حضور طولانی مدت در متاورس می تواند عوارض جدی بر جای بگذارد

تحقیقات جدید محققان نشان می دهد حضور طولانی مدت در محیط های مجازی مانند متاورس باعث فشار بر چشم و کاهش بهره وری خواهد شد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تحقیق اخیر دانشمندان با آزمایش روی ۱۸ کارمند یک دانشگاه انجام گرفته است. آن ها به مدت یک هفته فعالیت های کاری […]

تحقیقات جدید محققان نشان می دهد حضور طولانی مدت در محیط های مجازی مانند متاورس باعث فشار بر چشم و کاهش بهره وری خواهد شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تحقیق اخیر دانشمندان با آزمایش روی ۱۸ کارمند یک دانشگاه انجام گرفته است. آن ها به مدت یک هفته فعالیت های کاری خود را به متاورس منتقل کردند. پس از انجام این آزمایش مشخص شد حضور طولانی مدت در این محیط باعث فشار بر چشم های آنها و همچنین کاهش بهره وری شده بود. تمامی شرکت کنندگان در این آزمایش از کارکنان یک دانشگاه یا محقق بودند. آنها در طول یک هفته و در طول ۵ روز کاری حدود ۸ ساعت در روز در واقعیت مجازی در دفاتر خود حضور داشتند. اگرچه وظایف مشخصی به آنها اعلام نشده بود. اما همگی آنها از یک تجهیزات کاملاً یکسان در آزمایش استفاده کردند.

 در این بین دو شرکت کننده به دلیل شرایطی مانند حالت تهوع و سردرد از این آزمایش بیرون رفتند. یکی از دلایل ایجاد چنین مشکلی وزن زیاد هدست Oculus Quest 2 بوده است. البته می توان از حالت تهوع به عنوان یکی از عوارض اصلی واقعیت مجازی نیز نام برد. دیگر افراد شرکت کننده به مدت یک هفته در این آزمایش حضور داشتند و سپس گزارش‌هایی را درمورد پیامدهای آن اعلام کردند.

 در این آزمایش مشخص شد محیط مجازی نسبت به محیط کار فیزیکی باعث افزایش ۴۲ درصدی سطح ناامیدی و ۴۸ درصدی درد چشم شده است. همچنین شرکت کنندگان گزارشی از بهره‌وری کمتر خود در کارها ارائه کردند. اگرچه برخی از آنها نیز مدعی شدند در آینده می توان از واقعیت مجازی برای انجام برخی کارها استفاده کرد و ممکن است در آینده با پیشرفت های فناوری برخی از مشکلات آن مرتفع شود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال