چیپ‌های اسنپ‌دراگون کوالکام از ابتدای سال آینده از ویندوز 10 پشتیبانی خواهند کرد

شرکت کوالکام که یکی از بزرگترین شرکت‌های تولید کننده‌ی CPU در دنیا است، در حال همکاری با مایکروسافت برای اجرای ویندوزهای 32 بیتی بر روی پردازنده‌هایی با معماری ARM است که این نوع معماری در چندسال گذشته در برخی از گوشی‌های هوشمند مورد استفاده قرار گرفته است. با استفاده از نسل بعدی پردازنده‌های این کمپانی، امکان اجرای […]

شرکت کوالکام که یکی از بزرگترین شرکت‌های تولید کننده‌ی CPU در دنیا است، در حال همکاری با مایکروسافت برای اجرای ویندوزهای 32 بیتی بر روی پردازنده‌هایی با معماری ARM است که این نوع معماری در چندسال گذشته در برخی از گوشی‌های هوشمند مورد استفاده قرار گرفته است. با استفاده از نسل بعدی پردازنده‌های این کمپانی، امکان اجرای ویندوز همراه با تمامی امکانات آن و به‌صورت کاملا هماهنگ بروی این پردازنده‌ها امکان‌پذیر خواهد بود.

در مراسم امروز WinHEC هردو شرکت مایکروسافت و اسنپ‌دراگون حضور داشتند و قدرت شبیه سازی شده‌ی این پردازنده‌ها را در اجرای نرم افزار فتوشاپ 64 بیتی به نمایش گذاشتند.

این اولین باری نیست که ویندوز بر روی پردازنده‌هایی با معماری ARM اجرا می‌شود که البته تلاش قبلی برای انجام این کار، به این اندازه موفقیت‌آمیز نبود. اپلیکیشن‌هایی که برای ویندوز پردازنده‌ی ARM ساخته می‌شود، با اپ‌هایی که برای ویندوز‌های 32 بیتی ساخته می‌شوند، تفاوت دارد. این به معنی این است که توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های ویندوز باید یک‌بار دیگر اپ‌لیکیشن‌های خود را برای ویندوز بهره‌مند از پردازنده‌های ARM کدنویسی کنند. این ویندوز درحال حاضر، ویندوز RT نامگذاری شده است.

با توجه به سازگاری کامل با اکوسیستم ویندوز 10، انتظار می‌رود پلتفرم اسنپ‌دراگون کوالکام از قابلیت محاسبات ابری پشتیبانی کند و نحوه‌ی استفاده‌ی مردم از این دستگاه‌های محاسباتی را در آینده تغییر دهد.

این پردازنده‌های جدید باید با توجه به پردازنده‌های امروزی کاملا استاندارد‌ سازی شود. هماهنگی این پردازشگر‌ها با ویندوز 10 با توجه به معماری 32 بیتی فراهم می‌شود که امکان اجرای اپلیکیشن های دسکتاپ را فراهم می‌کند.

گرچه بخش شبیه‌سازی این پرداشگر که با توجه به معماری 32 بیتی انجام می‌شود ممکن است تعجب برخی را درپی داشته باشد، ولی طی سال‌های گذشته پردازنده‌های موبایل بصورت چشمگیری پیشرفت داشته‌اند. بدون شک دیدن اجرا شدن ویندوز 10 بر روی پردازنده‌های شرکت کوالکام بسیار هیجان‌انگیز خواهد بود. درصورت موفقیت‌آمیز بودن این طرح، ممکن است کمپانی مایکروسافت در تولیدات آینده‌ی خود در صنعت موبایل، مصرف کننده‌ بزرگ این پردازنده‌ها باشد.

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال