راهنمای خرید هدیه برای دوستداران تکنولوژی

همگی ما دست کم یک دوست یا آشنا داریم که بسیار به تکنولوژی علاقمند است. این اشخاص، دارای سلیقه ویژه ای هستند و در صورتی که تمایل به تهیه کادو برای آنان داشته باشید، مطمئنا باید از فکر البسه، کیف و عطر بیرون بیایید و رو به جهان فناوری بیاورید. بهتر است قبل از پرداختن […]

همگی ما دست کم یک دوست یا آشنا داریم که بسیار به تکنولوژی علاقمند است. این اشخاص، دارای سلیقه ویژه ای هستند و در صورتی که تمایل به تهیه کادو برای آنان داشته باشید، مطمئنا باید از فکر البسه، کیف و عطر بیرون بیایید و رو به جهان فناوری بیاورید.

بهتر است قبل از پرداختن به هر موضوعی، کمی درباره «گیک» (Geek) توضیح دهیم. گیک به فردی اطلاق می شود که علاقه زیادی به مسئله ویژه ای داشته باشد و اکثر وقتش را به آن اختصاص دهد. در بیشتر زمان ها، گیک به شخصی اطلاق می شود که به جهان فناوری عشق داشته باشد؛ اما این مسئله صحیح نیست و فردی که گیک است، می تواند به هر مسئله ای عشق داشته باشد؛ به طور مثال گیک گیم، سینما، موزیک، اتومبیل، مد و فشن و حتی خوراک. مطمئنا در میان اشخاص خانواده و دوست های خود کسانی را می شناسید که گیک تکنولوژی هستند.

زمانی که رخداد مهمی اتفاق می افتد و خواهان تهیه کادو برای آنان هستید، مسلما نباید به فکر کادویی رایج مانند البسه یا عطر یا دستبند چرمی باشید. در این متن، قصد داریم که به معرفی لیستی از برترین کادوهای مناسب یک شیفته تکنولوژی بپردازیم تا برای رخداد بعدی، با خیال راحت تری قادر به تصمیم گیری باشید.

اسمارت واچ

اسمارت واچ یا ساعت هوشمند، ابزاری جدید است که علیرغم برآورده نشدن اهداف و چشم انداز در نظر گرفته شده خود، تبدیل به کالایی دوست داشتنی شده است. مسئله قطعی درباره این گجت این است که همچنان جایگاه واقعی و مورد انتظار خود را در بین ابزارهای مورد نیاز نیافته است؛ با این وجود، جز کادوهای خیلی دلربا به حساب می آید. قابلیت نشان دادن اعلان ها، پیغام ها، کنترل ضربان قلب، کنترل حالت خواب و داشتن نقش همراه در فعالیت های بدنی در تعداد زیادی از اسمارت واچ ها و مچ بندهایی که در حال حاضر برای سلامت ساخته شدند، وجود دارند و هدف این ابزارها از شبیه کردن خود به ساعت های سنتی، جذب محبوبیت در بازار است. اسمارت واچ ها معضلاتی حاد مانند نیاز به شارژ را دارند که علیرغم پیشرفت های کم، همچنان سدی بر سر راه رشد آن ها است.

پاوربانک (شارژر قابل حمل)

در صورتی که تمایل به تهیه یک کادوی گران قیمت را دارید، پاوربانک ها یکی از گزینه های مناسب هستند. این محصول به اندازه ای کارایی دارد که حتی در صورتی که فرد مورد نظر شما آن را داشته باشد، باز هم از پذیرش پاوربانک دیگری سرباز نمی زند. گنجایش باتری پاوربانک را فارغ از مارک و مدل آن، می توان بااهمیت ترین مسئله در تهیه آن دانست؛ بنابراین، توصیه ما این است که پاوربانکی با گنجایش بالا بخرید که قادر باشد ضرورت بهره گیری از شارژر دیواری را برای زمان زیادی از بین ببرد.

هارد اکسترنال

هیچ شخصی نیست که علاقه به هارد اکسترنال نداشته باشد. هارد اکسترنال از آن گروه ابزارهایی است که هر تعداد از آن را که تهیه کنید، همچنان کم می آورید؛ چه برای بایگانی فیلم یا موزیک یا تصویر باشد، چه برای نگه داشتن پروژه ها و پرونده های کاری باشد و چه فقط برای نگه داشتن پرونده های دیگر. مدل هایی مانند کالای با نرخ مناسب و زیبا و دارای کیفیت خوب My passport وسترن دیجیتال یا HD770 ای دیتا (در صورتی که فرد مد نظر شما خرابکار است یا نور LED را دوست دارد) در زمره مدل های با کیفیت و دوست داشتنی بازار هستند. البته اکنون دیگر هارددیسک های اکسترنال در زمره کادوهای با نرخ بالا نیستند و حتی نرخ دستگاه با گنجایش یک ترابایت آن بیشتر از یک میلیون تومان است.

اندروید باکس

هنگامیکه به دلیل شیوع کرونا قادر به سینما رفتن نیستم، چه گزینه ای بهتر از آوردن سینما به منزل وجود دارد؟ اندرویدباکس ها، برترین گجت برای این کار هستند. به جز در مواردی که فرد مورد نظرتان از تلویزیون اسمارت پیشتاز با پردازشگر قوی و سیستم عاملی پیشرفته بهره ببرد، اندرویدباکس ها قادر به به ارتقای تجربه مشاهده فیلم و سریال هستند. اندرویدباکس فیلیموباکس که قادر به پخش بیشتر فرمت های صدا و تصویر است و علاوه بر رابط کاربری زیبا و آسان و نرخ مناسب، به اندازه کافی برای پخش ویدیوهای 4k قدرت دارد، کادویی مناسب برای علاقمندان به تکنولوژی و به ویژه دوستداران فیلم و سریال می باشد؛ بخصوص که سیستم عامل اندروید در این دستگاه، نصب گونه ها و دسته های برنامه ها و بازی  های بر پایه اندروید را ممکن می کند.

آیپد

جهان تبلت ها تحت سلطه آیپد های اپل است. سیستم عامل iPadOS همراه با گوناگونی زیاد و کیفیت تولید فوق العاده کالاهای اپل، باعث شده آیپد ها در میان تبلت ها به انتخاب نخست خریداران بدل شود. در صورتی که توجه اصلی شما معطوف به قلم و دقت و کاربرد آن است، مطمئنا آیپد پرو برترین انتخاب موجود است که در دو نسخه با ابعاد ۱۱ و ۱۲/۹ اینچی روانه بازار شده است . اکنون، آیپد ۱۰/۲ اینچی و به ویژه مدل ۲۰۱۹ هم به داشتن بهترین قیمت در میان تبلت های اپل معروف است و ارزش خرید آن به ویژه برای استفاده های معمولی، بالا است.

اکشن فیگور و لِگو

در صورتی که تصورتان بر این است که اکشن فیگور و اسباب بازی لگو مختص کودکان هستند، اشتباه می کنید. این نوع از کادوها محدود به سنی خاص نیستند و کمتر کسی هم هست که اکشن فیگور یا اسباب بازی های لگو را دوست نداشته باشد. در صورتی که خواهان توجه به اکشن فیگور هستید، مارکی مانند Neca سازنده اکشن فیگورهای بسیار باکیفیت و دلربایی از کاراکتر های فیلم های سینمایی و بازی های کامپیوتری است. علاوه بر این، عموما جعبه اکشن فیگورهای این برند دارای دفترچه کمیک کوچک و دلربا نیز برای شرح دادن اکشن فیگور هست. در صورتی هم که تمایل دارید به دنبال کالاهای لگو بروید، سری Technic لگو، مدل هایی بسیار دلربا و البته با نرخ بالا را عرضه می کند که قادر به شاد کردن هر شخصی هستند.