آگهی بازرگانی

درمان شقاق و بواسیر به وسیله جراحی

بسیاری از افراد بر اثر یبوست و برخی بیماری‌های روده‌ای دچار مشکلات شقاق و بواسیر می‌شوند. این افراد درد بسیار زیادی را در هنگام دفع احساس می‌کنند و برخی هم با مشکلاتی در هنگام دفع مدفوع خود روبرو هستند. برخی از این افراد که دارای مشکلات شقاق هستند ممکن است در طی روز در هر […]

بسیاری از افراد بر اثر یبوست و برخی بیماری‌های روده‌ای دچار مشکلات شقاق و بواسیر می‌شوند. این افراد درد بسیار زیادی را در هنگام دفع احساس می‌کنند و برخی هم با مشکلاتی در هنگام دفع مدفوع خود روبرو هستند.

برخی از این افراد که دارای مشکلات شقاق هستند ممکن است در طی روز در هر بار عمل دفع مقدار زیادی خود از دست بدهند و همچنین برخی دیگر که دچار بیماری بواسیر هستند ممکن است به راحتی نتوانند راه بروند و یا حتی در جایی بنشینند. برای درمان این نوع بیماری‌ها درمان‌های مختلفی وجود دارد. یکی از آنها درمان‌های دارویی و دیگر جراحی‌های ناحیه معقد است. ما در این مقاله از دکتر عصاره قصد داریم درباره این درمان‌ها با شما صحبت کنیم.

درمان بیماری شقاق و بواسیر به وسیله روش‌های دارویی

بیماری بواسیر و شقاق جز آن دسته از بیماری‌هایی هستند که همیشه با درد شدید، خونریزی، خارش و علائم دیگر آزاردهنده‌ای همراه هستند. هنگامی که فرد دچار این نوع بیماری‌ها می‌شود ابتدا پزشک متخصص روش دارودرمانی را شروع می‌کند و پس از آن اگر فرد نسبت به درمان‌های دارویی پاسخ ندهد به سراغ جراحی‌های معقدی می‌رود. برخی از داروهایی که معمولاً پزشک در درمان این بیماری‌ها تجویز می‌کند عبارتند از:

  1. پماد و لوسیون پراموکسین

پماد پراموکسین یکی از داروها و پمادهای بی‌حس‌کننده است که فرد در هنگام درد و سوزش بسیار زیاد می‌تواند از آن استفاده کند. بسیاری از افراد مبتلا به بواسیر از این دارو استفاده می‌کنند و جالب است بدانید که برای درمان بواسیر به شدت تاثیرگذار نیز است. بهتر است این پماد را با مشورت دکتر مصرف کنید، چراکه ممکن است برای شما حساسیت‌زا باشد و یا متخصص برایتان نوع درمان دیگری را در نظر بگیرد.

  1. پماد ام جی

یکی دیگر از داروهای طبیعی که به درمان بواسیر و شقاق کمک می‌کند پماد ام جی است. یکی از ویژگی‌های اصلی این دارو، گیاهی بودن آن است. در حقیقت می‌توان گفت پایه اصلی آن از گیاه است. این دارو مزیت‌های زیادی از جمله: ضد قارچ، ضد باکتری، قابض و ضد التهاب دارد که همین امر به درمان بواسیر کمک زیادی می‌کند و خارش، سوزش و درد را کاهش می‌دهد. این پماد خاصیت قابضی دارد که می‌تواند به درمان بواسیر کمک کند.. 

  1. شیاف آنتی هموروئید

یکی دیگر از داروهایی که بواسیر را درمان می‌کند شیاف آنتی هموروئید است. این دارو خاصیت قابض، ضد درد، ضد التهاب، بی‌حس‌کنندگی و… دارد. به همین دلیل این شیاف تسکین‌دهنده درد‌های ناشی از بواسیر و شقاق است. این دارو برای بیماری‌های دیگر معقدی نیز موثر است و چنانچه مشکلات دیگری دارید با مشورت پزشک می‌توانید از آن استفاده کنید. با استفاده از این پماد عروق متورم باریک می‌شود و علائم بواسیر هم تا حد زیادی درمان خواهد شد.

  1. پماد لیدوکایین

یکی دیگر از پمادهایی که برای درمان بواسیر از قدیم الایام استفاده می‌شود پماد لیدوکایین است. این پماد نیز به عنوان یک بی‌حس‌کننده استفاده می‌شود و هنگامی که از فرد آن را به صورت موضعی مصرف می‌کند، کانال کلسیم مسدود می‌شود. به همین دلیل راه انتقال پیام‌های عصبی را پیش از اینکه به دستگاه‌های عصبی برساند می‌بندد. در نتیجه با استفاده از این دارو بیمار هرگز درد را احساس نمی‌کند.

اما اگر روش‌ها بالا و دارو درمان پاسخ نداد و همچنان فرد دچار درد و سوزش زیاد بود پزشک متخصص به سراغ جراحی‌های ناحیه مقعد می‌رود. شما می‌توانید برای مشاوره قبل از جراحی و مشورت در مورد درمان‌های دارویی و غیر تهاجمی و همچنین جراحی‌های تهاجمی به مطب دکتر آرمان عصاره مراجعه کنید. دکتر آرمان به عنوان جراح متخصص در زمینه این بیماری‌ها می‌تواند مشاوره کاملی را در اختیار شما قرار دهد.

جراحی‌های ناحیه مقعد

یکی دیگر از مسائلی که افراد بسیار زیادی از آن رنج می‌برند و حتی در بسیاری از موارد از آن خجالت می‌کشند، مشکلات شقاق، هموروئید و بواسیر است. افرادی که به این بیماری‌ها دچار هستند باید مدت زمان بیشتری را در دستشویی بمانند و یا حتی گاهاً نشستن برایشان سخت و عذاب‌آور است. اما واقعیت این است که آنها تنها با جراحی‌های ناحیه معقد به راحتی درمان خواهند شد. 

عمل جراحی شقاق مقعد

یکی از روش‌های درمان قطعی شقاق، جراحی ناحیه معقد است. اسفنکتروتومی یکی نوع عمل جراحی است که در آن عضلات اسفنکتر در اطراف معقد را می‌برند تا درد ناشی از شقاق را کاهش دهند و همچنین باعث درمان آن شوند. این عمل جراحی در بیهوشی کامل توسط پزشک به دو صورت انجام می‌گیرد:

  • اسفنکتروتومی باز: در این نوع جراحی، متخصص یک شکاف کوچکی در پوست ایجاد می‌کند تا به عضله اسفنکتر برسد. در این مدل پزشک معالج به طور واضح می‌تواند عضلات بیمار را ببیند. شکاف ایجاد شده روی پوست تا زمان بهبودی کامل باقی خواهد ماند.
  • اسفنکتروتومی بسته: در این روش جراح یک تیغه را از زیر پوست عبور می‌دهد تا به ماهیچه برسد. پس از اینکار منطقه مورد نظر به طور کامل بخیه زده می‌شود.

عمل جراحی هموروئید

در صورتی که فرد به درمان دارویی هموروئید پاسخ مثبت ندهد، متخصص مجبور به عمل می‌شود. این جراحی توسط پزشک تحت بیهوشی و یا بی‌حسی نخاعی انجام می‌شود. در این جراحی هموروئید برداشته خواهد شد. در برخی شرایط پزشک جای زخم را با بخیه جذبی بخیه می‌کند و گاهی هم آن را باز می‌کند تا خود زخم بسته شود. این عمل نیز جز جراحی‌های معقدی به حساب می‌آید.

ارائه خدمات جراحی لاغری توسط دکتر عصاره

با توجه به توضیحات بالا اگر به دنبال درمان بیماری هایی نظیر شقاق و بواسیر هستید و تا به امروز از ترس عوارض جانبی اقدام به جراحی نکرده‌اید می‌توانید به مطب دکتر آرمان عصاره مراجعه کنید و از مشاوره قبل از جراحی و درمان استفاده کنید. کیلنیک دکتر عصاره با بیش از 12 سال سابقه در این مسیر شما را همراهی می‌کنند تا جراحی‌های زیبایی و ناحیه معقدی خود را بی‌هیچ دغدغه و عوارضی انجام دهید.

شما با مراجعه به وبسایت دکتر عصاره به نشانی drasare.com می‌توانید اطلاعات بیشتری در خصوص هر یک از این عمل‌های زیبایی به دست بیاورید. لازم به ذکر است که دکتر عصاره علاوه بر درمان بیماری‌های گوارشی و جراحی‌های این ناحیه می‌تواند در جراحی‌های زیبایی مانند جراحی سینه و جراحی‌های لاغری همراه شما باشد.