کسب و کارها

بانک کتاب چیست و چه کاربردی دارد؟

امروزه افراد تمامی نشریه‌ها، اموال و دارایی خود را که همان کتاب‌ها هستند، در بانکی به نام بانک کتاب قرار می‌دهند. به عبارتی این فروشگاه معدنی از انواع کتاب است که هر فرد می‌تواند در آن موضوعات مختلف را یافته و آن‌ها را به صورت یک‌جا خریداری کند. افراد زیادی هستند که به کتاب‌های متفاوت […]

امروزه افراد تمامی نشریه‌ها، اموال و دارایی خود را که همان کتاب‌ها هستند، در بانکی به نام بانک کتاب قرار می‌دهند. به عبارتی این فروشگاه معدنی از انواع کتاب است که هر فرد می‌تواند در آن موضوعات مختلف را یافته و آن‌ها را به صورت یک‌جا خریداری کند. افراد زیادی هستند که به کتاب‌های متفاوت در یک برهه زمانی نیاز دارند و به دنبال مرجعی می‌گردند که تمامی این منابع را به صورت یک‌جا داشته باشد، از این رو این کتاب فروشی می‌تواند پاسخگوی نیاز آن‌ها باشد. باید در نظر داشت که مراکز فروش حضوری در این زمینه بسیار کم هستند اما امکان خرید آنلاین برای همه افراد فراهم است.

معدنی برای خرید انواع کتاب

برخی از افراد برای خرید کتاب مد نظر خود باید ساعت‌ها و یا حتی روزهای زیادی زمان صرف کنند و شاید به نتیجه دلخواه خود نرسند؛ اما بانک کتاب این امکان را برای مخاطبین فراهم کرده تا هر منبعی که به آن علاقه دارند را در کم‌ترین زمان ممکن به دست آورند. به عبارتی تعدادی از نشریه‌های خاص، کتابی را منتشر می‌کنند که نمی‌توان آن را در هر کتاب فروشی‌ای پیدا کرد.

در چنین مواقعی باید به بانک‌های اینترنتی کتاب سری زد تا منبع مورد نظر را یافته و برای خرید آن اقدام کرد. با وجود این بانک‌ها، دیگر نباید نگران یافتن کتاب دلخواه بود؛ چراکه آن‌ها با تمامی نشریه‌ها چه اسم و رسم دار و پر آوازه باشند و چه کوچک و کم اسم و رسم، قرارداد دارند و می‌توان به راحتی از آن‌ها محصول مورد نظر را خرید. از طرفی بانک‌های کتاب این امکان را به مخاطب می‌دهند تا با یک جستجو کتاب مورد نظر خود را پیدا کنند و از گشت و گذارهای بی‌نتیجه در فروشگاه‌ها و نشریه‌های مختلف چه به صورت حضوری و چه آنلاین دست بردارند.

دسترسی راحت به کتاب های متفاوت

در این فروشگاه می‌توان هر نوع کتابی از جمله درسی، تخصصی عمومی و… را پیدا کرد. تنوع کتاب‌هایی که نوشته و چاپ می‌شوند به علت وجود قشرهای مختلف در جامعه، زیاد است. به بیان بهتر، نیاز مردم به کتاب، دلایل گوناگونی دارد، برخی برای درس خواندن به کتاب نیاز دارند، برخی دیگر برای تربیت فرزند، افزایش اطلاعات عمومی، بالا رفتن آگاهی و… . بنابراین متنوع بودن کتاب‌ها، امری طبیعی است و نباید از آن تعجب کرد. البته باید در نظر داشت که تعدادی از بانک‌های کتاب به عنوان مثال، بانک کتاب‌ کمک درسی ، به صورت تخصصی به یک مسئله می‌پردازند. این فروشگاه‌ها به منظور دسترسی راحت دانش‌آموزان و دانشجویان به منابع مختلف ایجاد شده‌اند و امکان خریدی راحت و بدون دردسر را برای ایشان از تمامی نشریه‌ها فراهم می‌کنند.

هر سلیقه یک کتاب

بانک کتاب این امکان را به افراد می‌دهد تا برای سلیقه‌های متنوع،کتاب‌های متفاوتی از نشریه دلخواه تهیه کرده و از آن بهره ببرند. این فروشگاه یک پیشنهاد خوب برای خانواده‌های اهل کتاب نیز است؛ بدین صورت که همه اعضای خانواده‌ می‌توانند موضوع دلخواه خود را انتخاب کنند و به صورت جمعی و با صرف هزینه کم‌تری، کتاب‌های خود را سفارش دهند.

چه کتاب هایی را می توان از بانک کتاب خرید؟

همان‌گونه که در ابتدای مطلب به آن اشاره کردیم، برای خرید از بانک‌های کتاب، هیچ محدودیتی وجود ندارد و افراد می‌توانند هر نوع کتاب اعم از کتاب‌های کمک درسی، مذهبی، سیاسی، اجتماعی، داستانی، علمی و… را تهیه کنند.

کتاب ‌های مذهبی

کتاب‌های مذهبی همیشه در صدر جدول‌های فروش کتاب بوده‌اند و بانک‌های کتاب نیز به این موضوع به خوبی پی برده‌اند، از این جهت این قبیل منابع را نیز می‌توان در بانک‌های کتاب پیدا کرد. از جمله پرفروش‌ترین کتاب‌های مذهبی که می‌توان از این فروشگاه‌ها تهیه کرد عبارت‌اند از:

  • قران
  • مفاتیح الجنان
  • نهج البلاغه
  • صحیفه سجادیه و…

و از دیگر کتاب‌های مذهبی که توسط علمای دین نوشته شده‌اند، عبارت‌اند از:

  • حماسه حسینی
  • سیاحت غرب
  • استفتائات
  • توضیح المسائل
  • سیره معصومین و…

کتاب های کمک درسی

امروزه اغلب دانش‌آموزان و دانشجویان برای فهم بهتر مطالب دروس خود، از منابع کمک درسی بهره می‌برند؛ چراکه این منابع به فهم بهتر مطالب کمک می‌رسانند. بانک‌های کتاب‌ مرجع خوبی برای تمامی علم آموزان است، زیرا تمامی نشریه‌ها در آن حضور دارند و فرد برای خرید کتاب‌های مورد نظر خود مجبور نخواهد بود تا به چندین نشریه سر بزند و زمان خود را هدر دهد. کتاب‌های کمک درسی متنوعی برای دروس مدرسه و دانشگاه از سطح ابتدایی تا تخصصی تعبیه شده‌اند و امکان خرید آن‌ها برای تمامی افراد فراهم است.

کتاب های علمی

در هنگام خرید کتاب‌های علمی باید به سه نکته بسیار مهم توجه کرد.

  1. نویسنده
  2. مترجم
  3. انتشارات

این سه عامل در فهم بهتر کتاب‌های علمی بسیار تاثیرگذار هستند. به بیان ساده‌تر شخصی که به دنبال کتاب‌های علمی می‌رود باید با قلم نویسنده و مترجم آن، ارتباط برقرار کند تا مطالب را متوجه شده و استفاده مفیدی از آن‌ها داشته باشد. البته باید در نظر داشت که فردی با قلم یک نویسنده ارتباط برقرار ‌کند در حالی که شخص دیگری امکان برقراری ارتباط با آن متن را نداشته باشد؛ بنابراین نظرات گوناگونی در این زمینه وجود دارد و نمی‌توان راجب نویسنده‌ها یا ناشرین این حوزه نظر خاصی ارائه داد. در حالت کلی، این خود فرد است که باید با بررسی گوشه‌ای از متن کتاب از فهم خود نسبت به آن اطمینان حاصل کند و در نهایت خرید خود را به سرانجام برساند.

بانک کتاب چیست و چه کاربردی دارد؟ | تکنا - کسب و کارهامزایای خرید از بانک کتاب

  • دسترسی سریع به کتاب مورد نظر
  • امکان خرید از تمامی نشریه‌ها
  • صرفه جویی در زمان
  • صرفه جویی در انرژی
  • امکان مقایسه کتاب‌ها و…

بانک کتاب و مزایای بی شمار آن

نشریه‌های زیادی وجود دارند که سرمایه‌های خود (کتاب) را در بانک کتاب قرار می‌دهند تا هر شخص با خیال راحت و در کم‌ترین زمان ممکن از آن‌ها خرید کند. افراد با سلایق و نیازهای گوناگون، به کتاب‌های متفاوتی نیاز پیدا می‌کنند به عنوان مثال دانش‌آموزان و دانش‌جویان به کتاب‌های کمک درسی نیاز دارند؛ بنابراین ارائه کتاب‌های کمک آموزشی به این افراد اهمیت بالایی دارد. کتاب‌هایی با موضوعات متنوع از جمله مذهبی، سیاسی، اجتماعی، علمی، داستانی و… به چاپ رسیده‌اند که می‌توان با مراجعه به بانک‌های کتاب آن‌ها را خریداری کرد.