تبلیغات

کارمزد انواع بیمه‌ها چگونه محاسبه می‌شود؟

در ایران شرکت‌های بیمه‌ای زیادی وجود دارند و هر کدام انواع بیمه‌های مختلفی را ارائه می‌دهند. بیمه متقاضیان زیادی داشته و به همین دلیل برخی از افراد تمایل دارند که از شرکت‌های بیمه‌ای سراسر کشور نمایندگی اخذ کنند. نمایندگان و کارگزاری‌های بیمه باید به ازای هر دریافت حق بیمه، کارمزد بپردازند. شورای عالی بیمه در […]

در ایران شرکت‌های بیمه‌ای زیادی وجود دارند و هر کدام انواع بیمه‌های مختلفی را ارائه می‌دهند. بیمه متقاضیان زیادی داشته و به همین دلیل برخی از افراد تمایل دارند که از شرکت‌های بیمه‌ای سراسر کشور نمایندگی اخذ کنند.

نمایندگان و کارگزاری‌های بیمه باید به ازای هر دریافت حق بیمه، کارمزد بپردازند. شورای عالی بیمه در خصوص کارمزد بیمه‌های زندگی و غیر زندگی در تاریخ 14/04/1400 «آیین‌نامه کارمزد نمایندگی و کارگزاری (دلالی) رسمی بیمه» را در 15 ماده و 6 تبصره به تصویب رسانده است. کلیه شرکت‌های بیمه‌ای و نمایندگی‌ها موظف به پرداخت کارمزدها هستند. در این مقاله همراه ما باشید تا مهم‌ترین کارمزد رشته‌های بیمه را به‌طور ویژه بررسی کنیم. 

کارمزد بیمه چیست و چگونه تعیین می‌شود؟

کلیه معاملات بیمه‌ای که توسط نمایندگان و کارگزاران بیمه در سراسر کشور صورت می‌گیرد، مشمول پرداخت کارمزد است. نمایندگان و کارگزاری‌های بیمه باید بر اساس درصدی از حق بیمه که بیمه‌گذار می‌پردازد، کارمزد پرداخت کنند. کلیه رشته‌های بیمه به دلیل پوشش هزینه‌های پزشکی و درمانی در سراسر جهان طرفداران بسیاری دارند. از مهم‌ترین رشته‌های بیمه‌ای می‌توان به بیمه تکمیلی درمان خانواده، بیمه تکمیلی sos، بیمه عمر، بیمه باربری، بیمه مسئولیت و مهندسی و بیمه آتش سوزی اشاره کرد. در ادامه کارمزد بیمه‌های غیرزندگی و بیمه زندگی را بیشتر بررسی می‌کنیم.

کارمزد بیمه باربری حداکثر 17 درصد حق بیمه است!

بیمه باربری به منظور پوشش خطرات و ریسک‌های بارهای هوایی، دریایی و زمینی ایجاد شده است. حداکثر کارمزدی که کارگزار و نمایندگان بیمه باید بپردازند 17 درصد است. رانندگان حمل و نقلی علاوه‌بر بیمه باربری، باید بیمه شخص ثالث و بیمه خودرو مانند بیمه بدنه را نیز تهیه کنند. کارمزد بیمه باربری با جزئیات به شرح زیر است.

موضوع بیمه

کارمزد نماینده / کارگزار حقیقی بیمه (درصد)

کارمزد نماینده / کارگزار حقوقی بیمه (درصد)

کالاهای وارداتی

10

12

کالاهای داخلی و صادراتی

15

17

باربری به نفع بانک

5

6

کارمزد نماینده در انواع بیمه آتش سوزی حداکثر 29 درصد است!

آتش سوزی یکی از خطراتی است که معمولاً خسارت زیادی را به همراه دارد. باید در هر محیطی از آخرین استانداردهای ایمنی استفاده شده باشد تا نسبت به خطرات احتمالی در امان باشیم. گاهی اوقات حوادث غیرمترقبه‌ای روی می‌دهد و به همین دلیل باید از پوشش‌های بیمه‌ کاملی مانند بیمه تکمیلی درمان خانواده و بیمه آتش سوزی صنعتی  استفاده کنیم. 

موضوع بیمه

کارمزد نماینده / کارگزار حقیقی بیمه (درصد)

کارمزد نماینده / کارگزار حقوقی بیمه (درصد)

منازل مسکونی

25

29

خطرات صنعتی موضوع جداول ضمیمه شماره 1 آیین نامه شماره 25 شورای عالی بیمه

10

12

خطرات غیر صنعتی موضوع جداول ضمیمه شماره 2 آیین نامه شماره 25 شورای عالی بیمه

15

17

 

کارمزد بیمه مسئولیت به ازای هر حق بیمه وصول شده محاسبه می‌شود!

بیمه مهندسی یکی از پر طرفدارترین رشته‌های بیمه‌ای در ایران است. بیمه مسئولیت و مهندسی در سال‌های اخیر محبوبیت زیادی در بین مهندسان و پیمانکاران پروژه‌های ساختمانی پیدا کرده است. بیمه مسئولیت نیز همانند سایر رشته‌های بیمه مهندسی به ازای حق بیمه پرداختی هر متقاضی، کارمزد مشخص و معینی دارد که در جدول زیر بررسی می‌کنیم.

موضوع بیمه

کارمزد نماینده / کارگزار حقیقی بیمه (درصد)

کارمزد نماینده / کارگزار حقوقی بیمه (درصد)

بیمه اجباری خسارات وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه و پوشش مازاد اختیاری

4

5

کشتی، شناور، زیر دریایی و انواع وسایل نقلیه هوایی و مالکان آنها

3

3.5

متصدیان حمل و نقل بین المللی (CMR) و داخلی

15

17

تعهد پرداخت حقوق ورودی عبور کالای خارجی و تامین تعهدات گمرگ در رویه عبور موقت داخلی کالا و سایر رویه‌های گمرکی

10

12

سایر مسئولیت ها

15

17

کامزد بیمه حوادث شخصی و درمانی چقدر است؟

بیمه تکمیلی، بیمه عمر، بیمه حوادث انفرادی و گروهی متقاضیان زیادی در ایران دارند. به همین دلیل کارگزاران و نمایندگان شرکت‌های بیمه‌ای الزامی است که از میزان کارمزد به ازای هر متقاضی مطلع باشند. در ادامه کارمزد انواع بیمه حوادث شخصی و درمانی را شرح می‌دهیم:

موضوع بیمه

کارمزد نماینده / کارگزار حقیقی بیمه (درصد)

کارمزد نماینده / کارگزار حقوقی بیمه (درصد)

حوادث انفرادی

30

32

حوادث گروهی

20

22

درمان انفرادی و خانواده

15

17

درمان گروهی

10

12

حوادث راننده

4

5

مسافر اتباع خارجی

10

12

دندانپزشکی انفرادی

15

17

دندانپزشکی گروهی

10

12

کارمزد بیمه‌های زندگی چند درصد است؟

موسسات بیمه‌ای و کارگزاران باید در بیمه‌های زندگی همانند بیمه‌های غیر زندگی نیز کارمزد بپردازند. به‌طور مثال کارمزد کلیه بیمه‌های خطر فوت ساده انفرادی 25 درصد و خطر فوت گروهی گروهی با حق بیمه سالیانه 10 درصد حق وصولی بیمه خواهد بود. اما چنانچه حق بیمه فوت یکجا پرداخت شده باشد کارمزد برای بیمه فوت انفرادی ساده 4  و برای بیمه فوت گروهی 3 درصد است. کارمزد بیمه‌های به شرط حیات نیز چنانچه یکجا پرداخت شده و سالیانه باشند حداکثر 4 درصد حق بیمه وصول شده خواهند بود. در نهایت کارمزد بیمه‌های زندگی انفرادی 4 درصد و بیمه‌های انفرادی گروهی 3 درصد حق بیمه است. 

کارمزد انواع بیمه‌ها چگونه محاسبه می‌شود؟ - تکنانکاتی مهمی که باید درباره کارمزد بیمه زندگی بدانید!

هر شرکت بیمه‌ای در حین انعقاد قرارداد با کارگزار رسمی بیمه و نماینده خود باید میزان کارمزدی که طبق آیین نامه شورای عالی بیمه بپردازد را به‌صورتی اعلام کند. در هر صورت اگر کارمزد هر کدام از رشته‌های بیمه‌ای افزایش یا کاهش یابد، کارمزد قابل پرداخت طبق آخرین مصوبه شورای عالی بیمه خواهد بود.

 کلیه شرکت‌های بیمه‌ای می‌توانند کارمزد قابل پرداخت برای قراردادهای بیمه‌ای خاص را متفاوت از مصوبه شورای عالی بیمه تعیین کنند. کارمزد توافقی به شرکت‌های بیمه این امکان را می دهد که بهتر بتوانند شبکه فروش و نمایندگی خود را توسعه دهند. توجه کنید که چنانچه مدت قرارداد پوشش بیمه در بیمه نامه‌های شرکت‌ها کمتر از یک سال باشد، کارمزد هزینه و صدور بیمه‌نامه باید بر اساس حق بیمه سالیانه محاسبه و پرداخت شود.

آسماری بهترین ارائه دهنده انواع بیمه با کمترین کارمزد در ایران

در این مقاله کارمزد مهم‌ترین رشته‌های بیمه زندگی و غیر زندگی را به‌طور کامل بررسی کردیم. شورای عالی بیمه طبق مصوبه‌هایی، کلیه کارمزد رشته‌های بیمه‌ای را محاسبه و به شرکت‌های بیمه‌ای اعلام می‌کند. شرکت‌های بیمه نیز در حین قرارداد با کارگزاری‌ها و نمایندگان خود موظف‌اند میزان دقیق کارمزدها را اعلام کنند.

آسماری یکی از بهترین شرکت‌های بیمه‌ای در ایران است که انواع رشته‌های بیمه‌های را ارائه می‌کند. از مهم‌ترین رشته‌های بیمه‌ای آسماری می‌توان به بیمه تکمیلی درمان خانواده، بیمه کشتی، بیمه مسئولیت و مهندسی، بیمه آتش سوزی و بیمه باربری اشاره کرد. چنانچه برای تهیه هر کدام از رشته‌های بیمه‌ای سوالی دارید با کارشناسان متخصص آسماری به شماره تلفن 43417-021 تماس بگیرید. کارشناسان بیمه‌ای آسماری آماده پاسخ‌گویی به سوالات شما عزیزان هستند.

.

.
• سلب مسئولیت: این مطلب یک مقاله رپورتاژ آگهی میباشد که توسط تبلیغ کننده نگارش شده است و آژانس خبری تکنا صرفا نمایش دهنده آن است.