حفظ شخصیت و ماهیت افراد پس از مرگ در متاورس

یک شرکت حوزه واقعیت مجازی قصد دارد شخصیت و موقعیت افراد حتی پس از مرگ را در متاورس به صورت جاودانی و ابدی حفظ کرده و امکان ارتباط برقرار کردن با افراد را در این فضا فراهم کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت توسعه دهنده واقعیت مجازی به نام Somnium Space […]

یک شرکت حوزه واقعیت مجازی قصد دارد شخصیت و موقعیت افراد حتی پس از مرگ را در متاورس به صورت جاودانی و ابدی حفظ کرده و امکان ارتباط برقرار کردن با افراد را در این فضا فراهم کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت توسعه دهنده واقعیت مجازی به نام Somnium Space مستقر در جمهوری چک به دنبال ایجاد زندگی جاودانه و ابدی در متاورس است. مدیر عامل این شرکت به نام آرتور سیشوف چند سال پیش پدر خود را به دلیل بیماری سرطان از دست داده بود و وی پس از آن تلاش کرد تا شخصیت و ماهیت افراد پس از مرگ را به روش‌های مختلف حفظ کند. در بررسی‌های به عمل آمده حالتی به نام Live Forever ایجاد شد که می تواند به افراد پس از مرگ ظاهر، صدا و حتی شخصیت به عنوان آواتارهای دیجیتالی اعطا کرده و آنها را احیا کند. برای مدل شبیه سازی نیز از اعضا و کاربران این شرکت فناوری استفاده شده تا از داده های شخصی آنها مانند مکالمات و حالات چهره استفاده شود.

سیشوف در مصاحبه خود در مورد حالت Live Forever میگوید: در صورت جمع آوری این داده ها پس از فوت من بچه های من میتوانند با آواتار من حرکات و صدای مرا مشاهده کرده و با من در ارتباط باشند. بدین ترتیب امکان ملاقات با آن شخص فراهم خواهد شد. ممکن است در ابتدا متوجه صحبت با هوش مصنوعی نشوید و این یکی از اهداف ما محسوب می شود.

این شرکت قصد دارد آزمایش‌های اولیه خود را با کمک داده های کاربران در سال جاری آغاز کند. اولین آواتار های مربوط به حالت لایو فوراور سال آینده در دسترس قرار خواهد گرفت. همچنین کلیه شرکت کنندگان در این شبیه‌سازی می توانند با درخواست خود ضبط داده ها را متوقف کرده و یا آنها را حذف کنند.

 به گفته مدیرعامل این شرکت کاربران نگران مسائل امنیتی نبوده زیرا این شرکت بر خلاف غول‌های فناوری قرار نیست اطلاعات آنها را به تبلیغ کنندگان بفروشد. پلتفرم ساخته شده توسط این شرکت روی بلاکچین اتریوم بوده و امکان دسترسی به آن از طریق هدست های واقعیت مجازی مانند Vive و Oculus وجود دارد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال