هزینه کاشت دندان جلو چگونه تعیین می شود

ایمپلنت یا کاشت دندان بهترین روش برای جایگزینی دندان از دست رفته است که برای تمامی دندان های دهان از آسیاب تا جلو، استفاده می شود. کاشت دندان جلو بیشترین زیبایی، طول عمر و استحکام را دارا می باشد. اگر می خواهید درباره هزینه کاشت دندان جلو بیشتر بدانید، با ما همراه باشید. کاشت دندان […]

ایمپلنت یا کاشت دندان بهترین روش برای جایگزینی دندان از دست رفته است که برای تمامی دندان های دهان از آسیاب تا جلو، استفاده می شود. کاشت دندان جلو بیشترین زیبایی، طول عمر و استحکام را دارا می باشد. اگر می خواهید درباره هزینه کاشت دندان جلو بیشتر بدانید، با ما همراه باشید.

کاشت دندان جلو

کاشت دندان جلو

هر گاه دندانی از ناحیه جلو یا لبخند خود را از دست داده باشید و بخواهید برای جایگزینی آن از درمان ایمپلنت استفاده کنید، به اصطلاح کاشت دندان جلو گفته می شود. در این حالت یک پایه تیتانیومی یا زیرکونیا در درون استخوان قرار داده می شود و به آن جوش می خورد و نقشی شبیه به ریشه دندان دارد.

پس از آن یک روکش به کمک اباتمنت بر روی پایه سوار می شود و این ترکیب تا سالیان سالیان می تواند بدون هیچ مشکلی در کنار شما باشد.

هزینه کاشت دندان جلو چقدر است ؟

هزینه کاشت دندان جلو به ازای هر واحد بین 8.000.000 الی 15.000.000 تومان و در صورت انجام به شکل فوری بین 15.000.000 الی 30.000.000 تومان به همراه روکش زیرکونیا در سال 1403 می باشد.

هزینه کاشت دندان جلو وابسته به برند، نوع ایمپلنت، نوع روکش، میزان تخصص پزشک، هزینه درمان های جانبی و …. تعیین می شود.

مزایای کاشت دندان جلو

اگر می خواهید بدانید چرا کاشت دندان جلو بهترین انتخاب است و با مزایای کاشت دندان جلو آشنا شوید، با ما همراه باشید.

مزایای کاشت دندان جلو

1- زیبایی طبیعی :

مهم ترین موضوع برای افرادی که قصد انجام کاشت دندان جلو را دارند، زیبایی آن است. اگر بخواهید کاشت دندان جلو را با بقیه درمان های رقیب آن مقایسه کنیم، طبیعی ترین ظاهر را به شما ارائه می دهند. البته روکش ایمپلنت دندان جلو در تعیین ظاهر آن بسیار مهم است و استفاده از روکش های تمام سرامیک زیباترین ظاهر را دارا می باشد.

2- استحکام بالا :

ایمپلنت دندان به علت آنکه به استخوان فک جوش می خورد، یک نیروی تکیه گاه بسیار قوی بدست می آورد که می تواند خیال شما را حتی برای سیب گاز زدن هم راحت کند.

3- جلوگیری از تحلیل استخوان و لثه :

در روش های جایگزین دندان سنتی مانند بریج و دندان مصنوعی، در دراز مدت شاهد تحلیل استخوان و لثه در ناحیه بی دندانی بودیم اما ایمپلنت دندان همانند یک دندان طبیعی، به حفظ و جلوگیری از تحلیل آن کمک شایانی می کند.

4- طول عمر بالا :

ایمپلنت های دندانی به طور کلی عمر مفیدی بین 20 تا 30 سال را دارا می باشند اما با مراقبت صحیح، کاشت اصولی و استفاده از برند ایمپلنت مناسب می تواند تا مادام العمر در کنار شما باقی بماند.

5- مراقبت آسان :

مراقبت از ایمپلنت دندان دقیقا شبیه به دندان طبیعی می باشد اما پس از جراحی باید یکسری دستورالعمل های مخصوص رعایت شود.

معایب کاشت دندان جلو

در بالا با مزایای فراوان کاشت دندان جلو آشنا شدید اما این درمان می تواند معایبی نیز داشته باشید که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.

معایب کاشت دندان جلو

1-طول درمان بالا

کاشت دندان جلو در حالت های معمولی بین 1 الی 6 ماه به طول می انجامد و از آنجایی که در دندان جلو این زمان می تواند ضرر زیادی به زیبایی و اعتماد به نفس فرد بزند، ممکن است یک عیب بزرگ نامیده شود.

اما نگران نباشید، اگر وابسته به تشخیص پزشک شرایط کاشت دندان جلو به صورت فوری را داشته باشید، تمامی مراحل در کمتر از یک ماه می تواند به پایان برسد. حتی اگر نتوانید کاشت دندان جلو به صورت فوری استفاده کنید، در این مدت از روکش های موقت برای شما استفاده می شود.

2- هزینه بیشتر به نسبت رقبا

هزینه کاشت دندان جلو به نسبت بریج، فلیپر یا حتی دندان مصنوعی بیشتر است اما این موضوع کاملاً طبیعی است که درمانی که این حجم از تخصص، تجهیزات و حساسیت را دارد، باید هزینه بیشتری در بر داشته باشد.

3- نیاز به جراحی

برای جراحی ایمپلنت دندان از بی حسی استفاده خواهد شد و شما در طول جراحی، هیچ دردی را احساس نخواهید کرد و در صورت ترس زیاد، می توانید از ایمپلنت با بیهوشی نیز استفاده فرمایید. این موضوع را نمی توان به عنوان یک عیب برای کاشت دندان جلو نامید اما می توان برای بسیاری از افراد خوشایند نباشد.

4- ممکن است برای همه افراد قابل انجام نباشد.

ایمپلنت دندان برای قرار گیری در استخوان و عدم عفونت به شرایط مناسبی نیاز دارد و در صورتی که این شرایط وابسته به شرایط جسمانی فرد، بیماری، دارو های مصرفی و یا عدم مراقبت ایجاد نشود، ممکن است این درمان با اختلال مواجه شود.

کاشت دندان جلو برای چه افرادی مناسب است ؟

  • افرادی که دارای بی دندانی در ناحیه دندان جلو هستند.
  • افرادی که می خواهند برای بی دندانی خود، طبیعی ترین جایگزین را داشته باشند.
  • افرادی که به دنبال یک درمان دائمی هستند.
  • افرادی که می خواهند روی سلامتی خود یک سرمایه گذاری بلند مدت انجام دهند و از تحلیل استخوان و لثه خود جلوگیری کنند.
  • افرادی که معایب زیاد درمان های رقیب ایمپلنت خسته شده اند.

هزینه کاشت دندان جلو چگونه تعیین می شود ؟

هزینه کاشت دندان جلو تقریبا با هزینه معمولی برابر است اما در این شرایط ممکن است حساسیت ویژه تری بر روی روکش یا زمان درمان وجود داشته باشد، که در حالت کلی ممکن است باعث افزایش چند درصدی هزینه کاشت دندان جلو بشود.

عوامل مختلفی می توانند بر روی هزینه کاشت دندان جلو موثر باشند که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت :

برند ایمپلنت

اگر درباره قیمت ایمپلنت دندان تحقیق کرده باشید، مسلماً دیده اید که هزینه های آن به صورت کشور و برند اعلام می شود و می توان گفت مهم ترین عامل در تعیین هزینه هر واحد کاشت دندان جلو خواهد بود.

امروزه برند های ایمپلنت مختلفی به تولید این محصول می پردازند و هر کدام کیفیت، طول عمر، تکنولوژی و هزینه مخصوص به خود را دارند.

نوع ایمپلنت

ایمپلنت دندان انواع مختلفی دارد و در کاشت دندان جلو معمولاً دو نوع فوری و دیجیتال کاربرد دارند. ایمپلنت های دیجیتال و فوری باعث افزایش هزینه می شوند و در کاشت دندان های جلو می تواند سبب افزایش زیبایی و سرعت درمان بشود.

میزان تخصص پزشک

صفر تا صد درمان ایمپلنت دندان شما قرار است، توسط متخصص ایمپلنت دندان شما انجام شود و برنامه ریزی، پیش بینی بسیاری از موارد، جراحی ایمپلنت، قالب گیری و ….. توسط پزشک انجام می شود.

متخصص مستقیماً روی کیفیت درمان و جلوگیری از عوارض جانبی موثر است و این موضوع با مهارت پزشک در ارتباط است. هر چه این مهارت بیشتر باشد، هزینه بیشتری خواهد داشت.

نوع روکش

انتخاب نوع روکش در کاشت دندان جلو اهمیت ویژه ای پیدا می کند و بهتر است از روکش های تمام سرامیک استفاده کنید. هر چه روکش ایمپلنت زیبایی، استحکام بیشتری داشته باشد، هزینه بیشتری در بر خواهد داشت.

هزینه درمان های جانبی

ایمپلنت دندان برای کاشت، نیاز به یک شرایط خاص دارد و در صورتی که این شرایط مهیا نباشد، ممکن است به تشخیص پزشک نیاز به انجام درمان های جانبی وجود داشته باشد که برخی از آن اعم از پیوند استخوان، سینوس لیفت و …. باشد.

هزینه این درمان ها می تواند به صورت مستقیم بر روی ایمپلنت محاسبه نشود اما برای انجام ایمپلنت لازم است.

منابع » dental implant cost