مشخصات چیپست اسنپ‌دراگون 835 کوالکام لو رفت

سامسونگ و کوالکام که پیش از این خبر از استفاده‌ی چیپست اسنپ‌دراگون ۸۳۵ در محصولات خود داده بودند جزئیات بیشتری را از این چیپست منتشر نکردند. شاید تنها جزئیات منتشر شده از این چیپست استفاده از ساختار ۱۰ نانومتری FinFET برای ساخت این چیپست بوده باشد و به غیر از این مورد دیگر اطلاعات زیادی در مورد […]

سامسونگ و کوالکام که پیش از این خبر از استفاده‌ی چیپست اسنپ‌دراگون ۸۳۵ در محصولات خود داده بودند جزئیات بیشتری را از این چیپست منتشر نکردند. شاید تنها جزئیات منتشر شده از این چیپست استفاده از ساختار ۱۰ نانومتری FinFET برای ساخت این چیپست بوده باشد و به غیر از این مورد دیگر اطلاعات زیادی در مورد اسنپ‌دراگون ۸۳۵ منتشر نشده است.

حالا اسناد جدیدی که از کشور چین منتشر شده تقریبا تمامی جزئیات این چیپست مورد انتظار را لو داده است. براساس این اسناد، چیپست‌ اسنپ‌دراگون ۸۳۵ دارای پردازنده‌ای هشت هسته‌ای خواهد بود و برخلاف دو چیپست اسنپ‌ ۸۲۱ و ۸۲۰ از پردازنده‌ی چهار هسته‌ای استفاده نخواهد کرد. علاوه بر این، تراشه‌ی گرافیکی جدیدی موسوم به Adreno 540 نیز در این چیپست مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

چیپست مورد اشاره قرار است از جدیدترین تکنولوژی UFS‌ نیز استفاده کند. این تکنولوژی که به نسخه‌ی UFS 2.1 به‌روز رسانی شده اجازه‌ی تبادل امن اطلاعات را میان چیپست و حافظه‌ی گوشی می‌دهد.

در اسناد منتشر شده می‌توان متوجه شد که چیپست جدید شرکت کوالکام کار خود را از زمستان سال جاری با گلکسی اس ۸ شروع خواهد کرد. طبیعتا همکاری سامسونگ و کوالکام برای تولید این چیپست می‌تواند بر روی فروش هرچه بیشتر گلکسی اس ۸ تاثیرگذار باشد.

البته چیپست اسنپ‌دراگون ۸۳۵ تنها چیپست معرفی شده‌ی کوالکام نبوده است. براساس گزارشاتی که منتشر شده کوالکام از چیپست جدیدی تحت عنوان اسنپ‌دراگون ۶۶۰ نیز رونمایی خواهد کرد. این چیپست به پردازنده‌ای هشت هسته‌ای با تراشه‌ی گرافیکی Adreno 512 مجهز خواهد شد و همانند پرچم‌دار این شرکت از تکنولوژی UFS 2.1 نیز پشتیبانی خواهد کرد با این تفاوت که کوالکام در اسنپ ۶۶۰ از ساختار ۱۴ نانومتری به جای ۱۰ نانومتری برای تولید این محصول استفاده خواهد کرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال