آگهی کسب و کارها

با بیمه موبایل، از خسارت‌های ناگهانی در امان باشید

آیا تا به حال از خرید بیمه موبایل چیزی شنیده‌اید؟ اصلا آیا چیزی به نام بیمه موبایل وجود دارد؟ بله بیمه موبایل نیز وجود دارد و اتفاقا یکی از بهترین و جدیدترین خدمات ارائه شده در زمینه موبایل است. دیجی‌پی از جمله نهادهای پرداختی است که این بیمه را ارائه می‌دهد. بیمه موبایل، بسیاری از […]

آیا تا به حال از خرید بیمه موبایل چیزی شنیده‌اید؟ اصلا آیا چیزی به نام بیمه موبایل وجود دارد؟ بله بیمه موبایل نیز وجود دارد و اتفاقا یکی از بهترین و جدیدترین خدمات ارائه شده در زمینه موبایل است. دیجی‌پی از جمله نهادهای پرداختی است که این بیمه را ارائه می‌دهد.

بیمه موبایل، بسیاری از آسیب‌های مربوط به موبایل را تحت پوشش قرار می‌دهد و بخش مهمی از هزینه خدمات تعمیر موبایل شما را تقبل می‌کند. با این حال آنچه که مهم است نحوه خرید بیمه موبایل و استفاده از آن است. با توجه به این توضیحات کوتاه اگر می‌خواهید آشنایی بیشتری با بیمه موبایل به دست آورید تا انتها با این مطلب همراه شوید.

با بیمه موبایل آشنا شوید

از بیمه موبایل به عنوان خدمات مربوط به گارانتی یا تعمیر موبایل در برابر خسارات احتمالی یاد می‌شود. این خسارات می‌تواند شامل موارد مختلفی همچون شکستن، سرقت و… باشد. البته نوع پوشش‌دهی بیمه‌های موبایل متفاوت است.

میزان پوشش‌دهی نیز بر حسب نوع بیمه‌ها نیز متفاوت از یکدیگر است. برخی از بیمه‌ها بخش زیادی از آسیب‌دیدگبی را پوشش می‌دهند اما میزان پوشش‌دهی برخی از بیمه‌ها نیز بسیار کم است. با این حال بیمه موبایل دیجی‌پی از معدود بیمه‌هایی است که بخش زیادی از هزینه‌های تعمیر موبایل را تحت پوشش قرار می‌دهد. این بیمه در مواردی که موبایل قابل تعمیر نباشد، آن را با گوشی جدید جایگزین می‌کند.

بیمه موبایل دیجی‌پی شامل چه مواردی است؟

بیمه موبایل دیجی‌پی خسارات ناشی از خرابی یا آسیب فیزیکی به دستگاه را پوشش می‌دهد. با این حال هر نوع خرابی یا آسیبی تحت پوشش این بیمه نیست. در واقع خساراتی که بیمه موبایل تحت پوشش قرار می‌دهد شامل موارد زیر است:

آسیب‌های مربوط به نوسانات برق

مشکلات الکتریکی می‌تواند منجر به خرابی دستگاه یا حتی احتراق آن شود. با توجه به این نوع از تهدید، بیمه موبایل دیجی‌پی، پوشش آسیب‌های ناشی از نوسانات ولتاژ یا نوسانات برق را تحت پوشش قرار می‌دهد و از دستگاه شما در برابر چنین مشکلات فنی محافظت می‌کند.

شکست حرز

این اصطلاح به سرقت ناشی از زور یا تهدید (جدا از جیب بری) اشاره دارد. شکست حرز زمانی که سارق به زور وارد خانه شما شده باشد و یا با دور زدن روش‌های سرقت معمولی (مانند شکستن دیوارها) اقدام به سرقت کرده باشد نیز به کار می‌رود. بنابراین بیمه موبایل دیجی‌پی شامل این نوع سرقت می‌شود.

آتش‌سوزی‌های غیرعمدی

آتش‌سوزی‌های تصادفی که بر دستگاه شما تأثیر می‌گذارند، بدون توجه به علت آن نیز شامل بیمه موبایل هستند.

آسیب‌های مربوط به نفوذ آب

نفوذ تصادفی آب، خطر قابل توجهی بر دستگاه تلفن همراه شما دارد. این مورد به خسارات ناشی از قرار گرفتن غیرعمدی گوشی در برابر جریانات آب مانند باران یا سیل نیز مربوط است.

آسیب‌های مربوط به سقوط

دستگاه‌های تلفن همراه در معرض آسیب‌های ناشی از سقوط تصادفی نیز هستند. به عبارتی این مورد شامل شکستگی کلی و جزئی ناشی از افتادن دستگاه شما بر روی زمین می‌شود.

بلایای طبیعی

دستگاه‌ها در هنگام بلایای طبیعی مانند زلزله، طوفان، تگرگ یا سیل آسیب‌پذیر هستند. بنابراین اگر گوشی شما در برابر بلایای طبیعی دچار آسیب شد، بیمه موبایل خسارات وارد شده را تحت پوشش قرار می‌دهد.

ضربه

اگر دستگاه شما بر اثر ضربه دچار آسیب شود نیز تحت پوشش بیمه موبایل قرار می‌گیرد. این مورد نیز در برابر اثرات غیرمنتظره‌ای که می‌تواند عملکرد یا یکپارچگی دستگاه شما را به خطر بیندازد، محافظت می‌کند.

آسیب دیدن توسط شخص ثالث

پوشش بیمه موبایل دیجی‌پی به خسارات ناشی از آسیب دیدن موبایل توسط اشخاص دیگر را نیز شامل می‌شود. یعنی اگر افرادی با نیات سوء و کینه‌توزانه به موبایل شما آسیب بزنند در این صورت بیمه موبایل دستگاه شما را تحت پوشش قرار می‌دهد.

بیمه موبایل دیجی‌پی آسیب به لوازم جانبی تلفن، خراش‌های سطحی که بر عملکرد موبایل تأثیر نمی‌گذارند، آسیب‌های عمدی، نقص‌های مربوط به نرم‌افزار و آسیب به شماره سریال دستگاه را شامل نمی‌شود. این استثنائات تضمین می‌کنند که پوشش بیمه بر آسیب‌های سخت‌افزاری قابل توجه و حوادث پیش‌بینی‌نشده تمرکز دارد، نه فرسودگی یا خرابی معمول که بر اثر گذشت زمان، استفاده‌های مکرر و یا آسیب‌های عمدی اتفاق می‌افتد.

میزان پوشش‌دهی بیمه موبایل دیجی‌پی چقدر است؟

در صورت بروز خسارت، شرکت بیمه پس از کسر مبلغ فرانشیز (مبلغی که توسط صاحب گوشی پرداخت شود و نه شرکت بیمه)، هزینه خسارت وارد شده را تقبل می‌کند. فرانشیز بسته به نوع خسارت متفاوت است. به عنوان مثال، فرانشیز سرقت یا همان شکست حرز 20% ، فرانشیز خسارت کلی 15% و فرانشیز خسارت جزئی 15% است.

بیمه شده برای ثبت ادعا باید ظرف پنج روز پس از وقوع حادثه با شرکت بیمه تماس گرفته و مدارک لازم مانند شرح حادثه، کارت گارانتی و.. را ارائه کند. البته اگر خسارت ناشی از شکست حرز باشد، ممکن است اسناد اضافی مانند گزارش پلیس و اسناد دادگاه نیز مورد نیاز باشد.

روش فعال کردن بیمه موبایل دیجی‌پی

حالا که با کارکرد بیمه موبایل دیجی‌پی آشنا شدید در گام نهایی باید با نحوه فعال کردن آن نیز آشنا باشید. برای فعال کردن بیمه دیجی‌پی موبایل باید به سامانه دیجی‌پی مراجعه کنید و شماره موبایل خود را به همراه شماره سریال وارد کنید.

پس از طی کردن این مراحل، سیستم بیمه نامه شما را صادر می‌کند. بعد از آن با فعال شدن بیمه، موبایل شما در برابر اسیب‌هایی که به آنها اشاره کردیم تحت پوشش قرار می‌گیرد. بر این اساس اگر گوشی شما آسیب دید، باید وارد سامانه مربوط به بیمه موبایل شوید، فرم مربوطه را پر کنید و منتظر تماس از شرکت بیمه باشید. پس از تماس، نوع آسیب گوشی شما بررسی می‌شود و بسته به نوع آسیب، مدارک لازم از جمله شارژر، کارت گارانتی و شرح حادثه درخواست می‌کنند.

در موارد آسیب‌های مربوط به شکست حرز نیز ابتدا باید به پلیس 110 گزارش دهید و گزارش تأییدیه از مقامات قضایی را دریافت کنید و آن را به کارشناسان بیمه ارائه دهید. مدارک تکمیلی مانند مدارک مربوط به تشکیل پرونده در دادسرا، استعلام بازیابی تلفن (پس از مدتی مشخص) و پرینت استعلام سرقت از سامانه همیاب ممکن است ضروری باشد.

ارائه این مدارک کارشناسان دیجی‌پی را قادر می‌سازد تا نسبت به تعمیر گوشی یا جبران خسارت اقدام کنند. به طور کلی دیجی‌پی با ارائه مراحلی آسان، فرآیندی ساده را برای فعال‌سازی بیمه موبایل، ایجاد کرده است. این رویکرد جامع تضمین می‌کند که شما به مزایای پوشش بیمه‌ موبایل در هر شرایطی دسترسی داشته باشید.

salb-techna