده می شود.در پاسخ باید بگوییم معمولا اتوکلاوهای تولید شده در داخل فرایند استریل سازی را با استفاده از روش بخار آب مرطوب با فشار بالا را انجام می دهند و این عملکرد باعث می شود به جز انواع پلاستیکی بیشتر وسایل فلزی که در معرض بخار مرطوب قرار می گیرند به مرور زمان دچار پوسیدگی شوند. با توجه به این مسائل روند ساخت اتوکلاوهای ایرانی مبتنی بر متدهای معمول و دانش روز دنیا است و دستگاه هایی را ارائه می دهد که بدنه ی آن ها به شکل تمام استیل بوده و این امکان را دارد که به شکل شبانه روزی و در همه ی روزهای هفته مورد استفاده قرار بگیرد.

ویژگی های اتوکلاوهای ایرانی

همان طور که اشاره کردیم فرایند تولید اتوکلاوهای خارجی و ایرانی به یک شکل انجام می گیرد قصد داریم در ادامه به تشریح ساختار اتوکلاوهای ایرانی بپردازیم.

  • اتوکلاو های ایرانی دارای سیستم کنترل الکتریکی هستند و امکان دسترسی به برنامه ی استریلیزاسیون را با دمای 121 درجه سانتی گراد را دارند.
  • با توجه به اینکه بدنه ی داخلی این دستگاه ها از جنس استیل ضد زنگ هستند بدنه ی بیرونی آن از جنس ورق های فولادی ساخته شده اند و دارای پوشش رنگ استاتیک هستند.
  • از دیگر قابلیت های آن ها امکان دسترسی به هشدار دهنده ی افزایشی و کاهش فشار و حرارت است.
  • این دستگاه ها مجهز به سیستم قفل ایمنی هستند و دارای هشدار دهنده ی کمبود آب و هشدار دهنده ی درب باز است.

یکی از روش های تولید اتوکلاو در ایران که به عنوان پیشرفته ترین متد های دنیا شناخته می شود استفاده از روش تولید اتوکلاوهای پلاسما است. این دستگاه ها را در مکان هایی مانند مراکز بهداشتی و درمانی نظیر بیمارستان ها برای استریل کردن تجهیزاتی به کار می رود که به دما و رطوبت حساس هستند. عملکرد این دستگاه ها به نحوی است که به قطعات و تجهیزات هیچگونه آسیبی نمی رسانند و از لحاظ ظاهری نیز دچار تغییر شکل نخواهند شد. اتوکلاوهای پلاسمای تولید شده در ایران در مقایسه با اتوکلاوهای دیگر فرایند استریلیزاسیون را با دما و فشار بیشتری انجام می دهند که مطمئنا خروجی این نوع اتوکلاو ها بهتر از سایر نمونه ها خواهد بود.

طراحی اتوکلاوهای ایرانی به شکلی است که فرایند استریل را در مدت زمان کوتاه به بهترین نحو انجام می دهند. پروسه ی استریل سازی توسط این دستگاه بی خطر است و فاقد خروجی مضر است و کاربران می توانند با اطمینان با این دستگاه ها کار کنند. جهت خرید و اطلاعات بیشتر راجب اتوکلاو به لینک https://kavooshmega-co.com/product-category/%d8%a7%d8%aa%d9%88%da%a9%d9%84%d8%a7%d9%88/ مراجعه کنید.

دستگاه های اتوکلاو پلاسما در ایران با بهترین فناوری و کارتریج ساخته می شوند. عملکرد این دستگاه ها به گونه ای است که از شیوه های فوق تخصصی استریل و بدون هیچ گونه پسماند سمی استفاده می کنند. این شیوه تولید از حالت چهارم متریال است که از پلاسما و بخار آب اکسیژنه برای از بین بردن میکروارگانیسم ها کمک می گیرد. این دستگاه ها فاقد بوهای نامطبوع بوده و هیچگونه آسیبی به محیط زیست نمی زنند.

درباره معرفی روش تولید پلاسما برای اتوکلاو در ایران باید بگوییم که این فرایند با استفاده از  اکسیداسیون استریل به ایجاد نوعی واکنش شیمیایی کمک کرده که منجر به نابودی همه ی میکروارگانیسم ها و غیرفعال کردن آن ها بر روی تجهیزات می شو. وجود گرمای زیاد در این روش مولکول های پراکسید هیدروژن را تبدیل به رادیکال های آزاد می کند و به این ترتیب بسیار ناپایدار می باشند. در پایان باید به این موضوع اشاره کنیم که تولید اتوکلاو در ایران در کلاس های مختلف انجام می گیرد.