آشنایی با روکش ها و ونیرهای دندانی

آیا دندانپزشک شما می‌گوید که به یک تاج دندان احتیاج دارید؟ تاج برای ترمیم دندان‌های آسیب دیده یا پوسیده استفاده می‌شود. اگر به تاج پرسلنی علاقه دارید، هزینه‌ی آن ممکن است نگران‌کننده باشد. در اینجا آنچه شما باید در مورد انواع مختلف تاج‌های موجود و هزینه‌ی آنها بدانید، ارائه شده است. پرسلن دندان (همچنین به […]

آیا دندانپزشک شما می‌گوید که به یک تاج دندان احتیاج دارید؟ تاج برای ترمیم دندان‌های آسیب دیده یا پوسیده استفاده می‌شود. اگر به تاج پرسلنی علاقه دارید، هزینه‌ی آن ممکن است نگران‌کننده باشد. در اینجا آنچه شما باید در مورد انواع مختلف تاج‌های موجود و هزینه‌ی آنها بدانید، ارائه شده است.

پرسلن دندان (همچنین به عنوان سرامیک دندان شناخته می‌شود) یک ماده دندانپزشکی است که توسط تکنسین‌های دندانپزشکی برای ایجاد ترمیم‌های دندان سازگار با زیست محیطی مانند تاج، پل و روکش استفاده می‌شود.

کامپوزیت دندان و پرسن دو ماده رایج مورد استفاده در ساخت روکش هستند. پرسلن رایج‌ترین لمینت دندان است. آنها سه برابر قیمت روکش‌های کامپوزیتی هستند اما اغلب ظاهر بهتری دارند. دلیل گران بودن آنها این است که در آزمایشگاه با سرامیک ساخته می‌شوند.

روکش دندان پرسلن راهی زیبا برای اصلاح دندان‌های لکه دار، خرد شده یا کج است. با قرار دادن پرسلن سرامیکی شیشه‌ای روی سطح دندان‌ها، دندانپزشکان می‌توانند لبخندهای روشن، صاف و طبیعی به بیماران ارائه دهند.

ونیرهای پرسلنی همچنین به عنوان ونیرهای دندانی یا لمینت‌های پرسلنی شناخته می‌شوند که پوسته‌های نازکی از پرسلن هستند و به سطح جلویی دندان‌ها متصل می‎شوند تا ظاهر زیبایی ایجاد کنند. زمانی که ونیرها در آزمایشگاه دندانپزشکی در حال ساخت هستند، ونیرهای موقت در دهان جایگذاری می‌شوند.

هزینه روکش پرسلن – ارزشش را دارد!

از لحاظ خدمات دندانپزشکی زیبایی یا درمان با ونیر، به اندازه‌ی هزینه‌ای که می‌پردازید، سود دریافت می‌کنید. اغلب هزینه‌ی چنین درمانی به تجربه‌ی دندانپزشک و استعداد او بستگی دارد. هم استعداد و هم تجربه منجر به نتایج زیباشناختی و سالم می‌شوند.

عوامل زیادی بر میزان هزینه روکش دندان برای روکش دندان تأثیر می‌گذارد، که می‌تواند از پرسلن و مواد کامپوزیت رزین ساخته شود.

ونیر پرسلنی چیست: پرسلن دندانی (همچنین به عنوان سرامیک دندانی شناخته می‌شود) یک ماده‌ی دندانپزشکی است که توسط تکنسین‌های دندانپزشکی برای ایجاد ترمیم‌های دندانیِ زیست سازگار، مانند تاج، پل و روکش استفاده می‌شود. شواهد نشان می‌دهد که آنها مواد موثری هستند زیرا زیست‌سازگار، زیبا، نامحلول هستند. مینای دندان موجود در آماده‌سازی روکش پرسلنی برای موفقیت طولانی مدت این نوع ترمیم‌ها بسیار مهم است.

در دو نوبت یک قالب از دندان‌های شما گرفته می‌شود و سپس یک ونیر پرسلنی روی قالب چسبانده می‌شود. محصول نهایی می‌تواند به راحتی وارد دهان گردد و یا از دهان شما خارج شود.

هزینه‌ی ونیرهای پرسلنی برای هر دندان: در حقیقت، ونیر پرسلنی نسبت به دیگر روکش‌ها هزینه بالایی دارد… زمانی که ونیرها در آزمایشگاه دندان‌سازی در حال ساخت هستند، ونیرهای موقت درون دهان بیمار جایگذاری می‌شوند.

کسی که متخصص دندانپزشکی باشد می‌تواند این کار را بهترین شکل ممکن و با هزینه‌ی به صرفه برای شما انجام دهد. آیا می‌خواهید «وسعت لبخند» خود را تقویت کنید؟ ونیرها، که گاهی اوقات ونیرهای دندانی یا ونیرهای پرسلنی نامیده می‌شوند، برای اصلاح دندان‌های تغییر رنگ یافته، فاصله‌ی بین دندان‌ها، ترمیم دندان‌های خرد شده و صاف کردن دندان‌های نامرتب یا کج استفاده می‌شوند. آنها مثل دندان‌های معمولی هستند و نیاز به مسواک زدن و نخ دندان کشیدن و همچنین معاینات منظم دارند.

ونیرهای پرسلنی لومینیر

ممکن است ایمپرشن و سوابق دیگری گرفته شود تا آزمایشگاه دندانپزشکی بتواند ترمیم‌های جدیدی را انجام دهد … از جمله لومینیرها.

لومینیر یک برندِ پرسلن است … دندانپزشک قبل از به کارگیری پرسلن لومینیر مطمئن می‌شود که لبه‌ کاملاً صاف است و به طور نامحسوسی با دندان شما در حاشیه‌ی لثه ادغام می‌شود.

ونیرهای پرسلنی بدون شک همیشه مستلزمِ برداشتن مقدار قابل توجهی مینای دندان هستند تا فضایی برای ونیرها ایجاد شود. گاهی اوقات لومینیرها روکش‌های بدون آماده‌سازی نامیده می‌شوند و به مقدار کمی برداشتنِ مینای دندان نیاز است.

ونیرهای پرسلنی از موادی شبیه به وافر نازک ساخته شده‌اند. ونیرهای دندانی قطعات نازکی از پرسلن به رنگ دندان هستند که به سطوح جلویی دندان‌های طبیعی شما متصل می‌شوند.

ونیرها نوعی ماده دندانپزشکی هستند که مستقیماً روی مینای دندان چسبانده می‌شوند. آنها از پرسلن ساخته شده‌اند و ماندگاری دارند … همین امروز برای تعیین وقت قبلی و کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید (۸۸۵۳۹۷۲۰)…

ونیرها چگونه کار می‌کنند و هزینه‌ی آنها چقدر است؟ روکش‌های دندانی از لحاظ دوام، ظاهر و سطح شفافیت به چه صورت هستند و آیا دارای کیفیت لازم می باشند؟ برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید از سایت آرکادنت بازدید کنید …

ظاهر پرسلن دندانی با لومینیرها جوانتر به نظر می‌رسد. جایگذاری لومینیرها بدون مته بعضاً به عنوان راهی برای بهبود ظاهر تاج‌ها و پل‌های با سطوحِ پرسلنی که دیگر از نظر زیبایی خوشایند نیستند، تبلیغ می‌شود. سایر محصولات ونیرِ بسیار نازک نیز ممکن است به همین روش استفاده شوند.

لومینیرها از نوع خاصی از پرسلن به نام پرسلن سرینات ساخته می‌شوند. این یک شکلِ ثبت شده و فوق‌العاده قوی از پرسلن است. بنابراین، ونیرهای لومینیر در مقایسه با ونیرهای پرسلن فوق‌العاده نازک هستند و معمولاً فقط 0.2 میلی‌متر ضخامت دارند. بنابراین اغلب برخلاف سایر روش‌های ترمیم دندان، نیازی به آماده‌سازی دندان برای لومینیرها نیست.

روکش های چینی

روکش‌های چینی همچنین به عنوان روکش‌های دندانی یا لمینت‌های چینی شناخته می‌شوند که پوسته‌های نازکی از پرسلن هستند که به سطح جلویی دندان‌ها متصل می‌شوند تا ظاهر زیبایی ایجاد کرده و مشکل نیش را برطرف نماید.

هزینه روکش چینی – در اینجا برآوردی از هزینه‌ای است که ممکن است برای قرار دادن روکش پرسلن روی یک دندان بپردازید. کامپوزیت و پرسلن دو متریالی هستند که در فرایند ساخت روکش مورد استفاده قرار می‌گیرند.

بسیاری از آقایان تصور می‌کنند که روکش‌های چینی فقط برای خانم‌ها کاربرد دارد. در واقعُ روکش‌های دندانی می‌توانند به طور موثری برای بسیاری قابل استفاده باشد تا ظاهر زیبایی روی دندان‌های خود داشته باشند.

اگر دندان‌هایتان زرد رنگ است، روکش‌های دندانی کم رنگ می‌توانند به سرعت و به طور قابل توجهی رنگ را بهبود ببخشند.

دندانپزشک وضعیت فعلی دندان‌ها را به طور کامل بررسی می‌کند و از اشعه ایکس استفاده می‌کند.

آماده سازی: دندانپزشک برای اینکه بتواند روکش پرسلن را قرار دهد، باید تا نیم میلی متر مینای دندان را خرد کند. این عرض با عرض روکش‌ها مطابقت دارد. در نظر داشته باشید آزمایشگاه دندانپزشکی که روکش را ایجاد می‌کند به اندازه دندانپزشک اهمیت دارد.

در دندانپزشکی، روکش لایه‌ای از مواد است که روی دندان قرار می‌گیرد، روکش‌ها باعث بهبود ونیرهای چینی در خارج از کشور می‌شوند ونیرهای چینی همچنین به عنوان روکش دندان یا لمینت‌های چینی شناخته می‌شوند که پوسته‌های نازک ویس از پرسلن هستند که به سطح جلویی دندان ها متصل شده و ایجاد می شوند.